جنجال لغو دیدار قالیباف با پوتین

  یکشنبه، 19 بهمن 1399 ID  کد خبر 134370
جنجال لغو دیدار قالیباف با پوتین
ساعد نیوز: سفر محمد باقر قالیباف به روسیه هنوز انجام نشده درگیر حواشی فراوانی شده است. در روزهای گذشته مانور خبری گسترده‌ای حول این سفر و دیدار رییس مجلس با پوتین رییس جمهور روسیه شکل گرفت. اما ناگهان این دیدار لغو شد. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فرارو، اولین بار مجتبی توانگر نماینده تهران خبر داد که قالیباف حامل پیام مهمی برای روسیه است. پس از آن مشخص شد که این پیام از سوی رهبر انقلاب است.

قرار بود در دیدار پوتین و قالیباف، رییس مجلس پیام رهبر معظم انقلاب را به رییس جمهور روسیه تحویل دهد. به همین خاطر این دیدار اهمیت فراوانی داشت اما بنا به گفته منابع نزدیک به مجلس به دلیل اینکه پروتکل های بهداشتی دیدار با پوتین سفت و سخت بوده است، قالیباف از پذیرش پروتکل ها خودداری کرده و در نتیجه دیدار لغو شد.

حالا قرار است که رییس مجلس پیام رهبر انقلاب را به نماینده ویژه پوتین تحویل دهد. قالیباف در سفر به روسیه با دیگر مقامات این کشور از جمله رییس مجلس دیدار خواهد کرد اما اهمیت سفر او به خاطر دیدار با پوتین بود که حالا لغو شده است.

پس از لغو دیدار قالیباف با پوتین انتقادهایی از نحوه عملکرد تیم رسانه ای و مشاواران او صورت گرفته و همچنین شائبه هایی درباره دلیل لغو دیدار هم مطرح شده است.

بسیاری معتقد بودند که عملکرد تیم رسانه ای و مشاوران قالیباف در این باره تبلیغاتی دانسته اند. از جمله تحلیل مشاور رییس مجلس عجیب بود.

مهدی محمدی مشاور قالیباف در این باره نوشت: «آقای قالیباف در سفر به روسیه حامل پیام مکتوب مهم، تاریخی و دوران ساز رهبر انقلاب برای رییس جمهور روسیه است. این نخستین بار در تاریخ روابط دوجانبه است که رهبر معظم انقلاب متنی مکتوب و رسمی حاوی نکات راهبردی تقریبا بی سابقه برای آقای پوتین ارسال می کنند.»

او در ادامه افزود: «تاکید بر اینکه پیام باید دقیقا در همین زمان، بدون تاخیر و توسط آقای قالیباف به روس ها منتقل شود، در عالی ترین سطح انجام شده و همه موضوعات دیگر را به حاشیه تبدیل کرده است....»

حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا با نقل این مطلب محمدی در کانالش به کنایه نوشت: "واقعا باید گفت مشاور هم مشاورهای جدید!"

منتقدان این تحلیل اغراق آمیز محمدی را نقد کرده اند و به این نکته اشاره کرده اند که پیشتر سیاستمدارانی همچون علی اکبر ولایتی حامل پیام مقام معظم رهبری به پوتین بوده اند.

برخی دیگر می گوید این فضاسازی رسانه ای مشاوران قالیباف در راستای انتخابات است.

در این رابطه توئیت محمد مهاجری روزنامه نگار اصولگرا خبرساز شد. او نوشت: «خاک بر سر من که بادمجان دورقاب چینهای رئیس مجلس مملکتم برای عکس او با پوتین، برای مصرف در انتخابات1400 تاریخ دیدار را به دروغ جعل می کنند. بعد بارها به سفیر روسیه التماس می کنند و وقتی "نه" می شنوند به دروغ می گویند پروتکل روسیه را نپذیرفتیم. چنین ذلت و خفتی در دوره قاجار هم نبوده.»

توئیت مهاجری منتقدان زیادی داشت و اصولگرایان به آن اعتراض کردند.

یکی از این اعتراض ها از سوی مشاور دیگری قالیباف محمد سعید احدیان بود. او در توئیتی نوشت: «تخریب گران می خواهند این نکته که رهبرانقلاب تاکید داشتند در این مقطع مهم، پیام تاریخی خود را فقط از طریق آقای قالیباف منتقل کنند، به حاشیه برانند!»

این مطلب با هشتگ "معتمد نظام" منتشر شد.

هم تحلیل محمدی و هم توئیت احدیان از سوی رجا نیوز مورد انتقاد قرار گرفت. این سایت نزدیک به جبهه پایداری در این باره معتقد است: «این اغراق گویی با هشتگ معتمدنظام به گونه ای است که گویا اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نبود رهبرانقلاب هیچ فردی را برای انتقال پیام به مسکو نداشته و شخص ایشان از محتوای پیام مهمتر بوده است!»

رجا نیوز افزود: «نکته دیگر اینکه مشخص نیست چرا نزدیکان قالیباف به خود اجازه می دهند برای کسب وجهه سیاسی برای رئیس مجلس اخبار مهم، راهبردی و حاوی پیام های بین المللی را به بازی سیاسی تقلیل دهند.»

این سایت همچنین از مجتبی توانگر نماینده تهران انتقاد کرد و نوشت: «به عنوان نمونه معلوم نیست چرا آقای توانگر که یکی از نمایندگان لیست قالیباف و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است باید منبع اخبار سفر قالیباف به روسیه باشد. یا اساسا چرا قبل از تایید رسمی دیدار و هماهنگی های لازم این اتفاق رسانه ای شده است؟»

رجانیوز تاکید کرد: «ایران در عالی ترین سطح بارها پیام های مختلف دریافت و ارسال کرده است، اگر قرار بود که هر بار چنین حاشیه هایی توسط انتقال دهندگان و دریافت کنندگان پیام بوجود بیاید بسیاری از تحولات دیپلماتیک کشور نه تنها به بازی های سیاسی آلوده میشد که از اعتبار پیام ها نیز می کاست.»

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب هم به حواشی ایجاد شده برای سفر قالیباف واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «قصد تحقیر ندارم فقط به دو اشکال قالیباف اشاره می کنم. ۱.بجای این که زندگی و فعالیت عادی خود را انجام دهد همه کارهایش معطوف به انتخابات است. لذا کارهایش همیشه مصنوعی و خراب می شود. ۲. مشاورانش از خودش خیلی ضعیفترند. مشاور محترم لطفا آقای رییس را از این توییت بی خبر نگذار.»


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (675 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (570 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (34 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (18 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
پزشکیان را بیشتر بشناسید
دانشگاه جندی شاپور ایران، اولین دانشگاه ثبت شده در تاریخ جهان
طرح یک اتهام سنگین علیه کریس رونالدو از سوی مسی دهه شصتی ها / رودگولیت: گریه رونالدو «اشک تمساح» بود/ او تشنه توجه است!
مشارکت مردم در انتخابات چقدر بود؟
حماسه سازی زنان ایرانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز شنبه 16 تیر 1403
(فیلم) اولین مصاحبه رئیس جمهور منتخب بعد از دریافت رای اعتماد از مردم
دکتر مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران شد
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!