کارگردان مستندهای انتخاباتی نامزدها چه کسانی هستند؟

  پنجشنبه، 31 خرداد 1403 ID  کد خبر 393563
کارگردان مستندهای انتخاباتی نامزدها چه کسانی هستند؟
ساعدنیوز: بهروز شعیبی، محمود رضوی، بهروز افخمی، حجت الله ایوبی، سامان مختاری اسامی سینماگرانی است که نامشان به فیلم یکی از 6 نامزد انتخاباتی این دوره گره خورده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، از بین 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تاکنون فقط کارگردان مستند انتخاباتی دو نامزد مشخص شده و گمانه‌زنی‌ درباره نقش‌آفرینی سینماهایی‌ها در این انتخابات ادامه دارد.

اگرچه در بسیاری از دوره‌های قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری، اسامی سازندگان مستند تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌شدند اما در دوره چهاردهم، بسیاری از اسامی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.تاکنون مستندهای تبلیغاتی سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از تلویزیون پخش شده است. مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف و علیرضا زاکانی نیز امروز چهارشنبه 30 خرداد روی آنتن می‌رود؛ ولی از این بین، فقط کارگردان دو اثر مشخص است!
در این دوره اگرچه حضور پررنگ اهالی و مدیران حوزه سینما در کنار نامزدها به چشم می‌آید اما مانند دوره قبل، گویا سینماگران خیلی تمایلی ندارند که رسما اعلام کنند در حال ساخت مستند تبلیغاتی نامزدها هستند.

بهروز افخمی و یک مدیر سینمایی پیشین

در میان مستندهای تبلیغاتی، تصاویر بهروز افخمی و حجت‌الله ایوبی به عنوان مصاحبه‌کننده در مستندهای تبلیغاتی جلیلی و پورمحمدی دیده شد. البته سیدمحمد بهشتی هم به عنوان چهره‌ای سرشناس در تیم فرهنگی مسعود پزشکیان حضور دارد.
هرچند افخمی خود سابقه کارگردانی برای مستندهای تبلیغاتی را دارد اما به نظر می رسد«سامان مختاری» از مدیران فیلمبرداری سینمای مستند، فیلم تبلیغاتی وحید جلیلی را ساخته است اما کارگردان مستند پورمحمدی همچنان ناشناخته است. حجت‌الله ایوبی رئیس اسبق سازمان سینمایی کشور، رییس ستاد انتخابات مصطفی پورمحمدی است و در بسیاری از برنامه‌ها در کنار او دیده می‌شود. ایوبی یکی از همراهان میزگرد فرهنگی پورمحمدی در تلویزیون بود.

محمود رضوی یار همیشگی قالیباف
همچنین شنیده می‌شد که مستند تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را مانند سال 1396، «سیدمحمود رضوی» کارگردانی کرده است. این مستند «من رزمنده‌ام» نام دارد. سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما نیز از کلیدی‌ترین اعضای ستاد محمدباقر قالیباف است که هم در زمان ثبت‌نام و هم در مناظره اول، این نامزد انتخابات را همراهی می‌کرد و مستند انتخاباتی قالیباف را نیز کارگردانی کرده است. از بهروز شعیبی هم برای ساخت فیلم دیگر ستاد محمد باقر قالیباف نام برده می شود.

محمد بهشتی و همراهی با پزشکیان

علاوه بر این، شنیده شده است که یکی از کارگردانان سینمای ایران با سابقه ساخت مستند انتخاباتی، جزو افراد تاثیرگذار در ساخت مستند مسعود پزشکیان است. سید محمد بهشتی که مدیراسبق بنیاد سینمایی فارابی نیز بوده، اعلام شده است که به عنوان همراه مسعود پزشکیان در میزگرد فرهنگی این نامزد ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

مشاور احمدی نژاد فیلمساز قاضی زاده
مهدی کلهر یکی از اولین معاونان سینمایی وزارت ارشاد و از مشاوران سینمایی در دوران دولت احمدی نژاد، که در نماز جماعت پیش از مناظره اول تصویر او منتشر شد، به عنوان یکی از اعضای ستاد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با او به مناظره اول رفته بود.

همچنین شنیده‌ها از ساخت فیلم مستند تبلیغاتی علیرضا زاکانی توسط کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار حکایت می‌کند.
سینمایی‌ها، به عنوان افراد راهبردی نامزدهای ریاست جمهوری به غیر از مستندهای تبلیغاتی، 4 نامزد از 6 نامزد ریاست‌جمهوری، همراهی جدی با یکی از اصحاب سینما داشته‌اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (35 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (27 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (23 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است