با استفاده از عناصر سنتی زیبای ایرانی اتاق پذیرایی منزل خود را شیک کنید!

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
با استفاده از عناصر سنتی زیبای ایرانی اتاق پذیرایی منزل خود را شیک کنید!
یکی از عناصری که می‌تواند دکوراسیون اتاق پذیرایی منزل شما را زیبا کند تابلو فرش ایرانی است. تابلو فرش ایرانی علاوه بر دارا بودن هویت ایرانی دارای زیبایی بسیار زیادی است و می‌تواند کمک زیادی به داشتن یک اتاق پذیرایی شیک و ایرانی بکند.

یکی از عناصری که می تواند دکوراسیون اتاق پذیرایی منزل شما را زیبا کند تابلو فرش ایرانی است. تابلو فرش ایرانی علاوه بر دارا بودن هویت ایرانی دارای زیبایی بسیار زیادی است و می تواند کمک زیادی به داشتن یک اتاق پذیرایی شیک و ایرانی بکند. خوشبختانه تابلو فرش های ایرانی دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح می باشند و شما می توانید تابلو فرشی را انتخاب کنید که با دیگر عناصر موجود در اتاق پذیرایی منزل شما هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این اندازه تابلو فرشی که قرار است در اتاق پذیرایی منزل خود استفاده کنید نیز باید با اندازه اتاق پذیرایی شما دارای هماهنگی باشد.

یکی دیگر از عناصر زیبای ایرانی که در یک اتاق پذیرایی ایرانی وجود دارد، فرش است. فرش ایرانی می تواند صمیمیت، زیبایی، شکوه و عظمت را به اتاق پذیرایی منزل شما هدیه کند. نکته مثبت استفاده ازفرش ایرانی این است که شما می توانید از این فرش به همراه انواع مبلمان در اتاق پذیرایی منزل خود استفاده کنید. فرش ایرانی را می توان عنصری ثابت در اتاق های پذیرایی شیک ایرانی دانست. این فرش دارای هویت مشخص ایرانی است و این قابلیت را دارد که با هر دکوراسیونی چه مدرن و چه سنتی هماهنگ شود. فرش ایرانی در هر دکوراسیونی که قرار می گیرد ان را دوست داشتنی می کند و شاید به همیین دلیل است که در سراسر دنیا دارای طرفداران زیادی است.

استفاده از میز هایی با جنس کاشی ایرانی

کاشی ایرانی زیبا است و می تواند اتاق پذیرایی منزل شما را نیز زیبا کند. علاوه بر زیبایی این کاشی ها به وضوح هویت ایرانی را به هر بیننده ای منتقل خواهد کرد. یکی از پیشنهادات من به شما استفاده از میز هایی با جنس کاشی ایرانی است. به این موضوع فکر کنید که وجود یک میز از جنس کاشی و با یک رنگ زیبا می تواند چه جلوه ای به اتاق پذیرایی شما ببخشد. مطمعنناً مهمانان شما از قرار گرفتن در چنین جایی احساس آرامش خاصی خواهند کرد.

استفاده از تخت و میز به جای مبل

برای دکوراسیون یک اتاق پذیرایی شیک ایرانی شما مجبور نیستید حتما از مبلمان استفاده کنید بلکه این گزینه نیز در مقابل شما قرار دارد که از تخت و پشتی سنتی ایرانی به جای مبل در اتاق پذیرایی منزل خود استفاده کنید. استفاده از این عنصر فضای اتاق پذیرایی منزل شما را تا حد زیادی سنتی خواهد کرد. البته در عین سنتی بودن اگر در انتخاب خود خوب عمل کنید این عنصر می تواند زیبایی و احساس صمیمیت زیادی را نیز به اتاق پذیرایی منزل شما منتقل کند. همچنین شما می توانید از مبلمانی با طرح گلیم و فرش نیز استفاده کنید.

تصویر

می توان از انواع مبلمان کلاسیک و سلطنتی نیز در این زمینه استفاده کرد البته در آپارتمان های امروزی دیگر فضای نشیمن و پذیرایی یکی شده و دیگر جایی هم برای استفاده از مبلمان حجیم کلاسیک وجود ندارد، بنابراین بهتر است تمام تمرکز خود را به روی انتخابی مبلی راحت، شیک با حداکثر کارایی بگذارید تا بهترین چیدمان را در پذیرایی خود داشته باشید. عامل مهم دیگر در کنار مبلمان، نوع رنگ دیوارها و همچنین فرش انتخابی است. این دو عامل نیز تقریبا شکلی ثابت در بیشتر خانه ها دارند. دیوارها که عمدتا به رنگ سفید و خنثی هستند و فرش هم از بین فرش های کلاسیک ماشینی که در بازار و تلویزیون هزاران طرح از آنها وجود دارد انتخاب می شود اما این شیوه چیدمان در پذیرایی های امروزی دیگر جایی ندارد

ایده روستایی سنتی

در این طرح روستایی سنتی برای ایجاد دکوراسیون سنتی و مدرن پدید آمده است. کاغذ دیواری طرح دار فضای ساده خانه را از بین برده در عین حال آن را خاص می کند. در هنگام چیدمان این نشیمن باید به بافت فضا توجه کنید. برای مثال فرش بافت دار و میز در هم تنیده یک فضای ساده و هماهنگ ایجاد می کند.

اتاق پذیرایی سنتی با فضای مدرن

در این پذیرایی سنتی حال و هوای مدرن حفظ شده است. میز پذیرایی رسمی و صندلی ها مدرن هستند. بار چرخان سمت راست هم جالب است. بوفه هنری در عین زیباتر نمودن فضا کاربردی هم می باشد. لوستر زیبا با سایه های کلاسیک ایده آل است. تابلوی هنری روی دیوار این زیبایی را دو چندان می کند. گیاهان سبز این زیبایی را تکمیل می کنند.

دکوراسیون سنتی ساحل مانند

در این طرح سنتی فضای ساحل مانندی پدید آمده است که در عین حال رسمی و زیباست. تابلوی نقاشی بالای شومینه فضای خانه را تغییر می دهد و در کنار رنگ های استفاده شده فضا را آرامش بخش می کند. دو مبل هماهنگ و آباژور دکوراسیون سنتی پدید می آورند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (459 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (72 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس