ساعدنیوز
ساعدنیوز

این رازها و مسائل را پیش خود نگه دارید!

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
این رازها و مسائل را پیش خود نگه دارید!
در دنیایی شگفت انگیز اما دورو و زیرك زندگی می كنیم. گاهی بهتر است زبان خود را بسته نگهدارید و با مردمی كه با شما صحبت می كنند فقط یك لبخند بزنید و درموردخیلی از مسائل حرف نزنید. با ما همراه باشید تا با حرف هایی که نباید به دیگران بزنید ، آشنا شوید.

راز و البته حفظ آن مقوله ای است که همیشه با آدمی بوده است. این که فرد رازش را به چه کسی بگوید و به چه کسی نگوید، دغدغه ای است که همواره ذهن آدمی را به خود مشغول داشته است. یکی از دشوارترین مواقع در زندگی آدمی وقتی است که بفهمد رازش فاش شده و دشوارتر از آن وقتی است که بفهمیم این راز از سوی فردی خودی فاش شده که زمانی محرم اسرارمان بوده است.

شاید شما برای راهنمایی و یا سبک شدن روحتان بعضی حرفها را بزنید ولی در حقیقت به زبان آوردن آنها به ضرر شما خواهد بود.آیا اسرار خود را حفظ می کنید یا هر جزئیاتی از زندگی خود را با دیگران در میان می گذارید ؟نگه داشتن اسرار هرگز توصیه نمی شود چون باعث آسیب به عاطفه می شود با این حال ، برخی چیزهای کلیدی وجود دارند که نباید هرگز با دیگران در میان بگذارید و بهتر است خودتان آن را حفظ کنید. گاهی اوقات حفظ چیزها می تواند در ایجاد موفقیت کمک کند. آنچه در این بخش خواهیم گفت حرفها و نکات عجیبی نیستند بلکه صحبت های ساده ای است که احتمالا شما هم نادانسته با دیگران مطرح می کنید.

بار روانی رازداری

رازداری به هردلیلی دارای بار روانی است. باید حواس تان باشد دیگران تا چه اندازه می دانند و آیا مجازند از آنچه شما می دانید هم آگاه شوند یا خیر.این بار روانی در گپ وگفت های دوستانه و خودمانی بیشتر است، زیرا احتمال اینکه ناخواسته چیزی که نباید، از دهان تان در برود زیاد است. توانایی ذهن ما در پردازش اطلاعات محدود است. در گفت وگوهای پیچیده هم همیشه باید مراقب گفته هایتان باشید تا ناخواسته رازی را آشکار نکنید.

پنهان کاری در مورد خبرهای خوش معمولا دشوار نیست. خبرهای ناخوشایند با پیامدهای منفی هستند که می خواهیم هرجورشده آنها را پنهان نگه داریم؛ پیامدهایی که ممکن است خود شخص یا دیگران را تحت تأثیر قرار بدهند. از رایج ترین دلایل مخفی نگه داشتن این رازها، بروز کشمکش در دیگران است. شما با خودتان فکر می کنید اگر دیگران آنچه را شما می دانید بدانند، نگاه شان به دنیا تغییر می کند، تغییری که احتمالا با میزانی از بهت زدگی همراه است. اما حقیقت این است که بیشتر وقت ها دیدن واکنش دیگران به آنچه می گوییم جذاب است، حتی اگر واکنش مثبتی نباشد!

این کشمکش همان تأثیری را دارد که میل به لطیفه گفتن برای جمعی ناآشنا در شما خلق می کند. مانند زمانی که با محصول، فیلم یا خواننده ی جدیدی آشنا می شوید و دوست دارید خیلی زود این موضوع را در شبکه های اجتماعی با دوستانی که هنوز از آن خبر ندارند، درمیان بگذارید.

گفتن راز

رازهایی که نباید به کسی بگویید!

رازداری یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک است که باعث بوجود آمدن اعتماد و اطمینان بین همسران می شود. در زندگی مشترک و ارتباط بین زن و شوهر بسیاری از مسائل باید مانند رازی بین زن و مرد باقی بماند و همسران نباید صحبت ها و درددل های خود را با فرد دیگری مطرح کنند زیرا درک روابط انسانی دشوار است و شاید طرف مقابل آنگونه که تصور می کنیم وفادارنباشد پس بهتر است همه چیز را نگوییم یا برخی از جنبه های زندگی شخصی خود را به اشتراک نگذاریم. اگر می خواهید زندگی شادی داشته باشید درباره زندگی شخصی خود با کسی صحبت نکنید و چیزهایی که در این بخش آورده ایم را فاش نسازید.

مشکلات خانوادگی

در محیط خانواده مواجهه با درگیری، بین ما و یکی از اعضای خانواده و چه بین دو عضو دیگر خانواده امری طبیعی است زیرا، خانواده مکانی برای آسایش و امنیت است که در آن همه اسرار خود را فاش می کنند. بنابراین، از فاش کردن مشکلات خانوادگی که بر شما یا یکی از بستگان تأثیر می گذارد اجتناب کنید.

کینه ها

برای موفقیت در زندگی و احساس خوب باید کینه های گذشته را کنار بگذارید . در واقع، صحبت مداوم در مورد یک بحث یا عملی که به ما صدمه زده است فرد مقابل را خسته و ما را تشویق می کند که با یک نگرش سمی بمانیم. به جای آسیب رساندن به کسی که به ما صدمه زده، خودمان را آزار می دهیم به همین دلیل راه رستگاری و بخشش را انتخاب و در نهایت خود را از این صدمات رها کنید.

مسائل مادی

قدرت خرید، دستمزدها، کمک های مالی، مالیات... اصطلاحات زیادی وجود دارد که ناگزیر ما را به پول ارجاع می دهند. در حال حاضر در جامعه زندگی می کنیم که در آن پول امکان دسترسی به یک رتبه اجتماعی خاص و همچنین ارضای نیازها و خواسته های ما را فراهم می کند اما موفقیت فقط پول نیست و برخی آن را فراموش می کنند. بنابراین، برای جلوگیری از قضاوت و قضاوت شدن بهتر است بحث در مورد وضعیت مالی خود را در یک دایره کوچک نگه دارید.

آخرین خریدها

شاید همه ما دوست داشته باشیم خاطرات آخرین سفر یا خریدهای جدیدمان را با دیگران به اشتراک بگذاریم،اما بهتر است آن را پیش خودمان نگه داریم. در واقع، ناخواسته با این کار حسادت دیگران را برانگیخته و دلایل بیهوده ای برای اختلاف ایجاد می کنید.

باورهای شخصی

دین، سیاست، باورهای مختلف... باورهای شخصی هستند که همیشه خوب نیست به اشتراک گذاشته شود. در واقع تا زمانی که با طرف مقابل رابطه صمیمانه ایجاد نکرده ایم، ناخودآگاه می توانیم با به اشتراک گذاشتن عقاید به او آسیب برسانیم و برعکس. از این رو، بهتر است قبل از پرداختن به این موضوعات از استحکام رابطه خود مطمئن شویم همچنین بیان دیدگاه ها در محیط عمومی می تواند برای ما مشکلات واقعی از جمله مشکلات حقوقی ایجاد کند.

اعمال نیک

اگرچه از انجام کار خوب خوشحالیم، اما صحبت در مورد آن ثواب کار را از بین می برد. در واقع، صحبت در مورد شایستگی ها و کارهای خیر خود به این معناست که ما این کارها را از روی ریا انجام داده ایم.

آرزو ها

صحبت در مورد آرزوها همیشه به ما کمک نمی کند در واقع به جای اینکه به ما اجازه اجرای پروژه را بدهد ما را با انتقاد و موانع روبرو می کند. به طور کلی ایده ای که به اشتراک می گذاریم لزوماً محقق نمی شود و به سرعت دلسرد می شویم. از ایده های بلندپروازانه و پروژه های خود مراقبت کنید و آنها را فقط با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید تا از شما در تحقق رویاهایتان حمایت کنند.

رنجش های گذشته

همه ما رنجش هایی در زندگی شخصی خود داریم همیشه بهترین کار این است این احساسات را کنار بگذارید و تا جایی که می توانید در جمع درباره آنها صحبت نکنید. این افکار دیگران را هم به اندازه شما خسته می کند نه برای احساسی که دارید بلکه برای گوش دادن به صحبت های منفی. بیشتر افراد ترجیح می دهند مکالمه مثبت داشته باشند. هر چیزی که شما را سنگین می کند رها و روی زمان حال تمرکز کنید اینطور متوجه خواهید شد که افراد بیشتری مشتاق صحبت با شما خواهند بود.

روشنگری

همه در جاهای مختلف زندگی روشنگری نیاز دارند برخی به مذهب و برخی دیگر به ورزش ،مدیتیشن و مراقبه روی می آورند. هر انتخابی که دارید آن را به دیگران تحمیل نکنید هرگونه موعظه در مورد اینکه چقدر انتخاب خوب است و هیچ چیز دیگری با آن مطابقت نخواهد داشت دیگران را بیشتر سرد می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (61 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده