جمله معروف سردار سلیمانی خطاب به ترامپ که جهانی شد

  پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ID  کد خبر 78518
جمله معروف سردار سلیمانی خطاب به ترامپ که جهانی شد
ساعد نیوز: شهید سلیمانی در سخنرانی خطاب به ترامپ می گوید «بدانید اشهدبالله هیچ شبی نیست ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز! من به شما می‌گویم! بدان در آن جایی که فکر نمی‌کنی، ما نزدیک شما هستیم.»

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می شود، سردار سلیمانی از تعبیر «قمارباز» برای اشاره به او استفاده می کند: «وقتی (ترامپ) با جهان حرف می زند، انسان احساس می کند که یک قمارباز دارد حرف می زند. این، شأن یک ملت را شکستن است.»

شکست آمریکا و عربستان سعودی در یمن، از دیگر موضوعاتی است که سردار سلیمانی در رصد موضوعات بین الملل به آن اشاره کرده است. او ضمن اشاره به امکانات اعطایی ۲ هزار میلیارد دلاری آمریکا به دولت های عربستان سعودی و امارات برای جنگ با یمن، می گوید آمریکا در یمن هم شکست خورده است.

بنا به روایت مهر، یکی از نکات سردار سلیمانی در سخنانش درباره آمریکا که باید به آن توجه داشت، این است که «قبلا آمریکا ابهت ی داشت.» بنابراین این استراتژیست ایرانی، معتقد است آمریکا روزی برای خود، ابهت و هیمنه ای داشته که آن ابهت امروز دیگر وجود ندارد. پس سردار سلیمانی منکر ابهت گذشته آمریکا نیست بلکه معتقد است دوران آن به پایان رسیده است. او با اشاره و کنایه به سال های دفاع مقدس، عملیات کربلای ۵ و نمونه های مشابه آن، خطاب به ترامپ و دولت آمریکا جمله ای که دارد که کلیدواژه مهمی در آن نهفته و عبارت است از: «جنگ نامتقارن». او می گوید: «قدرت ما را در منطقه می دانید. می دانید توان ما را. می دانید توان ما در جنگ نامتقارن چگونه است.»

جمله «این جنگ را شما شروع می کنید، اما پایانش را ما ترسیم می کنیم.» هم که تبدیل به یک عبارت مشهور و به اصطلاح هشتگ شده، یکی از جملاتی است که سردار سلیمانی خطاب به ترامپ گفته است. در ادامه همین سخنان است که شهید سلیمانی خطاب به ترامپ گفت: «بدانید اشهدبالله هیچ شبی نیست ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می گویم آقای ترامپ قمارباز! من به شما می گویم! بدان در آن جایی که فکر نمی کنی، ما نزدیک شما هستیم.»


10 دیدگاه
  دیدگاه ها
محبوبه
4 سال پیش

روحت شاد سردار عزیزمون.ان شاءالله نابودی امریکا و اسراییل و همه اونایی ک ظلم میکنن
بازدیدکننده
4 سال پیش

ای عزیزه دل ما مردم ایران ما همه انتقام از آمریکا خواهم گرفت سر داره ایران
قیصر
4 سال پیش

راهت ادامه دارد سردار دلها😔😔😔😔😔😔😔
قیصر
4 سال پیش

دنیای بدون سردار تیره وتار شد لحظه ای از یادت غافل نمیشویم سردار دلها علمدار رهبرم 😔😔مابه شفاعت شما نیاز داریم
امیر
4 سال پیش

روحشان شاد 🖤 طلب شفاعت تمام مسلمین
جمال
4 سال پیش

اخلاص عمل
آرمین
4 سال پیش

قهرمان بزرگ و ملی⁦❤️⁩ الهی من فداتشم
یوسف
4 سال پیش

شهادت سردار سلیمانی جگر ما را سوزاند، ما از انتقام به حق خون سردار سلیمانی نمی گذریم،
حسین
4 سال پیش

درود خدا بر سردار دلها شهید سلیمانی،سردار ما را هم دعا کن...
ياقوت
4 سال پیش

خوش ب سعادتت سردار،ارزوى شفاعت
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان