جنس لباس نوزاد را چگونه انتخاب کنیم؟

  یکشنبه، 02 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
جنس لباس نوزاد را چگونه انتخاب کنیم؟
لباس نوزاد یادآور یک احساس شیرین، لطیف و معصوم است. پیش از خرید باید به جنس لباس نوزاد توجه کنید لباس نوزاد یادآور یک احساس شیرین، لطیف و معصوم است. پیش از خرید باید به جنس لباس نوزاد توجه کنید تا کودک دلبندتان در لباسش احساس راحتی و آرامش داشته باشد. با ما همراه باشید.

نخستین و مهم ترین چیزی که در انتخاب پارچه لباس بچه ها باید در نظر بگیریم، نرمی و تحریک کننده نبودن آن است. در انتخاب جنس لباس نوزاد تازه متولدشده باید حساسیت ناشی از بریدن بند ناف را هم در نظر بگیریم. درباره بچه های بزرگ تر، راحتی و بی خطر بودن عوامل دیگری هستند که باید به آنها توجه کنیم. بهتر است پارچه لباس بچه لیز و شُل ووِل نباشد؛ پارچه باید تنفس پذیر باشد و هوا به سادگی از آن عبور کند. در عین حال، لباس کودک باید دربرابر پوشیدن و شستن های پیاپی، بازی و پریدن و دویدن های پیوسته مقاوم باشد. در ادامه ساعد نیوز موارد لازم را ذکر کرده است با ما همراه باشید تا از این مطالب بهره گیرید.

نوزاد ولباس نوزاد

جنس لباس نوزاد را چگونه انتخاب کنیم؟

در این مطلب مواردی که باید در انتخاب و خرید لباس نوزاد باید دقت شود با تمام جزئیات بیان شده است :

لباس نوزاد باید لطیف باشد

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که جنس لباس نوزاد باید لطیف باشد. نوزاد تنها می تواند با گریه احساس ناراحتی خود را بیان کند. از این جهت در صورتی که لباس نوزاد نرم و لطیف نباشد، ممکن است باعث ناآرامی او شود.

اگر می خواهید سرهمی نوزاد یا یک بلوز تهیه کنید، حتما جنس لباس را با دست بررسی کنید. پارچه لباس باید به گونه ای باشد که جریان هوا از آن عبور کند. برای مثال پارچه های نخی یا پنبه ای مناسب ترین جنس لباس نوزاد محسوب می شود.

برخی از فروشنده ها، لباس نوزاد را با الیاف مصنوعی به جای لباس تمام نخ یا پنبه می فروشند. در این صورت پس از شستشوی لباس نوزادتان از کیفیت آن باخبر می شوید، چرا که الیاف مصنوعی پس از شستشو از بین می روند و ممکن است کودکتان دچار حساسیت پوستی نیز شود. اگر می خواهید بهترین جنس پارچه لباس نوزاد را بشناسید، به ادامه مقاله توجه کنید.

نوزاد در لباس نرم و راحت

  • ماهوت یک پارچه لطیف و سبک است که برای دوخت لباس مهمانی نوزاد به کار می رود. این پارچه سطح درخشانی دارد و مناسب دوخت لباس مجلسی بچگانه است.
  • پارچه کتان باعث عبور جریان هوا می شود. در صورتی که می خواهید یک لباس مهمانی ساده برای نوزادتان تهیه کنید، پارچه کتان بهترین انتخاب است.
  • پنبه لاون یک پارچه بسیار نازک و لطیف است که بیشتر لباس نوزاد را از این نوع پارچه تهیه می کنند. پنبه لاون بافت نازکی دارد و کودک در این جنس لباس احساس راحتی می کند.
  • باتیست یک نوع پارچه با بافت درشت اما لطیف است که در تهیه بسیاری از لباس های بچگانه و لباس خواب استفاده می شود.
  • پارچه ژرسه کش باف، یک پارچه لطیف است که حالت انعطاف پذیری دارد. معمولا برای دوخت جوراب شلواری نوزاد از ژرسه کش باف استفاده می کنند.
  • برخی از نوزادان به پارچه های پشمی حساسیت دارند، از این رو پارچه فلیس که بسیار سبک است، جایگزین خوبی برای لباس های پشمی زمستان می باشد.
  • اگر نوزاد شما پوست حساسی دارد، می توانید از لباس هایی با جنس میکروفیبر بهره مند شوید. این جنس از پارچه باعث حساسیت پوستی نمی شود.
  • پارچه لاکرا، یک نوع پارچه کشی است که برای تولید لباس راحتی نوزاد تهیه می شود.

کودک نشسته

لباس نوزاد تنگ یا گشاد نباشد

از دیگر ویژگی های مهم خرید لباس نوزاد این است که لباس نوزاد تنگ یا گشاد نباشد. نوزاد سعی دارد با دست و پا زدن با دنیا و محیط اطراف تازه خود آشنا شود. در صورتی که لباسش تنگ باشد، ممکن است تنواند به راحتی حرکت کند.

همچنین ممکن است لباس گشاد او را ناراحت و کلافه سازد. البته یقه گشاد لباس انتخاب مناسبی است که به تعویض راحت لباس کمک می کند. به یاد داشته باشید که هر نوزادی باید لباسی با سایز متناسب خودش به تن کند، چرا که هر چه کودک در لباس خود آرام تر باشد و احساس راحتی کند، باعث افزایش آرامش شما نیز می گردد.

لباس نوزاد نباید زیپ داشته باشد

یکی از نکاتی که به پوشیدن راحت لباس کودکان ۳ تا ۴ ساله کمک می کند، لباس زیپ دار است، اما لباس نوزاد نباید زیپ داشته باشد. نوزاد بی آنکه متوجه باشد، دست و پاهایش را در جهت های مختلف تکان می دهد. از این رو ممکن است دست یا پایش به زیپ لباس گیر کند و دچار آسیب شود.

توصیه می کنیم به منظور رعایت نکات ایمنی، لباس دکمه دار تهیه کنید. بهتر است دکمه های لباس پلاستیکی باشند و گوشه های تیز نداشته باشند. همچنین توصیه می کنیم استحکام دوخت دکمه های لباس را بررسی کنید تا به راحتی کنده نشوند.

لباس نوزاد

در خرید زیرپوش نوزاد دقت کنید

زیرپوش نوزاد یکی از مهم ترین لباس های نوزاد محسوب می شود، چرا که در ارتباط مستقیم با پوست بدن نوزاد قرار دارد. در صورتی که جنس زیرپوش نوزاد زبر باشد، نوزادتان ناآرام می شود. برخی از زیرپوش هایی که جنس پلاستیکی دارند یا از الیاف مصنوعی ساخته شده اند، ممکن است باعث حساسیت پوست نوزاد شوند.توصیه می کنیم زیرپوش نوزادی که انتخاب می کنید، حتما جنس نخی، نازک و ظریفی داشته باشد. یک زیرپوش مناسب و استاندارد بدن نوزاد را گرم نگه می دارد، از این رو در خرید زیرپوش نوزاد دقت بیشتری داشته باشید.

زیرپوش نوزاد

لباس نوزاد باید قابل شستشو باشد

متاسفانه برخی از تولیدکنندگان لباس نوزاد، این گونه لباس ها را به صورت یک بار مصرف تولید می کنند. به بیان دیگر روز به روز لباس های بی کیفیتی وارد بازار می شوند که تنها با یک بار استفاده یا شستشو از بین می روند.

از این جهت توصیه می کنیم به برچسب روی لباس توجه کنید و یک لباس قابل شستشو تهیه کنید. معمولا لباس نوزاد در طول روز به سرعت کثیف می شود، از این رو این لباس باید استحکام بالایی داشته باشد تا در شستشوهای پی در پی سالم باقی بماند.

همچنین لباس نوزادی تهیه کنید که در ماشین لباسشویی نیز به سادگی شسته شود و دچار آسیب نشود. معمولا مادرها زمانی برای شستن لباس نوزاد به روش سنتی و با دست ندارد و ساده ترین و پر سرعت ترین روش شستشوی لباس نوزاد با ماشین لباسشویی است. در این صورت لباسی که تهیه می کنید باید به گونه ای باشد که در ماشین لباسشویی و چندین بار شستشو سالم باقی بماند.

شستوشو لباس نوزاد

********************

خوب است لباس هایی انتخاب کنید که بتوانید هم زمان بشویید و نیازی به جداکردن جنس های مختلف نداشته باشید. فراموش نکنید که پوست بچه ها حساس است. برای کوچولوی عزیز ما مهم نیست که لباسش دل دیگران را می برد! او لباسی راحت می خواهد که بتواند در آن بازی کند، بدود و رها باشد! لباس نقش مهمی در خلق این رهایی و راحتی دارد. امیدوارم برایتان موثر بوده باشد. برای مشاهده ی مطالب دیگر در باره لباس کودک به بخش دنیای مد و زیبایی(لباس کودک) مراجعه نمایید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
سارا
2 سال پیش

واقعا خسته نباشید
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان