جاذبه های گردشگری کشور مجارستان چه می‌باشد؟

  چهارشنبه، 30 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
جاذبه های گردشگری کشور مجارستان چه می‌باشد؟
زیباترین مناطق مجارستان با توجه به طبیعت سرسبز و حاصلخیز مجارستان شناخته شده‌اند. مجارستان با پایتخت زیبایش بوداپست معروف شده است. جاذبه های متنوع تاریخی و طبیعی مجارستان توجه گردشگران را جلب کرده است. مجارستان با مناطق دیدنی و زیبایی که دارد مهد فرهنگ‌های مختلف است. باما همراه باشید تا زیباترین مناطق مجارستان را بشناسیم.

کشور مجارستان

کشوری با دشت هایی بسیار زیبایی است که توسط رود دانوب معروفترین و زیباترین رود در اروپا به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است . این کشور زیبا دارای معماری بسیار دیدنی و منحصر به فردی می باشد که اصالت و زیبایی را در خود جای داده اند و اینکه مجارستان در حوزه اروپای مرکزی واقع شده است و دارای آب و هوایی معتدل می باشد ؛ همچنین از این رو این کشور نمونه بسیار جالبی در خصوص همگام سازی سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر است که به زیبایی در کنار هم خودنمایی می کند ، مجارستان سرزمین گذشته و حال می باشد و اینکه قسمت های زیادی از شهر بوداپست جزو میراث فرهنگی جهان بوده است و توسط سازمان یونسکو محافظت می شوند و جالب است بدانید که سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ مجارستان می باشد و در ضمن بوداپست پایتخت کشور مجارستان و بزرگترین شهر این کشور بشمار می رود و این شهر بعلاوه مرکز فرهنگی ، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز نامیده می شود و بدانید که بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده است که اولی در کرانه باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود قرار گرفته است.

حمام های آب گرم سیچینی

تصویر

بوداپست به لطف حمام های طبیعی فراوان در گوشه و کنار خود، لقب «شهر اسپاها» را از آن خود کرده است. حمام های ایده آل فراوانی در پایتخت مجارستان وجود دارد اما سیچینی (Széchenyi) به خاطر معماری شگرف و حمام روباز خود از سوی ما و بسیاری از گردشگران به عنوان برنده و بهترین حمام های آب گرم استفاده می شود. بازدیدکنندگان می توانند در دو استخر رو باز با آب گرم طبیعی استراحت کنند. استخرهایی که با معماری نئو باروک و نئو رنسانس احاطه شده اند.

کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت استفان دقیقا جایی ست که نباید در بوداپست از دستش بدهید؛ یکی از بزرگترین ساختمان های بوداپست که بزرگترین ناقوس مجارستان را هم دارد؛ وقتی به این کلیسا وارد می شوید حتما بزرگی و عظمتش شما را هیجان زده می کند؛ معماری عظیمی به سبک نئوکلاسیک با نقاشی های دیواری خیره کننده. این کلیسا برای سنت استفان، اولین پادشاه مجارستان ساخته شد و زمان جنگ جهانی دوم آسیب هایی دید که بعدها دوباره بازسازی شد. حتما بعد از بازدید قسمت های مختلف کلیسا، ۳۶۴ پله اش را بالا بروید تا منظره ۳۶۰ درجه ی بوداپست را از بالا ببینید؛ یک نمای بی نظیر از شهر. برای گشتن کلیسای سنت استفان فقط به داخل ساختمان قانع نشوید و در محیط بیرون آن قدم بزنید. میدان سنت استفان جای مناسبی ست برای راه رفتن و نوشیدن قهوه در کافه های خیابانی اش. این جاذبه ی شاهکار بوداپست در روزهای عادی هفته از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است.

هویز

تصویر

بزرگترین دریاچه آب گرم جهان در مجارستان واقع شده است و نام آن Lake Hévíz است. مجارستانِ امروز، در سال ۲۰۰۸، یکی از پانزده کشور جهان بود که در دهه گذشته بیشترین میزان مسافران و توریست ها را به خود اختصاص داده اند.
همچنین بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی (Lake Balaton) در مجارستان واقع شده است.
ریاچه Hévíz، در بخش غربی دریاچه Balaton واقع شده است ، Heviz یک شهر کوچک و زیبا که از خصوصیات بارزش آن چشمه آب گرمی است که در دمای سرد حدود ۱۵ درجه ، دمایی حدود ۲۷ درجه دارد و البته سرشار از املاح معدنی بود که خاصیت درمانی به این دریاچه می دهد.

ساختمان پارلمان

تصویر

ساختمان پارلمان مجارستان یکی از بزرگ ترین ساختمان های کل کشور و یکی از جاهای دیدنی بوداپست محسوب می شود که صدها دفتر پارلمانی را در خود جای داده است و در حاشیه ی دانوب قرار دارد. این ساختمان باشکوه به سبک معماری احیای گوتیک (گوتیک ریوایوِل) بنا شده است و از هر زاویه ای نمای فوق العاده ای دارد؛ اما وقتی از آن سوی دانوب نگاهش می کنید، باشکوه تر به نظر می رسد. قسمت هایی از ساختمان برای بازدید عموم آزاد است، اما برای ورود باید کارت شناسایی به همراه داشته باشید و شاید کیف تان را هم بازرسی کنند.

یکی از میراث های مهم و شاید مهم ترین میراث هر ملتی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آن است که افراد زیادی را به سوی خود جذب می کند. در این راستا نیز به طور معمول بعضی از کشورها بهتر و کشورهای دیگر ضعیف تر عمل کرده اند که این مهم در عصر حاضر، منشا رقابت مندی است. اگر فرصت سفر به کشور مجارستان را یافته اید، باید بدانید پایتخت مجارستان ، بوداپست است و در مرکز اروپای سرسبز قرار گرفته است. اما در سفر به این کشور، چه جاذبه های دیدنی را خواهید دید؟ در این مقاله مهم ترین جاهای دیدنی مجارستان را معرفی می کنیم.

شهر دبرسن

تصویر

شهر دبرسن (با تلفظ دبرچن) که در طول تاریخ، بارها بعنوان پایتخت مجارستان انتخاب شده بود، یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی در اروپای شرقی است. با ساخت دانشگاه کالوینیست در سال 1538، دبرچن به قطب فرهنگی و دانش در کشور تبدیل شد، هرچند در جنگ جهانی دوم، این شهر به سوی نابودی کامل پیش رفت، اما پس از سالها، دوباره بازسازی گردید. در دبرسن بازار موسیقی داغ است و مسابقات بلابارتوک در سطح بین المللی در آن برگزار می شود . فعالیت های شهری و فرهنگی مختلف مثل تماشای تئاتر، موسیقی زنده و فستیوال های فرهنگی از جمله فستیوال گل ها در این شهر رواج دارند. مهم ترین جاذبه های گردشگری دبرسن در تور مجارستان شامل کلیسای بزرگ، بزرگترین کلیسای پروتستان در مجارستان و موزه دری است که صنایع مصری بسیاری در آن وجود دارند.

قلعه بودا

تصویر

وقتی برای اولین بار چشمتان به کاخ باشکوه بودا برخورد کند، متوجه خواهید شد چرا مسافران تور مجارستان بوداپست را "پاریس شرق" می نامند. این ساختمان بزرگ و تاریخی که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد، از لحاظ بازدید و طراحی فوق العاده در کنار کاخ ورسای پاریس قرار می گیرد. بنای اولیه این کاخ هنگام محاصره سال 1686 از بین رفت و در قرن هجدهم، هنگام حکومت هابزبورگ، بنای جدیدی در این مکان ساخته شد و دارای 200 اتاق بود. قلعه بودا امروزی، همان بنای ساخته در دوران حکومت هابزبورگ است. برخی از قسمت های کاخ نیز مانند قبل بازسازی شدند، مانند برج بوزوگانی (Buzogány Tower) و برج جنوبی (South Tower). منظره ی فوق العاده ای از رود دانوب در طبقه بالای این کاخ وجود دارد.

قلعه فیشرمن

تصویر

قلعه فیشرمن یا باستیون فیشرمن در بخش غربی بوداپست که بودا نامیده می شود قرار گرفته است و چشم انداز بی نظیری به رود دانوب و ساختمان پارلمان مجارستان دارد. باستیون فیشرمن در سال ۱۹۰۲ و به سبک نئو-گوتیک و نئو-رمانسک ساخته شده است. این قلعه با ظاهر افسانه ای و رویایی اش برای عکاسی بسیار ایده آل است و به همین دلیل هم یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری بوداپست به حساب می آید. موضوع دیگری که باعث محبوبیت این بنا شده این است که بازدید از آن رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ورودی نخواهید داشت.

پل زنجیر

تصویر

پل زنجیر از دیدنی های بوداپست است که بر روی رودخانه دانوب قرار دارد. رودخانه دانوب و ساحل آن که از جاهای دیدنی بوداپست به شمار می روند، میزبان جاذبه های گردشگری بسیاری همچون این پل زیبا هستند. این پل که اولین پل دائمی رودخانه دانوب است دو بخش شرقی و غربی شهر را به هم متصل می کند. این پل که در سال ۱۸۹۸ احداث شد، نقش بسزایی در توسعه شهر داشته است. در زمان جنگ جهانی دوم پل زنجیر توسط آلمان ها منفجر شد اما در سال ۱۹۴۹ مجددا بازسازی و بازگشایی شد.

پارک ملی هورتوباگی

تصویر

پارک ملی هورتوباگی اولین پارک ملی مجارستان است که در سال 1973 تاسیس شد. این پارک همچنین بزرگترین فضای محافظت شده این کشور نیز می باشد که در آن حیواناتی از جمله اسب های وحشی ، بوفالو و 342 گونه پرنده زندگی می کنند. یکی از جاذبه های اصلی این پارک یک پل با 9 طاق است که در اواسط قرن 19 برای مردمی که می خواستند از سیل سهمگین عبور کنند ساخته شده بود. آسیاب بادی موجود در این پارک نیز از دیدنی های آن به شمار می رود که مربوط به قرن 19 است.

رود دانوب

تصویر

رود دانوب که از شمال تا به جنوب بوداپست جریان دارد شهر بوداپست را به 2 قسمت تقسیم کرده است. دانوب که دومین رود طولانی اروپا است، محبوب ترین مکان در کشور مجارستان است. با سفر به بوداپست، زیباترین غروب خورشید زندگی تان را مشاهده خواهید کرد. اگر دوست دارید رود دانوب را در زیباترین حالت خود ببینید، به خلیج دانوب بروید. در این مکان رود در مسیر خود به کوه های جنگلی Visegrád برخورد کرده و سپس به سمت بوداپست جریان میابد و تصویر زیبایی از رود دانوب را برای تماشاگران ارائه می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (699 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان