دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

کارگاه تخصصی قارچ‌های خوراکی-دارویی 

چهارشنبه، 20 دی 1396
کد خبر: 1741
ساعد نیوز: کارگاه تخصصی قارچ‌های خوراکی-دارویی صدفی و شاه صدف (ارینجی)، توسط گروه پژوهشی زیست فناوری قارچ‌های صنعتی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر جواد جانپور، مدیر مرکز خدمات تخصصی قارچ های خوراکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: هدف از برگزاری کارگاه، آشنایی با پرورش و تولید قارچ‌های خانواده صدفی (صدفی و شاه صدف) که قابلیت کشت و تولید را در شرایط حال حاضر کشور را دارند، است.
مدیر مرکز خدمات تخصصی قارچ‌های خوراکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این‌که این کارگاه در تاریخ 26 بهمن ماه امسال در محل سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار خواهد شد، ادامه داد: این کارگاه به دنبال آخرین دستاوردها و یافته‌ های پژوهشی گروه در زمینه تولید و تجاری‌سازی قارچ شاه صدف طراحی و برنامه‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: توسعه فناوری‌های مربوط به تولید قارچ در کشور در طی سال‌های گذشته منحصر به تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای بوده و این در حالی است که در دنیا بیش از 5 گونه از انواع قارچ‌های خوراکی و دارویی تولید صنعتی می‌شوند.
به گفته جانپور، بررسی مشکلات تولید قارچ خوراکی دکمه‌ای از جمله هزینه تمام‌شده و مشکلات تأمین خاک پوششی و...، راه چاره‌ای جز ترویج و فرهنگ‌سازی برای تولید و مصرف انواع دیگری از قارچ‌های خوراکی را باقی نمی‌گذارد.
وی عنوان کرد: در بین قارچ‌های خوراکی دیگر، قارچ‌های خوراکی خانواده قارچ‌های صدفی (صدفی و شاه صدف)، از مهمترین قارچ‌های تولیدی در دنیا هستند که مجموعا رتبه دوم تولید جهانی را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.
جانپور با اشاره به اینکه قارچ صدفی با ظاهر صدف شکل خود در رنگ‌های متنوعی وجود دارند که می‌تواند تنوع بی‌نظیری را در بسته‌بندی‌های قارچ ایجاد کند، تصریح کرد: قارچ شاه صدف یا ارینجی با داشتن بافت گوشتی، باعث حجم دادن به مواد غذایی در زمان طبخ شده و با خصوصیات مطلوب غذایی و دارویی می‌تواند به بهبود سلامت در جامعه کمک کند.
مدیر مرکز خدمات تخصصی قارچ‌های خوراکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هزینه شرکت در این کارگاه یک روزه، یک میلیون و 500 هزار ریال و برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، یک میلیون ریال است و  متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، نحوه ثبت نام و واریز وجه با شماره 38832360 -051  داخلی 105 تماس بگیرند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس