دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

جنگل خمام، جنگلی حیرت‌انگیز در استان گیلان 

شنبه، 08 مهر 1402
در اطراف شهر زیبای خمام، منطقه جنگلی شگفت‌انگیز و دیدنی وجود دارد که از نقاط بکر و دیدنی گیلان محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های خمام با ما همراه شوید.

معرفی منطقه جنگلی خمام

خمام یکی از شهرهای استان گیلان است. خمام بین دو شهرستان بزرگ و توریستی رشت و بندر انزلی قرار گرفته که با رشت 7 کیلومتر و با بندر انزلی 13 کیلومتر فاصله دارد. خمام گیلان از طریق ساحل زیبای جفرود به دریای خزر متصل می‌شود و به همین دلیل به عنوان یک شهر مرزی تلقی می‌شود. خمام یکی از شهرهایی است که می‌توانید جنگل‌نوردی و ساحل‌گردی با هم در آن تجربه کنید. این شهر در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای قرار گرفته است و به همین دلیل هوای آن معتدل و مرطوب است. از جاذبه‌های این شهر زیبا می‌توان به روستاهای دهنه سر شیجان، فشتکه، روستای چاپارخان، مرداب جیر سر باقر خاله، جنگل فتاتو و پناهگاه حیات وحش چوکام نام برد.

جنگل فتاتو در خمام

جنگل فتاتو یکی از بکرترین جنگل‌های کشور است که در شهرستان خمام واقع شده است. این جنگل پوشیده از درختان انبوه و کاملاً سبز با آب‌و‌هوای معتدل است. جنگل فتاتو از معدود جنگل‌های بازمانده از توسکای حاشیه دریای خزر و بخشی از جنگل‌های چندین میلیون ساله هیرکانی است. جنگل فتاتو در فهرست ملی میراث طبیعی به ثبت رسید و اقداماتی هم برای محافظت از آن انجام شده است.

روستای دهنه سرشیجان در خمام

این روستا از روستاهای شناخته شده خمام گیلان است که با شالیزار، رودخانه‌های فراوان و مرداب زیبای خود علاقه‌مندان بسیاری دارد. یکی از جاذبه‌های اصلی این روستا وجود یک رستوران آلاچیق درختی است که نمونه‌ مشابه آن را نمی‌توان در جای دیگری دید. درختان این آلاچیق توسط مرتضی ملایی کاشته شده‌اند و آلاچیق‌ها در ارتفاع‌های متفاوت بر روی این درختان سوار شده‌اند. بالاترین آلاچیق 15 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. در مقابل این آلاچیق مرداب دهنه سر شیجان قرار دارد که مناظر زیبایی را خلق کرده است.

مرداب جیر‌ سر باقر‌ خاله در خمام

مرداب جیر‌ سر باقر‌ خاله در روستایی به همین نام قرار دارد. این روستا به خاطر طبیعت چشم نواز خود و همچنین تفریحاتی مانند قایق‌سواری و پرنده‌نگری در بین گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است. در مرداب جیر‌ سر باقر‌ خاله پرندگانی مانند سار، گنجشک درختی، حواصیل، اگرت، گاو چرانک، خروس کولی، پلیکان و… دیده می‌شوند. علاوه بر این در این روستا خدمات متنوعی به تورهای گردشگری ارائه می‌شود که از جمله آن می‌توان به غذای محلی، تهیه و تولید حصیر به عنوان صنایع‌دستی، قایق‌سواری از نوع کایاک و پرنده‌نگری در کنار مرداب اشاره کرد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم