جذاب ترین فستیوال های کشور فرانسه

  یکشنبه، 13 آذر 1401   زمان مطالعه 17 دقیقه
جذاب ترین فستیوال های کشور فرانسه
در زمان فستیوال ها، فرانسه حال و هوای دیگری به خود می گیرد. همراه ساعد نیوز باشید تا با فستیوال های جذاب فرانسه آشنا شوید.

کشور فرانسه در شمار کشورهای پرجاذبه و خوش آب و هوا قرار می گیرد و به همین دلیل می توان گفت که این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می آید و به همین دلیل در تمام فصل های سال در این کشور فستیوال ها و کارناوال هایی برگزار می شود و توریستان می توانند با شرکت کردن در این کارناوال ها تا حدود زیادی با فرهنگ و سنت مردم فرانسه آشنا شوند.

فستیوال نیس

چه چیزی بهتر از شرکت در یک کارناوال در کلاس جهانی، اما در یکی از بهترین شهرهای جهان، است؟ فستیوال ها در فرانسه به پای این مورد نمی رسند. کارناوال نیس (Nice) که برخلاف دیگر فستیوال ها در فصل زمستان برگزار می شود، کاملاً متفاوت بوده و محلی مناسب برای شرکت همراه با دوستان و اعضای خانواده به منظور لذت بردن از جشن های محلی بی نظیر است. اگر به فکر رژه های بزرگ و آتش بازی های حیرت انگیز هستید، در هیچ کجا بهتر از نیس نمی توانید آن ها را پیدا کنید. چشم انداز ساحل فرنچ ریویِرا (French Riviera) در جنوب فرانسه نیز به زیبایی این فستیوال افزوده و آن را به یکی از مهم ترین جشن های برگزارشده در این کشور تبدیل کرده است.

مردی گراس

Mardi Gras به معنای "سه شنبه چاق"، از سنت رژه یک گاو چاق در اطراف پاریس در آن روز گرفته شده است. در این روز مردم نباید گوشت بخورند که در بریتانیا به عنوان سه شنبه شب شناخته می شود، این جشن بسته به زمان عید پاک می تواند در هر زمانی بین فوریه و مارس برگزار شود. امروزه Mardi Gras در فرانسه به روش های مختلف برگزار می شود و یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از جشن ها در امتداد ریویرا فرانسه است. در نیس، مردم محلی با استفاده از ماسک های رنگارنگ غول پیکر در سراسر شهر به مدت ۱۰ روز، رژه می روند و با نمایش های آتش بازی، کنسرت های موسیقی و تئاتر خیابانی آن را جشن می گیرند.

جشنواره فیلم کن

یکی دیگر از جشن ها و فستیوال های فرانسه، جشنواره فیلم کن است که بزرگ ترین جشنواره فیلم سالانه فرانسه به حساب می آید. این رویداد به دلیل پیش نمایش برخی از هیجان انگیزترین و مهیج ترین مستندهای جهان در ماه می بسیار شهرت دارد و همچنین به دلیل جمع آوری افراد مشهور و ثروتمند جهان افراد بسیاری را به این جشنواره می کشاند. شما می توانید با دیدن افراد مشهور در مسیر نمایش های گالا و دیدن یک فیلم در Cinéma de la Plage، یک مکان عمومی و باز لذت ببرید.

جشنواره نور

فستیوال نور یکی از زیباترین فستیوال های فرانسه می باشد و این فستیوال معمولا در شهر لیون برگزار می شود و زمان برگزاری آن ۱ دسامبر نهایت ۴ دسامبر می باشد و در مدت زمان گفته شده تمام میدان ها و ساختمان های تاریخی و پل و… در شهر لین با نورهای رنگارنگ آراسته می شوند و این نورها جلوه بسیار خاص و زیبایی را در طی ۴ روز گفته شده به این شهر می بخشند و توریستان سفر کرده به شهر لیون می توانند با مشاهده این صحنه و نورآرایی لذت ببرند.

مردم شهر لیون معمولا در مدت زمان نورآرایی شهر در مکان هایی که نورآرایی شده اند، جشن می گیرند و موسیقی زنده اجرا می کنند و به رقص و پایکوبی می پردازند و علاوه بر آن در مکان های گفته شده، کافه ها و رستوران های سیار نیز برای پذیرایی از مردم در مدت این ۴ روز برقرار می شوند.

در فستیوال نور علاوه بر موارد گفته شده، آئین دیگری نیز برگزار می شود و از این آئین می توان به مواردی مانند روشن کردن شمع در خیابان و یا در پشت پنجره خانه ها نیز اشاره کرد.

فستیوال نور در تقویم ایرانی هر سال در تاریخ ۱۸ آذر برگزار می شود و لازم به ذکر است که بدانید این کارناوال دارای پیشینه مذهبی می باشد و در واقع برای گرامیداشت مریم مقدس انجام می شود.

اکثر فستیوال های برگزار شده در فرانسه معمولا به صورت یک روزه برگزار می شوند اما فستیوال نور به علت زیبایی و جلوه خاصی که به دلیل نورپردازی به شهرهای فرانسه می بخشد و همچنین استقبال بی نظیر مردم فرانسه، تا سه روز ادامه دارد.

جشنواره نور

جشنواره باستیل

جشنواره باستیل در واقع یکی از جشن های معروف فرانسه است و این فستیوال در بین مردم مقیم شهرهای فرانسه محبوبیت خاصی دارد و هر سال در تاریخ ۱۴ جولای در تمام شهرهای فرانسه برگزار می شود.

جشنواره باستیل هر سال به علت بزرگداشت انقلاب نخست فرانسه برگزار می شود و این روز در فرانسه تعطیل رسمی می باشد و مردم برای بزرگداشت این روز در میدان های شهر از جمله برج ایفل مراسم رقص و شادی برگزار می کنند و به انجام آئینی مانند آتش بازی و رقص و موسیقی و… می پردازند.

یک روز قبل از شروع فستیوال باستیل، مردم به کاخ باستیل رفته و اطراف این کاخ را تزئین می کنند و در روز جشنواره مردم مسیر کاخ باستیل تا برج ایفل را رژه نظامی می روند و سپس در برج ایفل به آتش بازی و شادی می پردازند و این روز بزرگ را به یک روز شاد و به یاد ماندنی تبدیل می کنند.

رژه نظامی مربوط به کارناوال باستیل علاوه بر مکان های نام برده شده در خیابان شانزلیزه پاریس نیز انجام می شود و علاقمندان می توانند در این خیابان برای انجام رژه به شرکت کنندگان کارناوال بپیوندند.

به دلیل این که جشنواره باستیل نوعی جشن باستانی می باشد و به یکی از مهم ترین انقلاب های فرانسه اشاره دارد، شرکت در آن برای مردم فرانسه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و در این روز تقریبا تمام مردم برای بزرگداشت این جشنواره در خیابان های فرانسه حضور پیدا می کنند و به جرئت می توان گفت که این جشنواره یکی از پرجمعیت ترین کارناوال های فرانسه است.

جشنواره باستیل

جشنواره دانکرک

این کارناوال یکی از جشن های ملی فرانسه محسوب می شود که بسیار محبوب بوده و ریشه در سنت این کشور دارد. در کارناوال دانکرک باید سعی کنید ناشناس بمانید، بنابراین همه ماسک ها و لباس های مبدل، همراه با آرایش و گریم دارند که بهترین شیوه برای قرار دادن همه مردم در یک سطح و حذف طبقات اجتماعی است. در این روز همه تابوها از بین می رود و شما این فرصت را دارید در طول دوره کارناوال به روش خود رفتار و برای مدت کوتاهی از زندگی روزمره فرار کنید.

جشن های کارناوال دانکرک برای چندین هفته برگزار می شود، اما شروع واقعی توسط توپ گربه سیاه انجام شده و توپ های دیگری مانند توپ کاکرنشس، توپ خصوصی یا توپ تلخ نیز وجود دارند. برگزاری رژه های باشکوه و آهنگ های سنتی با اشعار شیطنت آمیز، با ضرب طبل قوی این رویداد را به یکی از محبوب ترین روزهای فرانسه تبدیل کرده است.

جشنواره روز موسیقی

فستیوال روز موسیقی نیز یکی از محبوب ترین فستیوال های فرانسه به شمار می آید و شرکت در این فستیوال کاملا رایگان است و هر سال در تاریخ ۲۱ ژون در تمام کافه ها و رستوران های فرانسه برگزار می شود و نحوه برگزاری این فستیوال به گونه ای است که در تایخ گفته شده در تمام کافه ها و رستوران های شهرهای مختلف فرانسه موسیقی زنده اجرا می شود و یک محیط و فضای کاملا شاد برای شرکت کنندگان فراهم می شود.

فستیوال روز موسیقی علاوه بر کافه ها و رستوران های سطح شهر، در مکان هایی مانند اطراف موزه لوور و یا پارک تویلری نیز برگزار می شود و در این مکان ها خوانندگان و نوازندگان مشهور و هنرمندی حضور پیدا می کنند.

فستیوال روز موسیقی یک کارناوال تابستانه است و در این کارناوال موسیقی های مختلفی از جمله هیپ هاپ، راک، جاز، پاپ و… برای شرکت کنندگان اجرا می شوند و افراد می توانند با شرکت در این فستیوال به صورت رایگان یک روز پر از شادی و سرزندگی به خود هدیه دهند.

پابرجا نگهداشتن فستیوال روز موسیقی در فرانسه امری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و مردمان این کشور برای زنده نگه داشتن هنر موسیقی خود و معرفی این هنر به توریستان و گردشگران، هر ساله در تاریخ معینی این کارناوال را برگزار می کنند.

جشنواره راک ان سن

فستیوال راک ان سن نیز در شمار بزرگ ترین فستیوال های فرانسه قرار می گیرد و تاریخ برگزاری این فستیوال معمولا اواسط فصل تابستان است و مدت زمان برگزاری آن حدود ۳ روز می باشد و افرادی که به موسیقی راک علاقه دارند، می توانند در این فستیوال ها شرکت کنند و از شنیدن موسیقی راک لذت ببرند.

در فستیوال راک ان سن حدود ده گروه از خوانندگان معروف راک در میادین معروف شهر پاریس اجرای زنده دارند.

فستیوال راک برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ برگزار شد و به علت استقبال بی نظیر مردم، برگزاری این فستیوال تاکنون تداوم داشته است و امروزه به صورت باشکوه تری برگزار می شود و هر سال به تعداد گروه های راک حاضر در کارناوال راک ان سن افزوده می شود و لازم به ذکر است که بدانید تاکنون خواننده های مشهوری در این فستیوال شرکت کرده اند.

افرادی که علاقمند به شنیدن موسیقی هستند، می توانند با شرکت کردن در کارناوال های راک ان سن به مدت سه روز به صورت رایگان از کنسرت های گروه های راک مشهور و خوش صدا لذت ببرند و لازم به ذکر است که بدانید تاکنون خواننده های معروف و خوش صدایی مانند لانا دل ری نیز در این کارناوال اجرا داشته اند.

جشنواره راک ان سن

جشنواره عروسک های غول پیکر

هرساله در سه روز آغازین ماه جولای (۱۱ الی ۱۳ تیرماه) شهر دوئه در شمال فرانسه میزبان خانواده پنج نفره غول پیکر «گیونت» است. این مراسم از میراث های معنوی کشور فرانسه است و ریشه در فلکلور و افسانه های محلی فرانسه دارد.
عروسک های آقای گیونت به همراه همسرش ماری و سه فرزندشان جیکوب، فیلون و بینبین در شهر به نمایش درمی آیند و نمایش های افسانه ای بازی می کنند که برای مردم و توریست ها بسیار جالب توجه است!

جشنواره آوینیون

به مانند اکثر رویدادها، فستیوال های مشهور فرانسوی نیز به میزان زیادی بر روی هنر و فرهنگ تمرکز کرده اند. یکی از موارد مشهور، فستیوال آوینیون (Avignon) است. هنرمندان بسیاری از نقاط مختلف جهان راهی این فستیوال می شوند؛ بنابراین اگر به دنبال مکانی برای الهام گرفتن هستید، آوینیون می تواند انتخاب خوبی باشد. آوینیون همچنین یکی از قدیمی ترین فستیوال های کشور است. این مکان زیبا محلی برای برگزاری شاخه های مختلف هنر نظیر موسیقی، تئاتر، رقص و سینما بوده و تابه حال چهره های مشهوری را از زمین های کاخ پاپ (Pope) به دنیا معرفی کرده است. رویدادهای این فستیوال در سراسر شهر آوینیون برگزار می شوند و همین امر به بازیگران ناشناس و جوان تئاتر برای پیشرفت در حرفه ی هنری شان کمک می کند. همین امروز نام این فستیوال را در تقویم خود در ماه جولای علامت بزنید، زیرا اینجا بدون شک محلی است که تمام هنر دنیا در آن جمع می شود.

جشنواره لیمو

گرم ترین شهر فرانسه در خط ساحلی مدیترانه به خاطر فستیوال لیموهای رنگارنگش در میان توریست ها مشهور شده است. اگر در ماه فوریه به شهر منتون در جنوب فرانسه سفر کنید شانس شرکت در این رویداد لیمویی نصیب شما خواهد شد! مجسمه های بزرگ از نماد شهرهای دنیا مثل برج ایفل، دیزنی لند و بریج تاور لندن که از لیمو ساخته شده اند و رژه های لیمویی شما در سطح شهر را حیرت زده می کنند!

جشنواره لیمو

جشن بایون

این جشن اولین بار در سال 1932 توسط دوستداران جشن پامپلونا برگزار شد. با گذشت زمان، جشن های بایون به عنوان یک رویداد ضروری برای شهروندان منطقه برگزار می شود. این جشن ها با فضای منحصربه فرد خود به مدت 5 روز انجام شده و مردم در خیابان در طول روز و شب با لباس سنتی باسکی، پیراهن و شلوار سفید، روسری، کمربند و کلاه قرمز به شادی و رقص می پردازند.

در طول تعطیلات، گردشگران بسیاری در رستوران های واقع در پیاده روها این رویداد زیبا را تماشا می کنند. رقص های باسک، رژه ارابه ها، کنسرت ها، توپ های عمومی، آهنگ ها، مسابقات گاوبازی، باندا، توپ های باسک، آتش بازی و... همه از جذابیت های این جشنواره است.

جشنواره داکس فریا

داکس فریا یکی از جشن های ملی فرانسه است که هر سال در اواسط آگوست، در شهر داکس در جنوب غربی برگزار می شود. در این گردهمایی بزرگ، نمایش گاوبازی و جشن مردمی در هم می آمیزد و به معنای واقعی به شهر، چهره زیبایی می بخشد. بازدیدکنندگان به مدت پنج روز و پنج شب، با لباس های قرمز و سفید، در خیابان های شهر گرد هم می آیند تا با صدای باندا بخوانند و برقصند. میدان ها هر روز به این مناسبت باز هستند و گاوبازی های معمولی، سبک لندی را برای طرفداران ارائه می دهند. جشن های داکس نه تنها به خاطر شوخ طبعی و خوش رویی شان، بلکه به خاطر جنبه بسیار روغن کاری شده شان نیز معروف هستند! در طول جشنواره، میراث غرورآفرین گاسکون در همه جا با گروه هایی از موسیقی محلی، نمایش های سوارکاری و چشیدن محصولات محلی به نمایش گذاشته می شود. رویدادها و رژه های ورزشی نیز به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

جشنواره سنت لوئیس

جشن سنت لوئیس یکی از رویدادهای برجسته سال در Sète است. این بندر در منطقهLanguedoc Roussillon با انواع سرگرمی و برگزاری برنامه های متنوع طرفداران بسیاری دارد. برگزاری جشن سنت لوئیس در بندر سِت مدیون پادشاه لوئی چهاردهم است. پادشاه خورشید به دلایل استراتژیک می خواست بندر جدیدی در سواحل مدیترانه ایجاد کند. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی، به مکانی ایده آل در مدیترانه و Etang de Thau تبدیل شده است. جشنواره سنت لوئیس چهره شهر را دگرگون می کند که به شکل سنت سکولار شکل گرفته و برای همیشه جزئی از هویت شهر شناخته می شود. بازی ها در کانال سلطنتی به مدت شش تا هفت روز در غالب مسابقات مطبوعاتی، مسابقات سنگین وزن هزاران تماشاگر را به خود جذب می کند. عبور از شهر Sète و انیمیشن ها، نمایش ها، بارهای اسکله، مسابقات ورزشی و آتش بازی نیز بخشی از فضای استثنایی این جشنواره است.

جشنواره سنت لوپ

فستیوال سنت لوپ یکی از فستیوال ها و جشن های موسیقی فرانسه است که هر ساله بین ژوئیه و آگوست در Guingamp، در منطقه Cotes-d'Armor برگزار می شود. این جشنواره برای اولین بار در قرن نوزدهم برگزار شد و یکی از قدیمی ترین جشنواره های بریتانی شناخته می شود.

در گذشته این رویداد با رقص های زیبا توسط رقصندگان حرفه ای محبوبیت بسیاری داشت. در دهه 1910، مسابقات گورن و نمایش های کشتی برتون اضافه شد. این جشنواره این فرصت را به شما می دهد تا با سنت ها و رقص برتون و بازی های برتون، مسابقه لباس های سنتی و نمایش هایی با باگادهای معمولی و فست نوز آشنا شوید. Bugale Breizh در این روز به کودکان اختصاص داده شده و با لباس های مخصوص به آن ها اجازه می دهد تا با بسیاری از کارگاه های فرهنگی روبرو شوند و در آن شرکت کنند.

تور دو فرانس

تمامی علاقه مندان به ورزش رویای حضور در مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس (Tour De France) برای یک بار در عمر خود را دارند. این تورنمنت که از اوایل قرن بیستم شروع شده، حال پس از گذشت بیش از صدسال لقب معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری دنیا را یدک می کشد. تور دو فرانس احتمالاً یکی از معتبرترین و جذاب ترین فستیوال های فرانسه باشد و به تماشاگران امکان مشاهده ی مناطق روستایی این کشور در دامنه ی رشته کوه های آلپ را بدهد. از آنجایی که مسیر مسابقه هرساله تغییر می کند، مناظر زیبای رقابت دوچرخه سواران نیز غیرقابل پیش بینی و غیرمنتظره خواهد بود. این مسابقه از بروکسل آغاز شده و با عبور از دهکده های فرانسه، درنهایت در خیابان شانزه لیزه در پاریس به کار خود پایان می دهد.

ماردی گرا

ماردی گرا (Mardi Gras) یکی از فستیوال های سنتی فرانسه است که ریشه در جشن های شرک آمیز کهن دارد. با این حال، این فستیوال در طول زمان توسط مسیحیان پذیرفته شده است. ماردی گرا که ترجمه ی تحت اللفظی آن «سه شنبه ی چرب» است، از سوی تمامی کاتولیک های جهان در روزهای منتهی به عید پاک جشن گرفته می شود. با این حال، این رویداد در فرانسه کاملاً ویژه است، زیرا مردم در این روز به خیابان ها آمده، لباس های زیبا به تن می کنند، ماسک های بزرگ به صورت می زنند و در تمام طول شبانه روز پنکیک، شیرینی های لذیذ وافل (waffle)، کرپ و دیگر خوراکی ها را سرو می کنند. این فستیوال اساساً قرار بود به مردم در مورد نخوردن گوشت در ماه روزه ی کاتولیک ها هشدار دهد، اما امروزه کمتر کسی به آن توجه می کند. مذاهب مختلف در فرانسه تمایل دارند تا ماردی گرا را به شیوه های گوناگون جشن بگیرند. معمولاً این فستیوال همراه با یک کارناوال شروع شده یا به پایان می رسد.

کورزی اورانژ

یک مراسم خاص برای اپرا؛ این فستیوال تابستانی زیبای محلی برای حضور علاقه مندان به اپرا است. تمامی آثار، مختص این فستیوال مشهور تولید می شوند و شرکت کنندگان هرساله اقدام به تغییر کارهای خود می دهند. تالار نیم دایره ای شکل سبک روم باستان در فستیوال کورِژی اورانژ (Choregies Orange) به خاطر محل زیبای استقرار آن بر روی یک سنگ و خاصیت صوتی آن بسیار مشهور است. این فستیوال در دهه ی اول قرن نوزدهم شروع به کار کرده و هر روز نیز به محبوبیت آن افزوده می شود.

جشنواره پاریس

سرگرمی دیگر که در تابستان در پاریس می توان داشت، شرکت در جشنواره عجیب و غریب پاریس Lété یا جشنواره تابستانی پاریس است. سیرکهای بزرگ ، تئاتر روباز ، اجرای موسیقی و هر آنچه که تصور کنید در این فستیوال پیدا می کنید. این فستیوال جشنی بی پایان از هنر فرانسوی، شادی، فرهنگ و زیبایی است.

درچندین خیابان شهر برپا می شود که حضور در آن رایگان و یا بسیار کم هزینه است. همین امر باعث شده است که بین توریست ها و افراد محلی بسیار مشهور شود و افراد زیادی در آن شرکت کنند. این جشنواره زیبا بیش از بیست سال است که برگزار می شود و بیش از هفتاد هنرمند را گرد هم می آورد تا این فستیوال را شورانگیزتر کند.

استوخودوس کورسو

از جشن ها و فستیوال های فرانسه می توان به اسطوخودوس کورسو اشاره کرد. کورسو ایتالیایی ("کورس، رژه") صفوفی از شناورهای پر از گل است که در هوای آزاد برگزار می شود. این جشنواره در سال 1929 ایجاد شد و اولین پایه اقتصادی قلمروی پرووانسال را برجسته کرد. امروزه این مهمانی بزرگ در طول پنج روز و از پایان ژوئیه تا اوایل آگوست برگزار می شود.

جشنواره بین المللی بادبادک ها

فرانسه نیز، درست به مانند بسیاری از کشورها، دارای علاقه مندان خود به بادبادک ها است. فستیوال بین المللی بادبادک ها هرساله از ششم تا چهاردهم آوریل در شهر ساحلی بِرک (Berck) در بخش شمالی فرانسه برگزار می شود. می توان در ساحل وسیع این منطقه بادبادک خود را به پرواز درآورد و تجربه ای فراموش نشدنی کسب کرد. هرساله در ماه آوریل، آسمان این شهر پر از بادبادک هایی در شکل ها و اندازه های مختلف نظیر شخصیت های کارتونی و حیواناتی مانند مارمولک می شود. حتی اگر علاقه ای هم به بادبادک هوا کردن نداشته نباشید، می توانید در طول روز به این ساحل آمده و رقابت بادبادک های مختلف از سراسر جهان بر سر دریافت جایزه را تماشا کنید.

سخن آخر

از شرکت در فستیوال های فرانسه لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان