دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / موفقیت / کسب و کار /

جوجه یک روزه عروس را چگونه باید تشخیص دهیم؟ 

پنجشنبه، 31 شهریور 1401
ساعدنیوز : با توجه به ارزش مهم و بالایی جوجه و مرغ در صنایع غذایی امروزه افراد زیادی اقدام به پرورش این پرندگان نموده اند که در ادامه به بررسی نکات این کار شغل می پردازیم.

زمانی که جوجه دوران در تخم بودن خود را سپری کرد و بعد از این که این دوره و از دستگاه جوجه کشی رد شد و تخم را ترک کرد و به جوجه یک روزه تبدیل شد تا ۲۴ ساعت به غذایی مانند دانه و هیچ چیز دیگری برای خوردن نیاز ندارد و نباید شما به این جوجه های یک روزه به هیچ عنوان غذایی دهید زیرا جوجه ها زمانی که در تخم هستند به اندازه کافی از زرده تخم به بدن آنها می رسد و دیگر به خوردن غذا نیازی ندارند و با خوردن آن ممکن است که به عفونت دچار شده و از بین برود به همین دلیل توسعه می کنیم تا یک روز کامل به جوجه یک روزه غذا و دانه ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با آراد برندینگ همراه باشید.

اما برای اینکه این جوجه بتواند قوای اصلی خود را داشته باشد شما می توانید آب و شکر به آن بدهید برای این منظور می توانید آب و شکر را با هم ترکیب کنید و به جوجه بدهید تا بدن او بتواند قوی باشد اما سعی کنید که غلظت این آب و شکر که به شکر بستگی دارد زیاد نباشد زیرا شکر زیاد برای جوجه مفید نخواهد بود پس در این باره دقت کنید تا جوجه های شما بتوانند سالم باشد و رشد خوبی داشته باشند.

یکی از نکات بسیار مهمی بود که باید در رابطه با تغذیه جوجه یک روزه به شما عزیزانی که در این حوزه فعالیت می کنید گفته می شد پس سعی کنید به همان صورتی که گفته شد به آن عمل کنید تا جوجه شما آسیب جدی نبیند زیرا جوجه در روز اول توان جنسی بالایی ندارد و هنوز به قدر کافی بزرگ و رشد نکرده است پس مراقبتهای لازم را انجام دهید.

جوجه یک روزه اصفهان

ابتدا باید تخمهای دارای نطفه را در محیطی به دور از آلودگیها نگهداری کرده و با ماده ضدعفونی کننده آنها را تمیز نمایید تا بتوان جوجه یک روزه سالمی را پرورش داد.

استفاده از دستگاه های جوجه کشی استاندارد و درجه یک در اصفهان و دستگاه مرغ بریان به موفقیت در جوجه کشی کمک بزرگی می کنند.

در این دستگاه ها شانه های مخصوصی قرار گرفته است که تخمها درون آن چیده می شود و باید قبل قرار گیری ضدعفونی شود، رطوبت مورد نیاز برای آن 55 درصد بوده و باید در دمای زیر 38 درجه تخمها قرار بگیرند.

به طور هفتگی باید این تخمهای حاصل شده از جوجه یک روزه اصفهان توسط کارشناسان کنترل کیفی مورد بررسی قرار گرفته که اگر رشد نطفه آنها صورت نگرفته باشد، از مرحله جوجه کشی خارج شود تا به سایر تخمها در روند جوجه کشی آسیبی وارد نکند.

نوزده روز که از روند جوجه کشی گذشت باید تخمها مجددا کنترل شده و نمونه هایی که درصد بیشتری تبدیل به جوجه می شوند به مرحله بعدی که هچر نام دارد انتقال داده شود و دما را نیز کاهش داده، همچنین رطوبت را به بالای هفتاد درصد برسانید.

جوجه یک روزه عروس هلندی

در روزهای اول و ابتدایی تولد جوجه یک روزه عروس هلندی تمام قسمتهای بدن آن زرد می باشد و حدود یک اینچ طول دارد که برای ایستادن بسیار ضعیف است.

زمانی که این جوجه ها متولد می شوند برای گرم کردن خودشان هیچ پری ندارند و والدین جوجه ها آنها را زیر بالهای خود می گیرند اما نکته قابل توجه این است که پرهای جوجه عروس هلندی به سرعت رشد می کند و در مدت زمان کمی بدنشان را می پوشاند.

پس از گذشت 6 تا 8 هفته جوجه عروس هلندی به خوبی رشد می کند و برای همراهی خانواده خود آماده می گردد و می توانید از غذاهایی مثل کلم قرمز عروس هلندی برای تغذیه آن استفاده نمائید.

در هنگامی که جوجه یک روزه عروس هلندی از تخم خارج می شوند حدود 8 تا 10 روز چشمان آنها بسته است و پوست بالای چشم آنها شفاف است به گونه ای که می توان رنگ چشمهای آنها را دید که قرمز یا قهوه ای می باشد.

رنگ چشم قرمز نشانه تکمیل نشدن رشد پرنده است و به این معنی است که عروس هلندی زمان بیشتری را برای بیدار شدن صرف می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب