این رازها و مسائل را پیش خود نگه دارید!

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
این رازها و مسائل را پیش خود نگه دارید!
در دنیایی شگفت انگیز اما دورو و زیرك زندگی می كنیم. گاهی بهتر است زبان خود را بسته نگهدارید و با مردمی كه با شما صحبت می كنند فقط یك لبخند بزنید و درموردخیلی از مسائل حرف نزنید. با ما همراه باشید تا با حرف هایی که نباید به دیگران بزنید ، آشنا شوید.

راز و البته حفظ آن مقوله ای است که همیشه با آدمی بوده است. این که فرد رازش را به چه کسی بگوید و به چه کسی نگوید، دغدغه ای است که همواره ذهن آدمی را به خود مشغول داشته است. یکی از دشوارترین مواقع در زندگی آدمی وقتی است که بفهمد رازش فاش شده و دشوارتر از آن وقتی است که بفهمیم این راز از سوی فردی خودی فاش شده که زمانی محرم اسرارمان بوده است.

شاید شما برای راهنمایی و یا سبک شدن روحتان بعضی حرفها را بزنید ولی در حقیقت به زبان آوردن آنها به ضرر شما خواهد بود.آیا اسرار خود را حفظ می کنید یا هر جزئیاتی از زندگی خود را با دیگران در میان می گذارید ؟نگه داشتن اسرار هرگز توصیه نمی شود چون باعث آسیب به عاطفه می شود با این حال ، برخی چیزهای کلیدی وجود دارند که نباید هرگز با دیگران در میان بگذارید و بهتر است خودتان آن را حفظ کنید. گاهی اوقات حفظ چیزها می تواند در ایجاد موفقیت کمک کند. آنچه در این بخش خواهیم گفت حرفها و نکات عجیبی نیستند بلکه صحبت های ساده ای است که احتمالا شما هم نادانسته با دیگران مطرح می کنید.

بار روانی رازداری

رازداری به هردلیلی دارای بار روانی است. باید حواس تان باشد دیگران تا چه اندازه می دانند و آیا مجازند از آنچه شما می دانید هم آگاه شوند یا خیر.این بار روانی در گپ وگفت های دوستانه و خودمانی بیشتر است، زیرا احتمال اینکه ناخواسته چیزی که نباید، از دهان تان در برود زیاد است. توانایی ذهن ما در پردازش اطلاعات محدود است. در گفت وگوهای پیچیده هم همیشه باید مراقب گفته هایتان باشید تا ناخواسته رازی را آشکار نکنید.

پنهان کاری در مورد خبرهای خوش معمولا دشوار نیست. خبرهای ناخوشایند با پیامدهای منفی هستند که می خواهیم هرجورشده آنها را پنهان نگه داریم؛ پیامدهایی که ممکن است خود شخص یا دیگران را تحت تأثیر قرار بدهند. از رایج ترین دلایل مخفی نگه داشتن این رازها، بروز کشمکش در دیگران است. شما با خودتان فکر می کنید اگر دیگران آنچه را شما می دانید بدانند، نگاه شان به دنیا تغییر می کند، تغییری که احتمالا با میزانی از بهت زدگی همراه است. اما حقیقت این است که بیشتر وقت ها دیدن واکنش دیگران به آنچه می گوییم جذاب است، حتی اگر واکنش مثبتی نباشد!

این کشمکش همان تأثیری را دارد که میل به لطیفه گفتن برای جمعی ناآشنا در شما خلق می کند. مانند زمانی که با محصول، فیلم یا خواننده ی جدیدی آشنا می شوید و دوست دارید خیلی زود این موضوع را در شبکه های اجتماعی با دوستانی که هنوز از آن خبر ندارند، درمیان بگذارید.

گفتن راز

رازهایی که نباید به کسی بگویید!

رازداری یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک است که باعث بوجود آمدن اعتماد و اطمینان بین همسران می شود. در زندگی مشترک و ارتباط بین زن و شوهر بسیاری از مسائل باید مانند رازی بین زن و مرد باقی بماند و همسران نباید صحبت ها و درددل های خود را با فرد دیگری مطرح کنند زیرا درک روابط انسانی دشوار است و شاید طرف مقابل آنگونه که تصور می کنیم وفادارنباشد پس بهتر است همه چیز را نگوییم یا برخی از جنبه های زندگی شخصی خود را به اشتراک نگذاریم. اگر می خواهید زندگی شادی داشته باشید درباره زندگی شخصی خود با کسی صحبت نکنید و چیزهایی که در این بخش آورده ایم را فاش نسازید.

مشکلات خانوادگی

در محیط خانواده مواجهه با درگیری، بین ما و یکی از اعضای خانواده و چه بین دو عضو دیگر خانواده امری طبیعی است زیرا، خانواده مکانی برای آسایش و امنیت است که در آن همه اسرار خود را فاش می کنند. بنابراین، از فاش کردن مشکلات خانوادگی که بر شما یا یکی از بستگان تأثیر می گذارد اجتناب کنید.

کینه ها

برای موفقیت در زندگی و احساس خوب باید کینه های گذشته را کنار بگذارید . در واقع، صحبت مداوم در مورد یک بحث یا عملی که به ما صدمه زده است فرد مقابل را خسته و ما را تشویق می کند که با یک نگرش سمی بمانیم. به جای آسیب رساندن به کسی که به ما صدمه زده، خودمان را آزار می دهیم به همین دلیل راه رستگاری و بخشش را انتخاب و در نهایت خود را از این صدمات رها کنید.

مسائل مادی

قدرت خرید، دستمزدها، کمک های مالی، مالیات... اصطلاحات زیادی وجود دارد که ناگزیر ما را به پول ارجاع می دهند. در حال حاضر در جامعه زندگی می کنیم که در آن پول امکان دسترسی به یک رتبه اجتماعی خاص و همچنین ارضای نیازها و خواسته های ما را فراهم می کند اما موفقیت فقط پول نیست و برخی آن را فراموش می کنند. بنابراین، برای جلوگیری از قضاوت و قضاوت شدن بهتر است بحث در مورد وضعیت مالی خود را در یک دایره کوچک نگه دارید.

آخرین خریدها

شاید همه ما دوست داشته باشیم خاطرات آخرین سفر یا خریدهای جدیدمان را با دیگران به اشتراک بگذاریم،اما بهتر است آن را پیش خودمان نگه داریم. در واقع، ناخواسته با این کار حسادت دیگران را برانگیخته و دلایل بیهوده ای برای اختلاف ایجاد می کنید.

باورهای شخصی

دین، سیاست، باورهای مختلف... باورهای شخصی هستند که همیشه خوب نیست به اشتراک گذاشته شود. در واقع تا زمانی که با طرف مقابل رابطه صمیمانه ایجاد نکرده ایم، ناخودآگاه می توانیم با به اشتراک گذاشتن عقاید به او آسیب برسانیم و برعکس. از این رو، بهتر است قبل از پرداختن به این موضوعات از استحکام رابطه خود مطمئن شویم همچنین بیان دیدگاه ها در محیط عمومی می تواند برای ما مشکلات واقعی از جمله مشکلات حقوقی ایجاد کند.

اعمال نیک

اگرچه از انجام کار خوب خوشحالیم، اما صحبت در مورد آن ثواب کار را از بین می برد. در واقع، صحبت در مورد شایستگی ها و کارهای خیر خود به این معناست که ما این کارها را از روی ریا انجام داده ایم.

آرزو ها

صحبت در مورد آرزوها همیشه به ما کمک نمی کند در واقع به جای اینکه به ما اجازه اجرای پروژه را بدهد ما را با انتقاد و موانع روبرو می کند. به طور کلی ایده ای که به اشتراک می گذاریم لزوماً محقق نمی شود و به سرعت دلسرد می شویم. از ایده های بلندپروازانه و پروژه های خود مراقبت کنید و آنها را فقط با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید تا از شما در تحقق رویاهایتان حمایت کنند.

رنجش های گذشته

همه ما رنجش هایی در زندگی شخصی خود داریم همیشه بهترین کار این است این احساسات را کنار بگذارید و تا جایی که می توانید در جمع درباره آنها صحبت نکنید. این افکار دیگران را هم به اندازه شما خسته می کند نه برای احساسی که دارید بلکه برای گوش دادن به صحبت های منفی. بیشتر افراد ترجیح می دهند مکالمه مثبت داشته باشند. هر چیزی که شما را سنگین می کند رها و روی زمان حال تمرکز کنید اینطور متوجه خواهید شد که افراد بیشتری مشتاق صحبت با شما خواهند بود.

روشنگری

همه در جاهای مختلف زندگی روشنگری نیاز دارند برخی به مذهب و برخی دیگر به ورزش ،مدیتیشن و مراقبه روی می آورند. هر انتخابی که دارید آن را به دیگران تحمیل نکنید هرگونه موعظه در مورد اینکه چقدر انتخاب خوب است و هیچ چیز دیگری با آن مطابقت نخواهد داشت دیگران را بیشتر سرد می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (59 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (47 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (42 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (42 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (32 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (32 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (27 نظر) سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) آلن دلون، بازیگر خوش‌‌چهره‌ی فرانسوی در 88 سالگی درگذشت/ دقت کردین دختر و پسرش چقدر شبیه جوونی‌های خودشن؟ بخصوص پسرش کپی خودشه
(ویدیو+ تصاویر) نگاهی به ماشین‌های لاکچری چهره‌های مشهور سینما و موسیقی/ از ماشین اختصاصی امین حیایی و لیلا اوتادی تا ماشین عروسکی و کمیاب سیروان خسروی و طناز طباطبایی
از دوئل عراقچی و ثابتی در مجلس تا سخنرانی کاملا هریس هنگام مستی در حواشی داغ امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
اصلاحیۀ آیین‌نامۀ مجلس پس از درخواست مبینا نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور در رشتۀ پزشکی
کسب مقام اول ربات‌های سرعتی توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت
کشف گنجینۀ کوچک نقره‌ای در دست یک اسکلت 600 ساله +عکس
ویدیو/ خطرات وحشتناک عفونت دندان برای مغز/ پس از ورود باکتری به استخوان فک و جریان خون چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟
ویدیو/ بازگشت دوبلور محبوب دهه شصتی‌ها به مدرسه، پس از 60 سال/ خاطره‌بازی با صدای نوستاژی اکبر منانی (زبل خان)
(ویدئو) بیماری فراموش‌ شده‌ای که دوباره سر برآورده است؛ آیا آبله میمون می‌تواند تهدیدی جهانی باشد؟
هشتمین عجایب دنیای قدیم؛ جایی که «اهورامزدا» و «زئوس» یکی شدند +عکس
ویدیو/ بوسۀ آخرین بازمانده از فامیل "محمد غفاری" بر آخرین عکسی که از کمال‌الملک در سن 70 سالگی پیدا شد
(ویدئو) کلش رویال، نبردی حماسی در دنیای کارت‌ها /نقد و بررسی صریح و بی‌پرده کلش رویال؛ آیا این گیم ارزش بازی کردن دارد؟!
(ویدئو) پیچیدگی کامپیوترهای کوانتومی و چگونگی حل معادلات در کسری از ثانیه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 5 ثانیه "جغدی" را که در "جنگل تاریک" پنهان شده است، پیدا کنند
نقد و بررسی انیمیشن "من نفرت انگیز 4"/ کم‌رنگ‌شدن نقش مینیون‌ها و ارتباط آن با افت کیفیت سری چهارم انیمیشن
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!