این افراد مشهور اگر امروز زنده بودند چه ظاهری داشتند؟

  دوشنبه، 10 مرداد 1401   زمان مطالعه 1 دقیقه
این افراد مشهور اگر امروز زنده بودند چه ظاهری داشتند؟
ساعدنیوز: دانشمندان از هوش مصنوعی پیشرفته Artificial Intelligence استفاده کرده اند تا پیری مصنوعی را واقعی تر از همیشه نشان دهند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، این سیستم از یک الگوریتم هوش مصنوعی دو بخشی به نام شبکه متخاصم مولد (GAN) استفاده می کند. قسمت اول یک چهره می گیرد و چهره دیگری از همان فرد در سن مورد نظر ایجاد می کند. سایر سیستم های پیری مصنوعی از GAN ها استفاده می کنند، اما این یکی با تمرکز نه تنها بر تعیین سن مناسب، بلکه بر حفظ هویت فرد نیز متفاوت است. بر خلاف دیگر برنامه های هوش مصنوعی حتی پیشانی و ریزش مو را نیز ترسیم می کند.

تصویر
پرنسس دایانا
محققان هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ تصویر از دو پایگاه داده، از جمله عکس ها و افراد مشهور در سنین مختلف آموزش داده اند. سپس یک برنامه کامپیوتری جداگانه نحوه عملکرد هوش مصنوعی را روی مجموعه ای از تصاویر جدید قضاوت کرد. هنگامی که هوش مصنوعی عکس افراد بیش از ۲۰ سال را پیر کرد، به طوری که برای مثال، افراد زیر ۳۰ سال قرار بود بین ۵۰ تا ۶۰ سال به نظر برسند، برنامه کامپیوتری آنها را به طور متوسط به عنوان یک فرد ۶۰ ساله یا یک ۵۲ ساله برای افراد مشهور تغییر داد.
تصویر
مرلین مونرو
گاهی ستارگانی که بیش از همه می درخشند خیلی زود می میمیرند و میلیون ها طرفدارشان را دلشکسته می کنند. هنرمندانی مانند کرت کوبین، امی واینهاوس یا حتی ملکه قلب مردم، لیدی دایانا، ممکن است دیگر زنده نباشند، اما میراثی که از خود به جا گذاشته اند، خاطرات آنها را زنده نگه می دارد. با استفاده از هوش مصنوعی، می توان نشان داد که بزرگترین ستاره هایی که خیلی زود ما را ترک کردند، اگر بودند، امروز چه شکلی می شدند. هنرمندی با تمرکز بر چهره افراد مشهور که در جوانی فوت کرده اند، سعی کرده است چهره ی آنها را در صورت زنده ماندن در زمان معاصر ترسیم کند.
تصویر
الویس پریسلی
تصویر
جان لنون

  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

بروسلی شبیه سعید پورصمیمی شده!!
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز