دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

جریان های سیاسی شیعه عراق در تلاش برای احیای «ائتلاف ملی» 

یکشنبه، 16 آذر 1399
کد خبر: 119643
ساعد نیوز: یک نماینده فراکسیون ائتلاف «دولت قانون» در پارلمان عراق به ریاست «نوری المالکی» از امکان احیای «ائتلاف ملی» بین جریان های سیاسی شیعه این کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: «حسین المالکی» نماینده فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان امروز به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: هفت جریان سیاسی شیعه عراق (سائرون، بدر، دولت قانون، النصر، حکمت، فضیلت و صادقون) دو یا سه ماه پیش برای فعال سازی دوباره کمیته هفت گانه که فعالیت آن از مدتهای زیادی متوقف است، توافق کردند.

وی افزود: این کمیته از زمان تشکیل خود نزدیک به ۱۰ نشست برگزار کرده که معمولاً هفتگی بوده است و آخرین بار در خانه «عبدالحسین الموسوی» نماینده فراکسیون پارلمانی فضیلت برگزار شد.

المالکی تصریح کرد: امکان احیای ائتلاف ملی از مهمترین مسائلی بوده که در این نشست ها مطرح و مورد بحث قرار گرفته است.

وی افزود: این کمیته در نشست های گذشته خود همچنین درباره مواضع جریان های شیعه درباره چگونگی مشارکت در انتخابات پارلمانی آینده و اینکه در قالب لیست های جداگانه یا در قالب ائتلاف ها باشند، بحث و گفت وگو کردند.

این نماینده گفت: حاضران در آن زمان توافق کردند که آزادی عمل کامل به همه جریان ها و طرف ها درخصوص انتخاب شیوه مشارکت در انتخابات داده شود.

وی افزود: اعضای این کمیته نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی العامری رئیس سازمان بدر، قیس الخزعلی رهبر حزب عصائب اهل الحق، عبدالحسین الموسوی از فراکسیون فضیلت، عمار الحکیم رهبر جریان حکمت، حیدر العبادی از ائتلاف النصر و نماینده ای از فراکسیون سائرون نزدیک به مقتدا صدر رهبر جریان صدر هستند.

این نماینده با اشاره به دشواری این مسیر در عین حال تصریح کرد: تلاش ها برای احیای دوباره ائتلاف ملی از طریق رایزنی ها و مذاکرات اعضای کمیته مذاکراتی پابرجاست.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه گذشته قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

رایزنی ها و گام های زودهنگام احزاب و جریان های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی بیش از یک ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!