دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جایزه 40 میلیارد تومانی جوان ایرانی در مسابقات قرآنی عربستان سعودی + عکس 

شنبه، 19 فروردین 1402
ساعدنیوز: قاری ممتاز ایرانی در رقابت با سه قاری دیگر از کشور میزبان و مغرب، موفق شد رتبه اول بخش تلاوت مسابقات بین المللی عربستان را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از اکوفارس، در قسمت پایانی برنامه تلاوت و اذان «عطر الکلام» که عصر روز جمعه از شبکه تلویزیونی «mbc1» و پلتفرم «شاهد» پخش شد و مجموع جوایز نقدی آن به 12 میلیون ریال (3.2 میلیون دلار) می رسد، «ترکی بن عبدالمحسن آل شیخ»، رئیس هیئت مدیره اداره کل سرگرمی این کشور از 20 برنده هر دو بخش این مسابقه بین المللی تجلیل کرد.

در پایان این برنامه مسابقات که موفق به کسب شش گواهینامه از کتاب «رکوردهای جهانی گینس» شد، «یونس شاهمرادی»، قاری ممتاز ایرانی توانست در بخش تلاوت به مقام اول دست یابد و جایزه نقدی سه میلیون ریالی (800 هزار دلار) را از آن خود کند در حالی که در بخش اذان نیز، جایزه نقدی دو میلیون ریالی مقام اول به «محمد الشریف» از عربستان رسید.

در بخش تلاوت و پس از شاهمرادی نیز، مقام دوم و جایزه دو میلیون ریالی آن به «عبدالعزیز الفقیه» از عربستان رسید در حالی که «زکریا الزیرک» از مغرب و هموطن وی «عبدالله الدغری» نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند و جوایز یک میلیون ریالی و 700 هزار ریالی را از آن خود کردند.

در بخش اذان نیز پس از شرکت کننده عربستانی، «ضیاءالدین بن نزارالدین» از اندونزی، «رهیف الحاج» از لبنان و «ابراهیم اسد» از بریتانیا نیز در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند و به ترتیب جوایز نقدی یک میلیون ریالی، نیم میلیون ریالی و 300 هزار ریالی را دریافت کردند.

این در حالی است که دومین دوره برنامه عطر الکلام توانست در هر یک از بخش های قرآن و اذان، نام خود را در کتاب گینس به عنوان بزرگ ترین مسابقات از نظر تعداد کشورهای شرکت کننده، افراد مسابقه دهنده و میزان جوایز نقدی ثبت کند و شش گواهینامه این کتاب مرجع رکوردهای بین المللی را به دست آورد.

شایان ذکر است که عطر الکلام به عنوان یک برنامه استعدادیابی بین المللی که هدف از آن، برجسته ساختن تنوع فرهنگ های جهان اسلام و روش های تلاوت قرآن و اقامه اذان و نشان دادن استعدادهای قاریان و مؤذنان بیان شده، با ابتکار و حمایت اداره کل سرگرمی عربستان برگزار شده و نزدیک به 50 هزار نفر از 165 کشور جهان نیز در دوره دوم آن شرکت داشتند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم