دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

کاربردهای جالب نخ دندان در خانه داری و آشپزی 

شنبه، 21 اسفند 1400
نخ دندان ها اغلب برای بهداشت دندان ها استفاده می شوند اما آیا می دانستید نخ دندان کاربردهای بسیار جالب و متفاوت دیگری هم غیر از تمیز کردن دندان دارد؟ با ما همراه باشید تا با دیگر کاربردهای نخ دندان آشنا شوید.

دندان های شما جزو مهم ترین قسمت های صورت شماست؛ به دلیل اینکه وقتی می خندید یا وقتی که صحبت می کنید این دندان های شماست که مورد توجه دیگران قرار می گیرد. به همین دلیل مراقبت و نگهداری از دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار است.بهتر است قبل از آن که دندان های شما خراب و پوسیده شود یا مجبور به پرداخت هزینه های زیادی برای ترمیم دندان هایتان شوید از دندان هایتان با استفاده از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و روش های متفاوت مانند خرید نخ دندان محافظت کنید. اقدامات مختلفی را برای تمیز نگه داشتن دندان ها می توان انجام داد که یکی از آن ها استفاده مداوم از نخ دندان است. اما آیا میدانید همین نخ دندان در خانه داری چه کاربردی دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاربردهای متفاوت نخ دندان

نخ دندان کاربردهای دیگری دارد که در این بخش به معرفی کاربردها و روش های خلاقانه استفاده از آن می پردازیم.

تعمیر لباس ها و پارچه ها با نخ دندان

جنس نخ دندان به گونه ای است که هنگام تمیز کردن دندان ها براحتی پاره نشود به همین دلیل می توانید از آن به جای نخ معمولی برای تعمیرات اضطراری لباس ها، مانند دوختن دکمه یا سایر پارچه ها مانند کیف های برزنتی و...استفاده کنید.

تمیز کردن صفحه کلید با نخ دندان

نخ دندان بسیار محکم و برای تمیز کردن دندان ها طراحی شده است، پس چرا آن را برای تمیز کردن چیز های دیگر امتحان نمی کنید؟ نخ دندان را به دور انگشتان خود بپیچید و گرد و غبار و کثیفی صفحه کلید لپ تاپ و یا کامپیوترتان را با دقت پاک کنید.

جایگزین بند کفش با نخ دندان

ممکن است ظاهر کفشی که بند آن نخ دندان است را دوست نداشته باشید، اما اگر بند پاره شده باشد، تا زمانی که بتوانید جایگزین محکم و منطبق پیدا کنید نخ دندان مورد مناسبی است.

طراحی ناخن با نخ دندان

از نخ دندان می توان برای طراحی ناخن استفاده کرد. لاک روشن به ناخن ها بزنید و سپس نخ دندان را به لاک تیره آغشته و روی ناخن فشار دهید تا راه راه شود.

تعمیر عینک و جواهرات با نخ دندان

اگر یکی از پیچ های کوچک عینک بیفتد یا گردنبند یا دستبند بشکند، نخ دندان می تواند آنها را کنار هم نگه دارد تا زمانی که بتوانید تعمیرات اساسی را انجام دهید.

آویزان کردن لباس ها با نخ دندان

اگر آویز یا طناب برای خشک کردن لباس ها ندارید براحتی با بستن یک رشته نخ دندان بین دو جسم محکم می توانید یک طناب لباس ببندید، این نخ اگر از جنس مرغوب و باکیفیت باشد به اندازه کافی محکم است تا لباسهای خیس را نگهدارد.

نخ دندان جایگزین نخ مناسب آشپزی

از نخ دندان بدون موم می توان به جای نخ مناسب آشپزی در آشپزخانه برای دوختن شکم مرغ و ماهی و گوشت استفاده کرد.

آویزان کردن عکس ها با نخ دندان

برخی افراد زمانی که می خواهند قاب عکسی را آویزان کنند بجای استفاده از سیم که احتمال خراشیدن رنگ دیوار را دارد از نخ دندان استفاده می کنند.

کمک به گیاهان رونده با نخ دندان

نخ دندان های مومی ضد آب هستند و همین امر آنها را برای استفاده در فضای باز مناسب می کند. می توانید برای انگور، گوجه فرنگی و سایر گیاهان نخ را بین پایه های چوبی ببندید.

برش دادن غذاهای نرم با نخ دندان

آیا به دنبال راهی برای برش دادن کیک ها و رولت ها بدون خرد شدن آنها هستید؟ سعی کنید برای برش تمیزتر به جای چاقو از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان همچنین می تواند غذاهای نرم دیگر مانند پنیر و تخم مرغ آب پز شده را برش دهد، پوست ماهی را از بین ببرد و مواد تازه پخته شده را از ورق های پخت جدا کند.

رفع صدای جیر جیر تخته ها با نخ دندان

تغییرات فصلی دما و رطوبت باعث انبساط و انقباض چوب شده و در نتیجه صداهای آزار دهنده ایجاد می کند. برای رفع سریع این مشکل بخشی از نخ دندان را به چسب چوب آغشته کنید، سپس آن را به آرامی در شکاف ها بین تخته های جیر جیر قرار دهید و پس از خشک شدن چسب، انتهای نخ را قطع کنید.

موارد دیگر استفاده از نخ دندان

  • از نخ دندان بدون موم و یک سوزن استریل می توان برای بخیه زدن زخم تا زمان مراجعه به اورژانس استفاده کرد.
  • برای دوختن تور ماهیگیری نخ دندان را مورد مناسبی است.
  • از نخ دندان موم دار برای آتش زدن استفاده می کنند.
  • و آشناترین کاربرد نخ دندان؛ برای جلوگیری از بیماری لثه و بوی بد دهان، هر روزنخ دندان بکشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟