دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

جمعیت جهان را یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دادیم! 

چهارشنبه، 15 آبان 1398
کد خبر: 49499
ساعد نیوز : طی سال‌های گذشته، هشت میلیارد ایرانی خواهان دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ظاهرا کم ارزش بوده و حاضر به انصراف از آن نشده‌اند، حدود جمعیت جهان را ایران یارانه داده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از تسنیم، قانون هدفمندی یارانه ها از اواخر سال 1389 و از دولت نهم به مرحله اجرا در آمد و پرداخت یارانه نقدی که جزئی از این قانون بود به نحوی منحرف از قانون پایه ریزی و پرداخت شد که به تدریج تمام قانون شد، چرا که پرداخت همگانی و بدون غربالگری مشخص، باعث شد که نه تنها تمام درآمد اصلاح یارانه ها به پرداخت نقدی اختصاص پیدا کند بلکه پیش آمد که دولت ها به سمت استقراض از بانک مرکزی برای تامین منابع هزینه سنگین یارانه در ماه بروند.

در هر صورت تا کنون 104 مرحله یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی با مبلغ ثابت طی حدود 10 سال گذشته پرداخت شده و همواره بالای 90 درصد ایرانی ها در لیست سازمان هدفمندی یارانه ها برای دریافت یارانه نقدی قرار داشته اند.

اعلام ایزدی-مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها- از این حکایت دارد که طی این سال ها حدود هشت میلیارد نفر یارانه نقدی دریافت کرده اند.

البته این هشت میلیارد همواره افراد ثابتی نبوده اند و برخی از آنها به دلایل مختلف یا لیست کنار رفته اند و یا حذف شده اند، در عین حال که افراد جدید به ویژه به دلیل تولد به جمع یارانه بگیران اضافه شده اند.

در حال حاضر بیش از 78 میلیون نفر در هر ماه یارانه می گیرند که هزینه ای بالغ بر 3500 میلیارد تومان را در هر ماه به دولت تحمیل می کند که این روند پرداخت مطابق با قانون هدفمندی یارانه ها نیست.

غربالگری یارانه بگیران و حذف افراد پردرآمد همواره مورد تاکید بوده ولی به طور جدی در دستور کار نبود تا اینکه در سال جاری و از اواخر شهریورماه و در راستای اجرای تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمد، حذف آغاز شد و ظاهرا یارانه حدو یک میلیون نفر در دو ماه گذشته قطع شده است که گرچه شروع خوبی به نظر می رسد ولی نسبت به زیان ناشی از پرداخت نادرست یارانه نقدی قالب توجه نیست.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
ناشناس
4 سال پیش

واقعا جای تاسف داره که حتی مقامات و سرمایه داران هم یارانه میگیرن!!! از قدیم گفتن هرچی پولدارتر خسیس تر!!
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی