دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

حضور رئیس جمهور برای رونمایی از الواح هخامنشی در موزه ملی ایران/ پزشکیان 1100 لوح را با خود از نیویورک بازگرداند+عکس 

سه شنبه، 17 مهر 1403
کد خبر: 412103
ساعدنیوز: ششمین محموله الواح هخامنشی ایران توسط رئیس جمهور پزشکیان رونمایی شد.در ادامه تصاویری از این الواح را نیز مشاهده میفرمایید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، رئیس‌جمهوری در آیین رونمایی از 1100 لوح هخامنشی که تازه به ایران بازگشته است، با اشاره به اهمیت آثار تاریخی و فرهنگی کشور اعلام کرد: تمام دنیا برای خود تاریخ می‌سازند و ما تاریخ را تخریب می‌کنیم؛ درحالی‌که باید از آن مراقبت کرد.

پزشکیان با اشاره به اهمیت ربع‌رشیدی تبریز، این اثر را دانشگاهی از دسته چهارم در دوره باستان ایران خواند و اعلام کرد: دانشگاه‌های ایران هنوز در ردیف دانشگاه‌های دسته 2 قرار می‌گیرند؛ درحالی‌که در ربع‌رشیدی تبریز در 750 سال قبل و به 7 زبان زنده جهان آن روزگار آموزش داده می‌شد. رئیس‌جمهوری همچنین درخواست کرد که نظام آموزشی کشور و وزارت میراث فرهنگی دانش‌آموزان را با مفاهیم میراث فرهنگی آشنا کند تا ریشه هویتی و فرهنگی ایران حفظ شود.

محموله‌ای که رئیس‌جمهوری با خود به ایران آورده است، تازه‌ترین محموله از 30 هزار لوح خرد شده و سالم هخامنشی است که سال 1314 برای رمزگشایی به‌ امانت در اختیار مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو قرار گرفت و طی تمام این سال‌ها 6635 قطعه از این الواح به ایران بازگشته و هنوز 16 هزار قطعه دیگر از آنها در مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو است.

موزه ملی ایران اما به‌دلیل محدودیت فضا آماده نمایش تمامی 1100 لوح هخامنشی تازه بازگشته به ایران نبود و به همین دلیل رئیس‌جمهوری تنها یک ویترین حاوی 30 مهر هخامنشی را رونمایی کرد. اما الواح به‌نمایش‌درآمده چه آثاری و شامل چه مضامینی است؟


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 18 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نگاهی به صبحانه ایرانی و مقوی مینا مختاری همسر بهرام رادان در صبح دل انگیز وچشم اندازی سرسبز +عکس/ زیتون و چای و مربا و عسل
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
نگاهی به هنر "عکاسی مینیمال" و خلاقانه «مهدی پاکدل»/ زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت از دریچه دوربین مهدی پاکدل از پرنده‌ها و آسمان آبی گرفته تا ماهِ کامل+ تصاویر
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی