دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جدیدترین آمار همه‌گیری بیماری کرونا در جهان در 30 فروردین 

شنبه، 30 فروردین 1399
کد خبر: 75104
ساعد نیوز: همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، همه گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۱۷ نفر است که ۱۵۴ هزار و ۳۱۱ نفر از آن ها جان باخته و ۵۷۴ هزار و ۳۹۸ نفر نیز بهبود یافته اند.

ایالات متحده آمریکا با ۷۱۰ هزار و ۲۷۲ مورد ابتلا و ۳۷ هزار و ۱۷۵ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۶۳ هزار و ۵۱۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۰ هزار و دو نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر بهبود یافته اند.

ایتالیا نیز ۱۷۲ هزار و ۴۳۴ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۲ هزار و ۷۴۵ نفر جان خود را از دست داده و ۴۲ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود پیدا کرده اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۴۷ هزار و ۹۶۹ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۸ هزار و ۶۸۱ نفر جان باخته و ۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر بهبود یافته اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۴۱ هزار و ۳۹۷ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۳۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۸۳ هزار و ۱۱۴ نفر بهبود پیدا کرده اند.

انگلیس نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در فهرست جهانی مبتلایان به کروناویروس جدید پیش از چین قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۰۸ هزار و ۶۹۲ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر جان خود را از دست داده اند. شمار بهبودیافتگان این کشور اعلام نشده است.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۱۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۴۶۳۲ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۲۹ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته اند.

در ایران نیز تاکنون ابتلای ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر تایید شده است که از این میان ۴۹۵۸ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۶۴ نفر نیز بهبود یافته اند.

ترکیه هم که پس از ایران بیشترین شمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است، تاکنون ابتلای ۷۸ هزار و ۵۴۶ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۷۶۹ نفر جان باخته و ۸۶۳۱ نفر نیز بهبود یافته اند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، همچنین بلژیک با ۳۶ هزار و ۱۳۸ مبتلا و ۵۱۶۳ قربانی، برزیل با ۳۴ هزار و ۲۲۱ مبتلا و ۲۱۷۱ قربانی، روسیه با ۳۲ هزار و هشت مبتلا و ۲۷۳ قربانی، کانادا با ۳۱ هزار و ۹۲۷ مبتلا و ۱۳۱۰ قربانی، هلند با ۳۰ هزار و ۴۴۹ مبتلا و ۳۴۵۹ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده محسوب می شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب