دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد ۳۴ساله حسن روحانی کیست؟ 

یکشنبه، 28 مهر 1398
ساعد نیوز: با پست ها و مسئولیت های داماد جوان حسن روحانی آشنا شویم.

کامبیز مهدی زاده فرساد، تیر ماه ۹۷ در تالار فرشته سازمان ملی زمین و مسکن تهران با یکی از دختران آقای رییس جمهور دولت تدبیر و امید ازدواج کرد.مهر ۹۸ به ریاست کارگروه ازدیاد برداشت نفت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب می شود که بازتاب های گسترده ای پیدا می کند. استفاده اشتباهی از کلمه وست تگزاس اینترمدیت در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی اینترنتی، سوژه خبری برای آقا داماد شد.

آقای روحانی٬ دو پسر و سه دختر دارد که اکنون یکی از دامادهای وی در کانون توجه رسانه های داخلی و بین المللی قرار گرفته است. کامبیز مهدی زاده، کلکسیونی از پست ها و مسئولیت های دولتی از دبیری هیات های علمی وزارت خانه ها تا معاونت وزیر و رییس سازمان را در کارنامه دارد. به دلیل افزایش گسترده انتقادات به این انتصاب غیر تخصصی و فامیلی، مهدی زاده دوشنبه ۲۵ آذر ماه 97 با وجود مخالفت وزیر صنعت استعفا داد. متن این استعفا را در زیر مشاهده می کنید.

متن نامه استعفا داماد روحانی از معاونت وزارت صمت خطاب به وزیر صنایع: از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم. اجازه می خواهم از خدمت تان مرخص شوم و به فعالیت های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی ام ادامه دهم. باردیگر از حسن ظن و اعتماد حضرتعالی سپاسگزارم .

او چند روز قبل در عین ناباوری، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی کشور منصوب شد. انتصابی که در ۷۲ ساعت اخیر با انتقادات گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایرانیان همراه شده است. نوک پیکان این انتقادات، شخص روحانی است که منتسبین وی همان طور که در جدول زیر مشاهده می کنید، در مدت تصدی وی در دولت یازدهم و دوازدهم، در ارکان مختلف دولتی حضور داشتند. از پسر عمو گرفته تا پدر داماد و خواهر زاده همه و همه به نوعی در مسئولیت های دولتی مشغول به کار بوده یا مشغول به کار هستند. البته این فهرست، نام هایی چون دکتر علی اصغر پیوندی که مدتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بعهده داشت و الان رییس جمعیت هلال احمر است را از قلم انداخته است.

منسوبین به رییس جمهور که سمت های دولتی گرفته اند

کامبیز مهدی زاده فرساد، متولد ۱۳۶۴ در شهرستان اهر آذربایجان شرقی است. این نخبه آذربایجانی آقای رییس جمهور [که خودش اهل سرخه استان سمنان است]،فارغ التحصیل لیسانس زمین شناسی، فوق لیسانس زمین شناسی نفت و دانشجوی مقطع “دکترای زمین شناسی سنگ رسوب و رسوب شناسی” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است. و انتصاب داماد جوان به عنوان ریاست سازمان زمین شناسی و معاونت وزیر صمت، قابلیت علمی وی را نیز برای حضور در این مقطع تحصیلی عالیه نزد افکار عمومی، در هاله ای از ابهام فرو برده است.

جوایز و افتخارات

از جمله جوایز و افتخارات این نخبه آذربایجان کسب جایزه اختراعات در مسابقات بین المللی اختراعات از میان هشتاد کشور بود که به همراه اعضای دیگر جایزه ویژه اختراعات را به همراه گروه خود از آن کرد.
عکس مربوط به حضور در مسابقات اختراعات و نخبگان بین المللی می باشد.

متن حکم انتصاب خرداد ماه ۹۷ داماد رییس جمهور به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

یک ماه پیش از ازدواج کامبیز مهدی زاده فرساد، وی در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ توسط دکتر سورنا ستاری، به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوی حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد. انتصابی که در حکم صادره، جناب ستاری که خود دانش آموخته صنعتی شریف است، علت آن را تعهد و تجربه ارزنده وی خطاب می کند. تصویر این حکم را در بالا مشاهده می کنید.

پست های دولتی کامبیز مهدی زاده به شرح زیر است :

  • عضویت در ستاد سیاست گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای جهان اسلام
  • مشاور فرماندار کرج
  • مشاور دکتر قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری
  • مشاور دکتر قمی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • قائم مقام معاون برنامه ریزی پژوهشگاه صنعت نفت سال ۱۳۹۵
  • دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • برنامه ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت
  • مشاور مدیرعامل شرکت توسعه نفت
  • مشاور فدراسیون کاراته به مدت ۲ سال
  • عضو هیات رییسه ورزش های رزمی IMARO ایران
  • مشاور رییس سازمان ملی جوانان

6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی