راهنمای انتخاب رنگ سقف خانه

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
راهنمای انتخاب رنگ سقف خانه
افرادی که به دنبال رنگ آمیزی و یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستند، بایستی در کنار رنگ کردن دیوارهای خانه، به فکر رنگ کردن سقف اتاق ها نیز باشند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، این مطلب را از دست ندهید.

افرادی که به دنبال رنگ آمیزی و یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستند، بایستی در کنار رنگ کردن دیوارهای خانه، به فکر رنگ کردن سقف اتاق ها نیز باشند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم بیست مدل از جدیدترین مدل های رنگ سقف برای فضای منزل را به شما ارائه کنیم تا در صورتی که به فکر تغییر در دکوراسیون منزلتان افتاده اید، الگوی خوبی در کنار خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

سقف به طور معمول یک فضای نادیده گرفته شده در طراحی اتاق است که قطعا نباید این گونه باشد. اما چطور این موضوع را حل و فصل کنیم؟ با کمی ایجاد تغییر و استفاده از رنگ ها و همین طور الهام بخشی به کمک سلیقه شخصی، این موضوع به راحتی حل می گردد.

قبل از ارائه این بیست مدل رنگ آمیزی برای سقف می خواهیم از خود سوال کنید آیا سقف خانه برای تزیین کردن یا تغییر فضای خانه ارزش زمان گذاشتن و هزینه کردن دارد یا نه؟ آیا این تاثیر به قدری است که بتوان آن را در قسمت فرایندهای اصلی تغییر دکوراسیون لحاظ کرد؟

همه این موارد ویژگی های منحصر به فرد رنگ سفید بوده است که به همه جسارت انتخاب این رنگ را می دهد اما گاهی نیاز است رنگی شبیه به سفید را برای فضای دکوراسیون خود انتخاب کنید تا جلوه ای دو چندان داشته باشد، امروز نیز به این این موضوع می پردازیم که کدام رنگ جایگزین رنگ سفید در دکوراسیون منزل می تواند باشد با ما همراه باشید.

به طور کلی انواع رنگ سفید را می توانیم در موارد زیر بررسی کنیم:

  • رنگ سفید ساده
  • رنگ سفید گچی
  • سفید استخوانی
  • سفید عاجی
  • سفید مرمری
  • سفید صدفی
  • سفید کاپوچینویی
تصویر

رنگ سفید مناسب سقف است

بحثی که همواره در مورد رنگ آمیزی سقف وجود دارد این است که چرا کسی از رنگ های متنوع برای آن استفاده نمی کند؟ اما در جواب این سؤال باید گفت دیوار شاخص به همین منظور ساخته شده است تا شما رنگ های مختلف را روی آن امتحان کنید؛ اما بر روی سقف این تنوع رنگ چندان به چشم نمی آید و حتی شاید زیاد جالب نباشد. پیشنهاد می کنیم تصاویر انواع مدل های دیوار شاخص را نیز مشاهده کرده و با این نوع دیوار، که ممکن است در بسیاری از سبک های دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد، بیشتر آشنا شوید.

انتخاب رنگ سفید جهت سقف دارای مزایایی است که عبارتند از:

  1. نور بیشتری را از خود منعکس کرده و لذا روشنایی بیشتری برای اتاق فراهم می کند.
  2. نمایشی بی نهایت: رنگ سفید سقف چشم اندازی بی حد و حصر را ایجاد می کند که چشمان شما می تواند برای تمرکز روی آن خیره شود. به عبارت دیگر زمانی که شما به دیواری با رنگ آبی نگاه می کنید به نظر می رسد که چشمانتان در نقطه متوقف می شود، اما سطح سفید این گونه نیست و چشم بر روی آن متوقف نشده و انگار به بی نهایت می توان نگاه کرد. این امر موجب می شود احساس فضای بیشتری در اتاق احساس شود و به نوعی اتاق کوچک بزرگتر نشان داده شود.
  3. رنگ سفید ساده بهترین انتخاب است. اگر بین رنگ مات، ساده یا براق شک دارید، بهتر است بدانید که رنگ مات نور وسعت بی حدوحصر رنگ ساده را نداشته و رنگ براق هم بازتاب نوری بیش ازحد دارد که موجب می شود چشم اذیت شود.

1- آبی کلاسیک

رنگ پنتون سال 2020 رنگ آبی کلاسیک است (classic blue) که در همه دنیا در سال جدید در خانه ها ظاهر خواهد شد. نمایانگر آسمان هنگام غروب، آبی کلاسیک آرامش فکری می آورد.اطمینان و اعتماد به نفس و غرور در این رنگ موج می زند. بهترین و اصلی ترین گزینه رنگ آمیزی یک یا چند دیوار خانه با این رنگ زیبا است. چه یک دیوارتان را به این رنگ کنید یا کابینت ها و یا ستون و دیوار های کناری، در خانه تان به روز بودن نمایان خواهد بود.

2- سفید

با به بکار بردن رنگ سفید در اتاق های کوچک یا کم نور، ستون ها و سقف می توان فضا را بسیار بزرگ تر و روشن تر نشان داد. یک رنگ نشان دادن همه چیز تا حدی خطای دید ایجاد کرده و به چشم این اجازه را می دهد تا اتاق را بزرگ تر از آنچه هست ببیند در واقع رنگ سفید به خانه عمق و اصالت و حس پاکیزگی می دهد و به راحتی با بیشتر رنگ های مبلمان ست می شود. آنچه که امسال از طیف رنگی سفید مد نظر است، سفید خالص می باشد

3- صورتی چرک یا blush

از زمان ابداع اصطلاح "صورتی هزاره" در حدود سال 2016 ، این رنگ به یک پدیده طراحی داخلی تبدیل شده است. طراح داخلی abbe fenimore می گوید: "توانایی در ایجاد رنگی از طیف سرخ به خاطر توانایی احساس مدرن بودن است وقتی با وسایل تزئینی و دکوری گرمتر می آمیزد احساس شیک بودن نسبت به آن فضا می دهد.این طیف رنگی صورتی آمیخته با کمی خاکستری در سال 2020 بسیار محبوب است."

4- آجری یا burnt orange

انواع سایه های نارنجی از نارنجی زنگ زدگی فلزات گرفته تا نارنجی رنگ انبه، باعث ایجاد رنگ و لعاب به هر فضایی می شوند. فقط دقت کنید که در استفاده از آنها اعتدال را حفظ کنید. به دیوارهایی فکر کنید که کمتر در معرض دید مستقیم هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (160 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (153 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (12 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر)