جوان و نوجوان ایرانی عَمَل می خواهد، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است

  شنبه، 17 شهریور 1403 ID  کد خبر 407305
جوان و نوجوان ایرانی عَمَل می خواهد، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است
دبیر اجرایی سازمان جهانی مدیران آینده در ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت : از وقتی این مسئولیت را اساتیدم بر دوشم گذاشتند، علی رغم اینکه به دلایلی ترجیح می دادم این مسئولیت را یکی از دوستانم داشته باشد ولی خوب اساتیدم امر کردند و من چاره ای جز اطاعت نداشتم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، دکتر حجت بقایی ادامه داد: من آدم حرف نیستم باید عمل کرد ، پس از یک سال تحقیق و مطالعه بالاخره مواردی را هماهنگ کردم که انشالله کم کم اطلاع رسانی کرده و در خدمت جوانان و نوجوانان گرانقدر وطنم هستم.

راستش من حدود یک سال است که در حال رایزنی با اساتید در رشته های مختلف در ایران، خاورمیانه، آسیای میانه و آسیا هستم ، و خدا را شکر اتفاقات خوبی خواهد افتاد. با پتانسیلهایی که در اساتید هیات مدیره و هیات علمی سازمان دیدم، متوجه شدم، خیلی کار می شود کرد ، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است. جهان که ساخته شود آینده جوانان و نوجوانان تضمین است.

دکتربقایی با اشاره به سابقه همکاری خود با سازمانها و ارگانها در استعدادیابی نوجوانان افزود : ببینید من این کار را از حدود 1374 الی 1375 شروع کردم ، آن زمان از طریق دوستان پژوهشی داشتیم در مورد بچه های خیابانی که منجر به آشنایی با ایشان شد. در بین بچه ها 5 نفر را انتخاب کردم ، دو نفر استعداد ورزشی و سه نفر در رشته های دیگر ، خوب آن زمان مرکز نظرسنجی بودم، یکی از ایشان را به عنوان نظرسنج و پژوهشگر جا انداختم ، وبعدها که در روزنامه ای کار می کردم ایشان را دیدم . جوان فوق العاده ای شده بودند. بعد دو نفر دیگر در امور خبر ورود کردند و بعدها برای خودشان آقایانی شدند، خوب من در شبکه خبر دستم باز بود . حمایت کردم ، ولی رُشد کار خودشان بود. از خیلیها حمایت می شود ولی ثمر نمی دهد ، وظیفه من حمایت بود و بس . حالا این را گفتم ، که بدانید می شود کار کرد به شرط اینکه هدف کار باشد . و عمق دیدمان را کمی افزایش دهیم .

انشالله من به همراه اساتید و دوستانم در خدمت تمامی جوانان و نوجوانان ، هستیم ، هدفمان در مرحله اول حمایت از نخبگان و استعدادها خواهد بود . استعدادهای ورزشی ، ثبت ایده ها ، معرفی استعدادها برای تحصیل ، برنامه ریزی برای آموزش و ... در کنار این ایده را دارم برای تربیت مدیران آینده که با هماهنگیهایی که انجام گرفته و موافقت مدیران چند دانشگاه ، به زودی در چند کشور جهان عملی خواهد شد. من دوست داشتم اول در ایران عملی شود . دوره ای دوازده ساله برای نوحوانان از 17 سال به بالا ، 12 سال آموزش می بینند بعد به عنوان مدیران وارد بازار کار می شوند .

الآن با حمایت اساتیدم شبکه ای در سرتاسر ایران راه اندازی کرده ایم که بدون دخالت بخش دولتی اما با مجوزهای لازم اقدام به استعدادیابی و پرورش نوجوانان خواهیم کرد. در حال حاضر ارتباطات فوق العاده ای چه در داخل و چه در جهان با موسسات آموزشی در حوزه های مختلف داریم، که دست ما را برای آموزش نوجوانان و تشویق ایشان باز می گذارد . هدف ما صادرات استعداد نیست ، هدف ما پرورش نوجوانان واردات علم و صادرات علوم است. ما با پرورش معلم و مدیر برای آینده می توانیم برای نسل آینده کشوری فوق العاده بسازیم.

در اینجا نکته ای مهم را خدمتتان عرض می کنم،نسل ما چند مشکل اساسی داشت ، یکی اینکه الگوهای قابل لمس را نمی دیدیم،ما از الگوها فقط شنیده ایم و ضرب المثلی داریم که می گوید:شنیدن کی بود مانند دیدن ، و مورد دیگر باورهای ماست که شدیدا جلوی بسیاری از فعالیتهای علمی و عملی ما را می گیرد، ما سعی کردیم در این دوره آموزشی در کنار الگوهای موفق باورهای نوجوانان و جوانان را هم اصلاح کنیم.و باورهای موفقیت برایشان بسازیم.

از تمامی اساتیدم عذرخواهی می کنم بابت اینکه هنوز نتوانسته ام شاگرد شایسته ای برایشان باشم . حالا در ایران فعالیت را با نام خودم شروع می کنم، و می دانم افرادی فقط می خواهند دلّال باشند، من استادی دارم که نزدیک 20 سال است شاگردشان هستم، ایشان دارای چنان رتبه علمی در جهان هستند که به واسطه شاگردی ایشان من هم رشد کردم. و یا استاد دیگرم در رشته حقوق کم نظیرند و استاد دیگرم در امور مخترعین و مبتکرین و اساتیدی دارم از بهترینهای صنعت کشاورزی و دامداری و از اساتید ورزش و رسانه که همیشه شرمنده حمایتهایشان هستم . و حالا احساس می کنم تیم خوبی برای فعالیت دارم. تیمی که حمایتشان برایم بهترین پشتوانه است. پس برویم برای خدمت به جوانان و نوجوانان با هدف ساخت آینده ایران عزیزمان ...


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (565 نظر) سردار آزمون : خداحافظ دختر خوشگلم همیشه به یادت می مونم 🖤💔 / #میس نوا (383 نظر) ژیلا صادقی : توی مسیر زندگیم فرصت مادر شدن رو برای همیشه از داست دادم / اشک های ژیلا صادقی در برنامه تلویزیونی (232 نظر) الهام چرخنده با ناراحتی قلبی راهی بیمارستان شد / الهام چرخنده : چون قلبم تقوا داشت الان ظاهرم رو شبیه به قلبم کردم (203 نظر) همزاد علی دایی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (191 نظر) مسعود پزشکیان: برای ثبت نام بچه هایم در مدرسه هر جای که می‌رفتیم پول می‌خواستند؛ خب پول نداشتیم و با همان حقوقی که داشتیم به زور می‌توانستیم زندگی را بگذرانیم+ویدیو (147 نظر) رونمایی از محمد کاشانکی رقیب تهرانی هادی چوپان با عضله های آهنین/ لقب پدر بدنسازی ایران برازندشه (134 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای سید احمد خمینی و همسرش/ خونه نگو باغ بگو!+عکس (118 نظر) ابتکار و نوآوری؛ خلاقیت بستنی فروش تبریزی / اقدام خدا پسندانه با نوشته جالب روی شیشه مغازه +عکس (92 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (89 نظر) ژیلا صادقی : چون خیلی شاد و خوب زندگی می کنم به خاطر همین 47 سال بهم نمیاد (85 نظر) رونمایی از یاسین قادری رقیب افغانی هادی چوپان با فیزیکی تحسین برانگیز +عکس/ یک آواره جنگی در رؤیای قهرمانی در مستر المپیا (72 نظر) سالار عقیلی: ریه ام 80 درصد درگیر شده بود به امام رضا گفتم به ماهور 14 ساله ام رحم کن فردا دکتر اومد گفت 20 درصد عفونت ریه ات پایین اومده+ویدئو (70 نظر) رونمایی از کفش پاره ی امیرحسین علیپور برنده مدال طلای پارالمپیک پاریس در مقابل دیدگان میلیاردها تماشاگر تلویزیونی +عکس/ دستاوردی دیگر از مدیریت علی اصغری ورزش کشور (65 نظر) مازیار لرستانی: خجالت بکشید برای این صحبت هایتان من ریالی از هیچ کس تقاضای پول نکرده‌ام؛ بعد از تغییر جنسیت 3 سال اجازه کار نداشتم که این زمان داره تموم میشه+ویدیو (64 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 18 شهریور 1403
مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره شایعه احتمال حضور مهرداد محمدی در این تیم: تیم ما تکمیل است و لیست‌مان هم تکمیل شده است
محمد مایلی کهن: همیشه در فوتبال ایران مرغ همسایه غاز است
فال ابجد روزانه یکشنبه 18 شهریور 1403
روز پرحادثه شوشتر و شلوغی اورژانس پیش بیمارستانی
افزودن یک دستگاه خودروی جدید به آتش نشانی شوشتر
پیام تبریک مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوشتر به مناسبت هفته تعاون
جوان و نوجوان ایرانی عَمَل می خواهد، هدف اصلی من استعدادیابی و ساخت مدیر برای ساخت آینده جهان است
رهبر معظم انقلاب: با متخلف برخورد کنید ولو پسر من باشد
یوواداغی یا مصلی آذر شهر
معبد «قدمگاه» یا بادامیار آذرشهر
غاری عجیب و مرموز در دل قره داغ
تصادف وحشتناک درسه راهی یامچی مرند/پیکان در تصادف 2 تکه شد!
استقبال با شکوه از مدال آور ایران در پارالمپیک پاریس در تبریز
راز و رمزهایی مجهول در این خشت تاریخی؛ اسرار عمارت پیر آباد شهر ایلخچی آذربایجان شرقی
منتخب روز   
تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس پخش کردن ساندویچ نذری بین مردم با لباس خادمی؛ اقدام پسندیده سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در روز شهادت امام رضا(ع)+ویدیو سعادت بر تن کردن لباس خادمی امام رضا(ع) نصیب این چهره‌های مشهور شد؛ از ظریف و عراقچی تا فرهاد قائمیان و علیرضا دبیر+عکس سفر به ایران قدیم؛ ژست متفاوت و خلاقانه 5 زن و یک کودک قاجاری مقابل دوربین+عکس خدمت با دل و جان و چای دادن دست مردم توسط فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع)+ویدیو در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)؛ مروری بر حال خوش رهبر معظم انقلاب با لباس یکدست سفید در غبارروبی ضریح امام هشتم+عکس (عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو