نقاشی دیوار خانه و مهم‌ترین نکات در رابطه با آن

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نقاشی دیوار خانه و مهم‌ترین نکات در رابطه با آن
اگر تصمیم به نقاشی دیوارهای داخلی خانه خود دارید و می خواهید تغییراتی در دکوراسیون داخلی خانه خود به وجود آورید بهتر است اطلاعات کاملی درباره تمام نکات لازم نقاشی داخلی ساختمان به دست آورید. پس با استادکار همراه شوید تا درباره همه چیز نقاشی داخلی ساختمان اطلاعات کسب کنید. پیشنهاد میکنم درباره ی کنیتکس دیوار نیز بخوانید .

نقاشی دیوار خانه و مهم ترین نکات در رابطه با آن

اگر تصمیم به نقاشی دیوارهای داخلی خانه خود دارید و می خواهید تغییراتی در دکوراسیون داخلی خانه خود به وجود آورید بهتر است اطلاعات کاملی درباره تمام نکات لازم نقاشی داخلی ساختمان به دست آورید. پس با استادکار همراه شوید تا درباره همه چیز نقاشی داخلی ساختمان اطلاعات کسب کنید. پیشنهاد میکنم درباره ی کنیتکس دیوار نیز بخوانید .

طبق گفته روانشناسان رنگ ها می توانند تاثیری مستقیمی در روحیه فرد بگذارند از آن جا که خانه محل امنی برای هر انسان است و دوست دارد در چارچوب خانه خود به آرامش برسد باید در انتخاب و نحوه نقاشی داخلی ساختمان از بهترین و زبده ترین مشاوران و متخصصان استفاده کنیم. با استاد کار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید
برای اینکه نقاشی دیوار یا وسیله مورد نظر به خوبی رنگ شود، باید سطح صافی داشته باشد. برای این منظور باید سطح کار سنباده شود و این کار با چرخ سنباده یا ورق سنباده انجام شود. در این حالت است که هر خراش، خش، ترک و یا ضایعه اضافه ای از بین می رود. برای نقاشی دیوار سمباده کشی را از سطح زمین تا سقف در جهت عمودی و افقی انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که فشار زیاد بر روی کاغذ سنباده یا دیوار باعث آسیب دیدن آن می شود. برای وسایل چوبی از اسفنج های مخصوص یا سطح سنباده ای استفاده کنید.

از پرایمر رنگی استفاده کنید

متخصصین نقاشی قبل از رنگ زدن دیوار، سوراخ و ترک های دیوار را بتونه کاری می کنند. ولی اگر بعد از ماله کشی مستقیما رنگ را به دیوار بزنید، بتونه روی دیوار رطوبت موجود در رنگ را جذب می کند و ظاهر نامناسبی به دیوار می دهد. نقاطی که در اثر این اتفاق بوجود می آید بطور قابل توجهی از باقی قسمت ها متفاوت است. برای جلوگیری از این مشکل نقاشان حرفه ای از پرایمر رنگی قبل از رنگ اصلی دیوار استفاده می کنند. به جای استفاده از پرایمر سفید حرفه ای ها اغلب از پرایمر خاکستری و یا رنگ دیگری که به پوشش نهایی نزدیک است استفاده می کنند. پرایمر رنگی برای پوشاندن پوشش موجود روی دیوار بهتر از پرایمر ساده و سفید رنگ عمل می کند و در نهایت پوشش دیوار ظاهر بهتری خواهد داشت و تعداد دفعاتی که رنگ بر روی دیوار زده می شود، کاهش می یابد. این مرحله برای رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی کاربرد خوبی دارد که بدون استفاده از پرایمر نیازمند سه سری یا بیشتر رنگ بر روی دیوار هستند.

تصویر

انتخاب رنگ برای نقاشی دیوارهای داخلی ساختمان

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین بخش ها است. مهم ترین چیزی که باید هنگام انتخاب رنگ به آن توجه داشت انتخاب رنگی است که علاوه بر عوض کردن حال و هوای خانه بتواند تاثیر خوبی بر روی شما بگذارد.

  • یکی از کمک هایی که مشاورین استادکار می توانند به شما ارائه دهند در انتخاب رنگ دیوارها است. برای انتخاب رنگ مشاورین ما به شما کمک می کنند تا متناسب با رنگ مبلمان، کف، سقف، لوازم و روحیه شما، بهترین رنگ را انتخاب کنید.

رنگ های سرد برای نقاشی دیوار اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر اتاق ها رنگ مناسب هستند و به دلیل دارا بودن ویژگی های درونی خود از قبیل ایجاد احساسات دلنشین و آرامشی برای افراد حاضر در محل رنگی مناسب اند. رنگ های گرم در خانه نیز با توجه به میزان گرمی و خواص ذاتی خود برای مکان هایی مانند اتاق کودک، اتاق خواب، آشپزخانه و سایر فضاها مناسب هستند؛ هر چند این رنگ های سرد و گرم باید با دکوراسیون های موجود یا در دست اجرای خانه شما مطابقت داشته باشند که برای درک بهتر این موضوع می توانید مقالات مرتبط را مطالعه بفرمایید. رنگ های خنثی نیز با توجه به سبک طراحی داخلی خانه شما و لوازم به کار گرفته شده بر روی دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های خنثی قابلیت ایجاد فضای تأیید یا تضاد در خانه را دارا هستند.

در بخش رنگ ها موارد مهم دیگری نیز وجود دارد. برای مثال جنس رنگ مورد استفاده شده برای نقاشی دیوار در خانه بسیار مهم است. رنگ های موجود و مورد تأیید در بازار برای این کار به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول رنگ های بر پایه آب بوده و دسته دوم رنگ های پایه روغنی هستند. برای درک معانی این موضوع بهتر است بدانید، رنگ های پایه آب، برای ترکیب و تغلیظ خود به آب نیاز دارند و همین موضوع معایب و مزایایی برای این رنگ ها پدید می آورد. از مزایای این رنگ به خشک شدن سریع تر رنگ نسبت به مورد دیگر می توان اشاره کرد. بدون بو بودن و یا کم بو بودن این رنگ مزیت دیگری برای آن ایجاد کرده است. رنگ های پایه آب که بعضاً به رنگهای پلاستیک شهرت پیدا کرده اند دارای حالت های مات و نیمه مات و نیمه براق هستند. نمایش بهتر و آسودگی در نقاشی دیوار با رنگ های پایه آب بیشتر از دیگری بوده و امتیازات بالای این نوع رنگ آن را به انتهای اول بسیاری از افراد تبدیل کرده است. از معایب این رنگ نیز باید به آسیب پذیری بیشتر نسبت به رنگ روغنی، غیر قابل شستشو بودن ( موارد قابل شستشو نیز وجود دارد )٬ دوام کمتر، و نیاز به تجدید در دوره های کوتاه تر نسبت به رنگ های روغنی از معایب این جنس رنگ برای نقاشی دیوار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (654 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان