دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

جنجال سامسونگ؛ عدم اهدای گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی 

شنبه، 21 بهمن 1396
کد خبر: 2672
ساعدنیوز: گزارش‌ها درباره عدم اهدای گوشی‌های موبایل به اسکی‌بازان ایرانی که در المپیک زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ شرکت کرده‌اند، جنجال‌برانگیز شده و احضار سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه ایران را ب

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از فرارو،شرکت سامسونگ نسخه ویژه‌ای از گوشی‌های گالاکسی نوت ٨ را طراحی کرده و به ورزشکاران و مقام‌های ورزشی حاضر در رقابت‌ها هدیه می‌دهد.

اما خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد که سخنگوی برگزارکننده بازی‌ها گفته است که ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل تحریم‌های سازمان ملل نمی‌توانند این هدیه را دریافت کنند.

در همین رابطه نمایندگان ایران که برای دریافت هدیه خود به محل اهدای نوت ۸ سامسونگ رفته بودند دست خالی به محل اسکان کاروان بازگشتند.

هنوز مشخص نیست برگزار کنندگان مسابقات از اهدای هدیه ورزشکاران ایرانی خود داری کرده اند یا اسپانسر مسابقات  و شرکت سامسونگ از این کار سرباز زده است.

پس از این اتفاق امروز وزارت خارجه اعلام کرد که سفر کره جنوبی را برای ادای توضیح در این باره احضار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه در این رابطه گفت: «در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی‌های المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده، به وی اعلام شد. در این دیدار خاطر نشان شد در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام ننماید، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.»

براساس گزارش منتشرش شده، سفیر کره جنوبی ضمن ابراز تاسف فراوان در این دیدار اعلام داشت طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را بدلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدائی به عنوان اسپانسر این بازی‌ها نداشته اند.

تهدید ظریف به عدم استفاده از گوشی سامسونگ خود

همچنین خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که " وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در عدم ارائه گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد."

در حال حاضر محمد جواد ظریف از گلکسی اس 8 استفاده می‌کند.

پیش از این روزنامه کیهان خواستار اقدام تلافی جویان ایران با سامسونگ در این رابطه شد.

ماجرا به همین جا ختم نمی شود، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در این باره گفت قطعا برخوردی متناسب با رفتار ناشایست اتفاق افتاده در قبال ورزشکاران ایران در بازی های المپیک زمستانی در مقابل شرکت سامسونگ انجام خواهد گرفت.

او در گفت و گو با خبرآنلاین به تشریح رفتار تبعیض آمیز در شروع مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ پرداخت و از اقدامات سریع و خوب این کمیته و دولت برای برخورد با این رفتار ناپسند خبر داد.او در این باره گفت: «ساعت هفت صبح امروز و به محض ارسال رسمی این گزارش به کمیته ملی المپیک ، خیلی سریع رایزنی ها در این زمینه آغاز شد. به طور همزمان مکاتبات ما با کمیته بین المللی المپیک و ستاد برگزاری بازی های المپیک زمستانی در پیونگ چانگ آغاز شد. خودم شخصا با جناب آقای دکتر ظریف صحبت کردم و ایشان هم قول همراهی سریع در این زمینه داشتند. به طوری که همین حالا که با یکدیگر صبحت می کنیم ، سفیر کره برای ادای توضیحات به وزارت امور خارجه احضار شده اند.»

صالحی امیری ادامه داد:«قرار ما با آقای ظریف بر این شد که این مسئله تا ادای توضیحات دقیق و روشن از سوی دولت کره جنوبی و این شرکت تجاری ادامه پیدا کند و گزارش جامع این مسئله به هیات محترم دولت ارائه شود. باید این مسئله بر اساس منافع ملی پیش برود. باید هویت ملی ما حفظ شده و برای این رفتار ناپسند عذرخواهی شود و البته باید مراقب باشیم مسئله را کاملا دیپلماتیک پیش ببریم. حتی وزیر امور خارجه جناب آقای ظریف فرمودند که خودشان یک تلفن همراه از این برند دارند که چنانچه توضیحات ارائه شده از سوی این شرکت و دولت کره جنوبی قانع کننده نباشد و از مردم شریف ایران دلجویی نشود ، ایشان دیگر از این تلفن همراه استفاده نخواهند کرد و از دولت هم می خواهند در روابط با این شرکت کره ای تجدید نظر شود.»

رئیس کمیته ملی المپیک در این باره می گوید: «بلافاصله همکاران ما با ستاد بازی ها مکاتبه کردند و تماس تلفنی انجام گرفت. مسئولان برگزاری مسابقات با ابراز دلخوری از اتفاق رخ داده تاکید داشتند این اتفاق ارتباطی به آنها نداشته و اسپانسر مسابقات حواله های دریافت تلفن های همراه را تنها به خود بازیکنان داده و محل گرفتن این تلفن ها اگرچه در دهکده مسابقات بوده اما مسئول توزیع و نظارت بر این روند اصلا ستاد برگزاری مسابقات المپیک زمستانی نبوده و دلیل این رخداد را تا پیش از اعلام رسانه ای آن نمی دانسته اند.»او البته در ادامه اشاره کرد این تنها توضیح مسئولان برگزاری مسابقات است و کمیته ملی المپیک ایران در پی بررسی دقیقتر جزئیات اتفاق خواهد ماند تا بهترین تدبیر ورزشی در این زمینه را داشته باشد.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌