ساعدنیوز
ساعدنیوز

جلسه مهم بورسی امروز /گشایش های جدیدی در راه است؟

  دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ID  کد خبر 149647
جلسه مهم بورسی امروز /گشایش های جدیدی در راه است؟
ساعد نیوز:از دیروز گمانه زنی های متعددی بر سر احتمال به نتیجه رسیدن احیای برجام به گوش می رسد و همچنان اخبار ضد و نقیض در این باره مطرح می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از اقتصادنیوز، درحالی که بسیاری از منابع خبری احتمال توافق ایران و امریکا بر سر بازگشت به برجام را محتمل می دانند، جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید دارد: ما هنوز با ایران به توافق نرسیده ایم. وی ابراز امیدواری کرده، دیپلمات ها در هفته های آتی برای بازگشت دوجانبه به برجام تلاش کنند.

در همین حال البته ایران، روسیه و اروپا هم تاکید کرده اند فعلا تا رسیدن تا به توافق فاصله وجود دارد اما خوش بینی ها بسیار بالا ارزیابی شده شده است. حسن روحانی، رئیس جمهور دیروز در سخنانی ابراز امیدواری کرده بود در هفته های آتی شاهد گشایش ها باشیم.

دیروز همزمان با این اخبار، وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه ای رسما تایید کرد که هیئتی متشکل از مسئولان ارشد سیاسی، دیپلماتیک و دفاعی دولت ایالات متحده سفر خود را به شامل امارات، اردن، مصر و عربستان آغاز کرد. خبرگزاری ها پیش تر در این خصوص گفته بودند یکی از اهداف این سفر در رابطه با برجام صورت گرفته است. رابرت مالی هم قبلا گفته بودند که امریکا در رابطه با برجام با شرکای عرب خود جلسات متعددی برگزار کرده است.

دیدار بایدن با رئیس موساد هم در رسانه های غربی از آن جهت که در ارتباط با بحث احیای برجام بوده، مورد توجه قرار گرفت. به گزارش آکسیوس مدیر موساد در دیدار با بایدن مدعی شده که بازگشت واشنگتن به برجام بدون بهبود توافق هسته ای اشتباه است. یک مقام اسرائیلی نقل می کند بایدن هم به مدیر موساد گفت که واشنگتن قبل از بازگشت به توافق هسته ای، راه طولانی برای گفت و گو با ایران در پیش دارد. بایدن همچنین به رئیس موساد اطمینان داده در آینده مواضع اسرائیل درباره برجام را مدنظر قرار خواهد داد.

همسو با این اخبار، شبکه المیادین از خبرآزادی زندانیان ایران و امریکا و آزادی نازنین زاغری خبر داد اما به سرعت، پس از تکذیب خبر تبادل زندانیان ایران و امریکا توسط امریکا، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم گفته، این خبر تایید نمی شود. البته وزارت خارجه انگلیس نیز خبر آزادی نازنین زاغری را تکذیب کرد. حالا باید دید در آینده چه اتفاقی قرار است صورت گیرد.

پیرامون تحولات منطقه نیز، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با پرداختن به روابط اخیر ایران و عربستان مدعی شد مذاکرات جدیدی در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) میان دو کشور انجام می شود.

در تحولات داخلی، روز گذشته رهبر انقلاب در سخنان زنده تلویزیونی به حاشیه های چند روز اخیر انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه پرداختند؛ رهبر انقلاب در این سخنان تاکید کردند: سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی شود. وزارت خارجه مجری است. نباید جوری حرف بزنیم که گویی سیاست های کشور را قبول نداریم. جوری نباشد که دشمن را شاد کنیم.

خبر مهم دیگری که امروز دنبال می شود، مربوط به جلسه سران قوا با موضوع بازار سرمایه (بورس و فرابورس) است که این جلسه قرار است امروز ساعت ۱۶ برگزار شود. حجت اسماعیل زاده، معاون پذیرش فرابورس ایران هم از عرضه اولیه احتمالی 13 شرکت در فرابورس خبر داد.

اخبار صنایع 13 اردیبهشت 1400

*محمود علیزاده، معاون سازمان مالیاتی اعلام کرد: سود علی الحساب پرداختی بانک ها و موسسات اعتبازی مجاز به سپرده گذاران که بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار باشد، هزینه قابل قبول مالیاتی نخواهد بود.

*حسن روحانی، رئیس جمهور دستور ترخیص فوری کالای اساسی را صادر کرد. به دنبال گزارشی که اخیرا از سوی معاونت اقتصادی دولت و با نظر دستگاه های مربوطه در رابطه با موانع ترخیص کالاهای اساسی دپو شده به رئیس جمهوری اعلام شد، وی موافقت خود را با پیشنهادات مطرح شده اعلام و دستور پیگیری و اجرا را صادر کرده است.

*گزارش سه ماهه نخست سال جاری میلادی اوپک نشان میدهد که تولید نفت ایران روند افزایشی یافته به میزان دوسال گذشته رسیده است.

*نرخ فروش دلار در بازار متشکل ارز وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد. اخبار رسیده حکایت از این دارد که قیمت دلار در بازار تهران نیز با شیب تندی روبه پایین است. قیمت دلار در بازار آزاد 219590 تومان هم دیده شده و این در حالی است که نرخ دلار در صرافی ملی ایران 21961 تومان رسیده است. به دنبال افزایش خوش بینی به احتمال احیای برجام در هفته های آینده و همچنین احتمال بهبود روابط ایران و عربستان، این سیر نزولی بیشتر به چشم میآید.

*سعید اردکانیان، وزیر نیرو دیروز در خبر مهم دیگری عنوان کرده بود انتظار داریم نخستین پرداخت ها (از سوی عراق) در روزهای آتی انجام شود و بتوانیم مسائل مالی قراردادهای خرید دو میلیون دوز و ۶۰ میلیون دوز واکسن را هم به موقع حل کنیم.

اخبار شرکت ها 13 اردیبهشت 1400

*سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال در نظر دارد تعداد 10.4 میلیون سهم معادل 8.23 درصد از سهام بیمه حافظ (#حافظ) را با قیمت پایه هر سهم 7896 تومان در بازار پایه فرابورس 11 خرداد به فروش برساند. همچنین صنعتی پارس خزر (#لخزر) از کسب موافقت انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان لوازم خانگی کوچک و سازمان حمایت با افزایش قیمت شامل همه محصولات به استثنای ماشین لباسشوئی این شرکت شد.

*در اخبار مربوط به تاثیر تسعیر نرخ ارز بر بانکها، بانک تجارت (#وتجارت) اعلام کرد: قطعاً اعمال نرخ های جدید در تسعیر مبالغ ارزی دارای آثار درآمدی بوده، لیکن تعیین مبلغ دقیق آن منوط به تهیه صورتهای مالی پایان سال است. صورتهای مالی مزبور در دست تهیه بوده و در موعد مقرر جهت اطلاع اعلام می شود. همچنین بانک صادرات (#وبصادر) اعلام کرد: زیان ناشی از تسعیر ارز نسبت به گزارشات قبلی به میزان۴۷۵ر۸ میلیارد ریال افزایش داشته و معادل ۵۴۵ر۳۱ میلیارد ریال برآورد می گردد که در مقایسه با سایر اقلام صورت های مالی از اهمیت کمتری برخوردار است. در همین حال اثر درآمدی بانک سینا (#وسینا) با اعمال نرخ های جدید تسعیر ارز، حدود 49.5 میلیارد تومان میشود. با لحاظ وضعیت باز ارزی مثبت بانک خاورمیانه (#وخاور) حدوداً معادل پنجاه و دو میلیون یورو در پایان اسفند سال 1399، اعمال نرخ های جدید تسعیر برای بانک اثر درآمدی خواهد داشت. لیکن تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک ( شامل تعیین نرخ تسعیر جدید بر اقلام دارایی و بدهی پولی و نیز تاثیر آن بر ذخیره مطالبات مشکوک الوصول تسهیلات و مطالبات ارزی و ... ) منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورتهای مالی بانک خواهد بود.

*در بحث افزایش سرمایه ها، با موافقت سازمان بورس واوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه پدیده شیمی قرن (#قرن) به مدت 30 روز و تا تاریخ 17 خرداد امسال تمدید شد. سرمایه شرکت قرار است از 100 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان (از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی در راستای تکمیل و راه اندازی پروژه های کارخانه پودر شوینده و توسعه انبارهای شرکت) برسد. همچنین صنایع غذایی مینو شرق (#غمینو) از ثبت افزایش سرمایه شرکت از 56.3 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته) در مرجع ثبت شرکت ها خبر داد.در همین حال، فولاد آلیاژی ایران (#فولاژ) از تصویب افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده این شرکت خبر داد. قرار است سرمایه شرکت از یک هزار میلیارد به یک هزار و 200 میلیارد تومان (از محل سود انباشته) برسد. فولاد آلیاژی ایران از پذیرش معافیت مالیاتی برای عملکرد سال های 1390 تا 1395 خبر داد.

*در بحث زمان برگزاری مجامع، مجمع عمومی سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (#وسپهر) در استان تهران (شهر تهران به آدرس تهران- خیابان سمیه- نرسیده به خیابان شهید مفتح- نبش خیابان ملک الشعرای بهار - برج غدیر - طبقه 11) در ساعت 10 روز سه شنبه 21 اردیبهشت برگزار میگردد. جلسه مجمع عمومی کیمیدارو (#دکیمی) در استان تهران (شهر تهران به آدرس تهران کیلومتر 3 جاه آبعلی) در ساعت 10 روز یکشنبه 26 اردیبهشت برگزار میگردد. جلسه مجمع عمومی بیمه پارسیان (#پارسیان) در استان تهران (شهر تهران به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار میرداماد، خیابان قبادیان غربی، پلاک 22 ) ساعت 10 روز چهارشنبه 22 اردیبهشت برگزار میشود. همچنین جلسه مجمع عمومی شوکوپارس (#غشوکو) در استان تهران (شهر تهران به آدرس کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج - شرکت مینو - ساختمان مرکزی مینو (درب شرکت قاسم ایران)) در ساعت 10 روز چهارشنبه 22 اردیبهشت برگزار میگردد. جلسه مجمع عمومی فراوری معدنی اپال کانی پارس (#اپال) در استان تهران (شهر تهران به آدرس سعادت آباد، خیابان علامه طباطبائی شمالی، کوچه شهید جهانگیر انقطاع (بیستم غربی)، پلاک 43، سالن اجتماعات) در ساعت 11 روز چهار شنبه 22 اردیبهشت برگزار میشود. جلسه مجمع عمومی آلومتک (#فالوم) در استان تهران (شهر تهران به آدرس خیابان کریم خان زند خیابان استاد نجات الهی نبش خیابان ورشو پلاک 2 سالن خانه اندیشمندان علوم انسانی) در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 30 اردیبهشت برگزار میشود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (78 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (46 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (46 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده