دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان چقدر است؟ 

سه شنبه، 13 تیر 1402
سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول دبستانی از اوایل تابستان وارد مرحله نوبت گیری شده و ثبت نام سنجش سلامت پیش دبستانی ها معمولا از اول مهر ماه آغاز میشود. هزینه سنجش سلامت دانش آموزان مبلغ مشخصی است که والدین می بایست در زمانی مقرر پس از ارجاع توسط مدیر مدرسه به پایگاه سنجش سلامت مراجعه نمایند. در ادامه ساعدنیوز به مبلغ معین سنجش سلامت خواهد پرداخت.

طرح سنجش سلامت هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمانی و هوش دانش آموزان برای ورود به کلاس اول و پیش دبستانی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام می شود. البته چند سالی است که این طرح در مقطع پیش دبستانی هم اجرا شده است و دانش آموزانی که در مقطع پیش دبستانی در این طرح ثبت نام کرده و تاییدیه سنجش سلامت را دریافت کرده باشند، نیازی به انجام این طرح برای ورود به دوره ابتدایی نخواهند داشت. طبق دستورالعمل اجرایی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال اخیر توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، والدین می بایست هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان را پرداخت نموده و رسید آن را نزد خود داشته باشند که در ادامه این مقاله به هزینه سنجش سلامت سال تحصیلی اخیر و مدارک لازم برای ثبت نام طرح سنجش سلامت پرداخته شده است.

هزینه ثبت نام سنجش سلامت

ثبت نام سنجش سلامت دانش آموزان تعرفه قیمت مشخصی دارد که هر سال توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در دستورالعمل طرح سنجش سلامت اعلام می شود. هزینه ثبت نام طرح سنجش سلامت در سال گذشته مبلغ 60 هزار تومان تعیین شده بود و هر تست مجدد سوالات سنجش سلامت هزینه ای مجزا دارد که این مبلغ برای سال تحصیلی 1402 - 1403 نیز همان 60 هزار تومان می باشد.

با اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به منظور حمایت از اقشار کم بضاعت 5 درصد از دانش آموزان به صورت رایگان و 10 درصد نیز به صورت نیم بها در طرح سنجش سلامت قرار می گیرد، همچنین سنجش دانش آموزان عشایری نیز رایگان صورت می گیرد.

والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی می بایست به منظور انجام سنجش سلامت نوآموزان​، ابتدا در سامانه سنجش سلامت پیش ثبت نام الکترونیکی را انجام داده و سپس در بازه زمانی مشخص به پایگاه سنجش سلامت در محل سکونت خود مراجعه نمایند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام مقاله زیر را مطالعه مایید.

مشاوره ثبت نام سنجش سلامت

والدین برای ثبت نام کلاس اول دبستان در سال تحصیلی اخیر، می توانند پس از اعلام سازمان استثنایی کشور به مدارس مورد نظر خود مراجعه نمایند تا توسط مدیر مدرسه به پایگاه سنجش سلامت ارجاع داده شوند. همچنین طبق آخرین اطلاعیه این سازمان والدین می توانند خودشان نیز به صورت مستقیم به سایت my.medu.ir و یا sso.my.gov.ir و یا sirat.csdeo.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام سازمان استثنایی کشور برنامه سنجش غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و همچنین آسیب زبان و گفتار نیز به سنجش سلامت نوآموزان اضافه شده است.

والدین کودکان 4 تا 5 سال می توانند تا 10 بهمن ماه امسال با مراجعه به مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی، اقدام به ثبت نام در آزمون سنجش سلامت از طریق مدیریت مدارس نمایند و یا خود در سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت ثبت نام را انجام دهند و با در دست داشتن مدارک ذکر شده در این بخش به پایگاه سنجش سلامت انتخاب شده مراجعه نمایند.

مدارک لازم جهت مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت

  • اصل شناسنامه دانش آموز

  • اصل شناسنامه والدین

  • کارت واکسیناسیون تکمیل شده

  • 1 قطعه عکس 3x4

  • هزینه ثبت نام سنجش سلامت

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، علاوه بر والدین، مدیران نیز می توانند همانند سال گذشته، با ورود به سامانه نوبت دهی الکترونیکی سنجش سلامت، برای دانش آموزان خود نوبت بگیرند. مدیران مدارس می بایست پس از ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول دبستان در سامانه سناد، نسبت به گرفتن نوبت در سایت الکترونیکی سنجش اقدام نمایند.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان را ارائه دادیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) دلبری تاریخی نقی سریال پایتخت برای هما سعادت/ هیچوقت این فیلم تکراری نمیشه😂❤️
ویدیو/ "مجید دلبندم" به اون میگن مرض نه غرض/ خدایی اعصاب حمید لولایی برای تدریس محشره
جشن تولد فوق لاکچری سانیار پسر 8 ساله سپیده خداوری در استخر و با تم هیجان انگیز فوتبال+ ویدیو/ سنگ تمام گذاشتن یعنی این 😍
(عکس)وحید جلیلی چه کسی است؟/شباهت باورنکردنی نامزد انتخاباتی به برادرش همه را شوکه کرد...
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲