ایرادات و معایب خودروی چری آریزو 6 توربو

  دوشنبه، 06 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی چری آریزو 6 توربو
آریزو 6 دارای مزایای مختلفی از جمله راندمان بالا، مصرف روغن و سروصدای کم است. گزینه‌های هوشمند گیربکس مانند حالت AT و حالت تطبیق خودکار با عادات رانندگی کاربران بسیار مورد توجه است. در نتیجه، تجربه رانندگی بسیار راحتی دارد، هم‌چنین تنظیمات‌ ایمنی فعال ARRIZO 6 شامل کلیه‌ ویژگی‌های لازم برای خودرویی با این اندازه و کلاس است. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، آریزو 6 - Arrizo 6- از زبان طراحی جدید چری بهره برده و جلوپنجره آن شباهت زیادی به چری تیگو 7 دارد و در عقب خودرو نیز طراحان به خوبی کار خود را انجام داده اند تا نمای عقب بسیار جدیدتر از آریزو 5 دیده شود.
کابین خودرو هم با وجود هارمونی مناسب طراحی و رنگ قطعات و کاهش استفاده از پلاستیک خشک، به خوبی نمای خودرویی لوکس تر از محصولات گذشته را تداعی می کند.

تصویر
طراحی ظاهری چری آریزو 6 توربو

جدول مشخصات چری آریزو 6 توربو

چری آریزو 6 توربو

مدل

سدان

کلاس

اتوماتیک CVT 9 سرعته

گیربکس

دیفرانسیل جلو

محور متحرک

4خطی/16

تعداد و آرایش سوپاپ

1498

حجم موتور(سی سی)

146/5500

قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)

210/1750-4000

گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه)

9

شتاب 0تا 100 کیلومتر(ثانیه)

1490/1825/4710

طول/عرض/ارتفاع(میلی متر)

1367

وزن خالص

205/50R17

مشخصات تایر

7

مصرف ترکیبی(لیتر)

یورو 5

استاندارد آلایندگی

55

حجم مخزن سوخت(لیتر)

6 عدد(راننده – سرنشین جلو- جانبی)

کیسه هوا

ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو و عقب ديسكی – ABS/EBD/TCS/EBD/BAS/EBA/HHC – ترمز پارک برقی – اتوهلد- سیستم کنترل پایداری و هرزگردی

سیستم های ترمز و پایداری

سيستم ضد سرقت(ايموبيلايزر) – قفل مركزی – سیستم استارت بدون کلید – دوربین 360 درجه – کروز کنترل – سنسور پارک جلو و عقب

سیستم های امنیتی

فرمان هیدرولیک

/دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان/ روکش چرمی فرمان

سیستم فرمان و هدایت

کنترل دستی و اتوماتیک لمسی

سیستم تهویه مطبوع

نمایشگر 9 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو، 2 توییتر، 1 ساب ووفر، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان – قابلیت پخش MP3 – مانیتور 7 اینچی لمسی

سیستم صوتی و مولتی مدیا

تنظیم صندلی راننده در شش جهت -سرنشین دستی

سیستم صندلی

شیشه های برقی-تنظیم برقی آینه های کناری – آینه های جانبی تاشونده برقی

آینه و شیشه

مه شکن جلو و عقب-DRL – دیلایت – چراغ عقب LED

روشنایی

سیستم تهویه مطبوع خودکار – روکش چرمی صندلی ها-سنسور پارک – کروز کنترل – سانروف – دوربین 360 درجه – سنسور پارک جلو و عقب

سایر امکانات

بررسی ویژگی های چری آریزو 6 توربو

چری آریزو 6 توربو سدان چینی است که در چین طرفدار زیادی دارد. از نظر ابعاد و اندازه، آریزو 6 فرق چندانی با دیگر آریزوها ندارد، در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های آریزو6 می پردازیم.

طراحی بدنه آریزو

اگر در مورد طراحی بدنه آریزو 6 بخواهیم صحبتی داشته باشیم، باید بگوییم که در طراحی بدنه آن از زبان طراحی چری استفاده شده است که همین سبب شباهت آن با آریزو 5 می شود. بسیاری از خطوط برجسته و شکسته روی بدنه وجود دارد و چینی ها سعی کرده اند شکل چراغ ها نیز این طور به نظر برسند.

در نمای جلویی، یک جلو پنجره بزرگ وجود دارد و در داخل این پنجره شبکه ای دیده می شود که چراغ های جلو به آن وصل شده اند. البته بخش اعظم سپر جلو از ورودی های هوا و فضای خالی زیاد تشکیل شده است. در قسمت عقب، چراغ های عقب ظاهر طراحی جدیدی دارند که همانند سبک ماشین های کره ای است. چراغ ها کشیده شده و باند نقره ای رنگ این چراغ ها را به هم وصل می کند و این باند تا قسمت داخلی چراغ ها امتداد می یابد.

اما طراحی کابین آریزو 6 چیزی شبیه به آریزو 5 نیست و کاملا جدید است. چری آریزو 6 توربو مطابق با استانداردهای دنیا طراحی شده و کاملا مدرن به نظر می آید. یک نمایشگر درمرکز داشبورد و یک صفحه نمایش در صفحه آمپر برای نمایش اطلاعات رانندگی وجود دارد. کنسول میانی کلیدهای لمسی برای سیستم تهویه مطبوع است.

تصویر
طراحی ظاهری چری آریزو 6 توربو

امکانات فنی چری آریزو 6

چری آریزو 6 توربو دارای موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بوده و قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است. موتورچری دارای راندمان حرارتی تا %37.1 با فن آوری پیشرفته یکپارچه ای است که پاسخ شتاب را به میزان 35٪ افزایش می دهد و باعث کاهش مصرف سوخت 100 کیلومتری به 6.4 لیتر می شود، به راننده این امکان را می دهد تا بدون نگرانی در مورد مصرف سوخت از رانندگی در دور بالا لذت ببرد.

این نیرو توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و این امکان را برای Arrizo 6 فراهم می کند که در 4 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر درساعت و در 9 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد. بد نیست بدانید که قبلا از این موتور در شاسی های Chery Tiggo 7 استفاده می شد که در ایران نیز موجود است و قدرت آن برای یک خودروی شاسی نسبتا سنگین کافی نیست، اما می تواند گزینه ای خوب برای آریزو 6 باشد.

امکانات ایمنی چری آریزو 6

در این بخش از مقاله ” معایب چری آریزو 6 توربو ” به مشکلات کم ایمنی آریزو 6 توربرو می پردازیم. کارکردهایی ازجمله TCS + ABS + EBD + HHC برای کنترل خودکار وضعیت رانندگی خودرو در زمان واقعی تنظیم شده است و هنگامی که ماشین در وضعیت خطرناکی قرار دارد و از مسیر مشخص شده منحرف شود، ESP TCS ، ABS ، EBD و سایر کارکردهای امنیتی برای مداخله در چرخ ها و از بین بردن یا کاهش خطر فرمان ارسال می کند.

در کل، امتیاز Chery Arizzo 6 را می توان خوب ارزیابی کرد و طراحی بدنه آن فراتر از سدان های چینی است. این ماشین به صورت هوشمندانه از مدل های تویوتا و کیا، مدل سازی شده است، اما این الگوبرداری ناخوشایند نیست.

بررسی معایب چری آریزو 6 توربو

  • مهندسان چری، هیچ تغییری در قسمت جانبی خودرو اعمال نکردند و عملا تفاوتی چندانی بین آریزو 5 و آریزو 6 وجود ندارد، زیرا ظاهر ساده هر دو خودرو از دو خط جانبی تشکیل شده است و تنها تغییر محدود به رینگ های جدید است.
  • هندلینگ چری آریزو 6 توربو در حد تولیدات چینی خوب ارزیابی شده است، اما به نظر می رسد که در پیچ ها فرمان به خوبی عمل نمی کند. از نظر ترمز نیز چری آریزو 6 توربو نسبت به بدنه وقدرت، کمی ضعیف است.
  • این خودرو برای افراد قدبلند(180 سانتی متر یا بیشتر) چندان جذابیت ندارد و به خصوص در صندلی های عقب، فاصله کمی تا سر دارد.
  • لازم به ذکر است چری آریزو 6 هنوز امکان شرکت در آزمایش های ایمنی یا حداقل حضور در منابع بین المللی را پیدا نکرده است. علی رغم ظاهر مدرن، چری آریزو 6 از سیستم ایمنی پیشرفته مانند سیستم هشدار خارج از خط، سیستم اخطار نقطه کور و غیره برخوردار نیست.
  • در نسخه رونمایی شده در ایران، صندلی راننده دستی است و صندلی برقی ندارد.
  • از نظر ویژگی های فنی، آریزو 6 یک سدان اسپرت و سرعتی محسوب نمی شود.
  • محصولات چری در ایران عملکرد خوبی ندارند و خودروهایی مانند Cherry Arizzo 5 و حتی Tiggo 7 نتوانسته اند به فروش بالایی دست پیدا کنند.
  • چری آریزو 6 توربو از طراحی خوب و ویژگی های مناسب برخوردار است، اما با قیمت شگفت انگیزی که برایش در نظر گرفته شده، چندان مورداستقبال بازار ایران قرار نگرفت.
  • در این محدوده قیمت، انتخاب خودروی دست دوم کره ای با مارک های معتبر و بازاری بهتر از Chery Arizzo 6 مطمئنا گزینه مناسبی برای خرید خواهد بود، زیرا چری آریزو 6 توربو فاقد خدمات پس از فروش خوب است و خرید آن چندان توصیه نمی شود. گزینه های پرفروش بازار پژو 2008 و مدل های دست دوم Tivoli بدون شک گزینه های جذاب تری نسبت به خودرو چری آریزو 6 توربو هستند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان