جاماندگان یارانه نقدی برای ثبت نام چه کارهایی باید انجام دهند؟

  شنبه، 12 تیر 1400 ID  کد خبر 157182
جاماندگان یارانه نقدی برای ثبت نام چه کارهایی باید انجام دهند؟
ساعد نیوز:پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرداخت یارانه به دهه های گذشته مربوط نمی شود و سابقه پرداخت یارانه در ایران از دوره صفویه( سال های ۱۱۰۱- ۸۸۰ ه.ش) با تخفیف های مالیاتی شروع شد.

یارانه به مفهوم کنونی در دهه ۱۳۴۰ به گوشت و آرد (نان) پرداخت می شد. تا سال ۱۳۵۱ این مقدار خیلی کم بود و با شوک های نفتی اوایل دهه ۱۳۵۰ و افزایش قیمت نفت این یارانه ها خیلی زیاد شد.

اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها یکی از مهم ترین طرح های اقتصادی کشور است که با هدف حذف تدریجی یارانه های پنهان از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام و پرداخت مستقیم و نقدی به دهک های پایین جامعه از اواخر دهه ۸۰ کلید خورد.

در اولین مرحله ۶۸ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۵۸ نفر در قالب حدود ۲۰ میلیون خانوار برای دریافت یارانه ثبت نام کردند.

اولین یارانه نقدی به میزان ۴۵۵۰۰ تومان آذر ماه سال ۸۹ به حساب ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمول واریز شد.

تا خرداد امسال در مجموع ۱۲۴ مرحله یارانه نقدی به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز شده است. افراد خانواده هایی که مشمول دریافت یارانه نقدی می شدند از ابتدا تاکنون ۵ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان دریافت کردند.

براساس آخرین آمار، ۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور یارانه دریافت می کنند.

در سال ۹۳ یک بار دیگر فرصت داده شد تا افراد متقاضی برای دریافت یارانه ثبت نام کنند.

از زمان آغاز پرداخت یارانه نقدی به ترتیب و در چند مرحله دهک های بالای جامعه از نظر درآمد از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف شدند، در مقابل اقشاری هستند که خواهان اضافه شدن به لیست یارانه بگیران هستند.

حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفته بود، ثبت نام از متقاضیان جدید تکلیف قانون مجلس است و در صورت انجام فرآیند ثبت نام و آزمون وسع، سازمان هدفمندی یارانه ها آمادگی دارد از تیر ماه پرداخت یارانه را آغاز کند.

آزمون وسع یا آزمون وسایل، بررسی رسمی وضع مالی یک فرد به منظور تعیین نیاز آن برای دریافت کمک های دولتی است.

در ابتدای خرداد هیات وزیران مصوب کرد که به همه کسانی که یارانه نمی گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی ثبت نام کنند.

این فرصت ثبت نام فقط مختص یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی نیست و متقاضیان می توانند برای دریافت یارانه معیشتی بنزین نیز ثبت درخواست کنند.

به موجب آیین نامه تبصره ۱۴، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به منظور ایجاد وحدت رویه در شناسایی خانوارهای مشمول دریافت یارانه، نسخه ای از تمامی داده ها و اطلاعات به روز شده هویتی، اقتصادی و بانکی موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را برای اجرای تکالیف قانونی و تشکیل پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد تا برای انجام آزمون وسع و پاسخگویی مراجعان استفاده شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین موظف است امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخگویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته در آخرین اطلاعیه برای ثبت نام افراد متقاضی دریافت یارانه اعلام کرده است که بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ و آئین نامه مصوب دولت، کسانی که در سال ۱۳۹۳ از ثبت نام یارانه ها جا مانده یا افرادی که خانواده آن ها یارانه بگیر نبوده، اما با ازدواج از خانواده جدا شده اند چنانچه متقاضی دریافت یارانه هستند، می توانند طبق شرایطی که اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند.

پس از هماهنگی های لازم با ستاد ملی کرونا نحوه مراجعه حضوری به مراکز مربوطه برای ثبت نام در شهر هایی که خطر گسترش کرونا وجود نداشته باشد اعلام می شود.

طبق اطلاعیه وزارت کار افراد متقاضی دریافت یارانه تا اعلام شرایط از سوی این وزارتخانه از مراجعه حضوری به این وزارتخانه و سازمان هدفمندی یارانه ها خودداری کنند.

نام نویسی جدید یارانه با اعلام زمان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود و هر زمانی که وزارت کار اعلام کند سازمان هدفمندسازی یارانه ها باید ثبت نام را آغاز کند.

احتمالا برای ثبت نام یک سامانه معرفی می شود که همه متقاضیان از طریق سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

چه کسانی می توانند ثبت نام کنند؟

همه کسانی که یارانه نمی گیرند چه کسانی که انصراف داده اند، چه کسانی که از ابتدا یارانه نگرفته اند و چه کسانی که طی سال های قبل از لیست یارانه بگیران حذف شده اند، می توانند درخواست خود را ثبت کنند.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

خبرخوبیه لطفازودترثبت نام کنید
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان