دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

جو بایدن: بریتانیا حق ندارد ایرلند شمالی را قربانی بریگزیت کند 

چهارشنبه، 02 مهر 1399
کد خبر: 103121
جو بایدن که یک ایرلندی-آمریکایی است، در واکنش به تلاش های بریتانیا برای سختگیری بیشتر در مرز بریتانیا با ایرلند شمالی در پی عملی شدن بریگزیت یعنی طلاق بریتانیا و اتحادیه اروپا، گفت که هر نوع حرکتی از جانب بریتانیا که خلاف توافق مرزی بریتانیا با ایرلند شمالی موسوم به توافق فرایدی نایت، باید توسط آمریکا ه صورتی متناظر پاسخ داده شود.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از یورونیوز، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که تحت ساز و کاری به نام بریگزیت با امضای توافقنامه ای رسمی بین اتحادیه اروپایی و بریتانیا تحقق یافت، حالا به بحران های دیگری در اروپا دامن می زند. بخش هایی از بریتانیا به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی راضی نبودند. یکی از این معترضان اسکاتلند است که به هیچ وجه راضی به قطع روابط خود با اتحادیه اروپایی نیست. ولی در این میان رابطه بریتانیا با ایرلند شمالی بسیار بغرنج تر و پیچیده تر است. ایرلند شمالی اعلام کرده است که در صورت تحقق کامل بریگزیت، بریتانیا حق ندارد از این موضوع به عنوان ابزار فشار مرزی بر علیه ایرلند شمالی استفاده کند چرا ایرلند شمالی به روابط خودش با بریتانیا ادامه خواهد داد. جو بایدن که یک ایرلندی-آمریکایی است اعلام کرده است که اگر بریتانیا بخواهد ایرلند شمالی را قربانی بریگزیت کند، وی و هم حزبی هایش از طریق ابزارهای موجود، روابط اقتصادی آمریکا را با بریتانیا کاهش خواهد داد.

به گزارش ساعد نیوز، بریگزیت یکی از چالش برانگیزترین تصمیماتی بود که در تاریخ اتحادیه اروپا گرفته شد و علیرغم امضای توافقنامه برای خروج بریتانیا از اتحادیه، مشکلات حاشیه ای همراه با این خروج به خصوص مشکل مرزی میان بریتانیا و ایرلند شمالی از نو طرح می شود و میتواند چالش های جدیدی را در منطقه به وجود آورد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله