دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

کدام بازیگران سینما اصالتا ترک هستند؟ از امیر آقایی و رضا گلزار تا مریم مومن+ عکس 

چهارشنبه، 27 تیر 1403
ساعدنیوز: در این مطلب با بازیگران ترک سرزمینمان ایران آشنا میشویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، هنرمندان ترک‌ تبار شناخته شده کشورمان که تجربه بازی در نقش‌ های کمدی و جدی و اجرا در تلویزیون را دارند کم نیستند و ان ها توانسته اند به اوج محبوبیت در بین دوست داران خود رسیده و در حال حاضر مشهورترین هنرمندان ترک تبار هستند.

بازیگران ترک سینمای ایران

در میان بازیگران سینمای ایران، هنرمندان ترک تبار زیادی حضور دارند که از چهره های مشهور دنیای هنر هستند و در فیلم و سریال های زیادی به ایفای نقش پرداختند.

در این گزارش می‌ خواهیم با بازیگران ترک‌ زبان سینمای کشور آشنا شویم که در ادامه به تعدادی از معروف ترین آنها می پردازیم.

هادی کاظمی

او یکی دیگر از محبوب ترین بازیگران آذری زبان سینمای ایران است که در ارومیه متولد شد و با بازی در سریال شب های برره به شهرت رسید و سمانه پاکدل دیگر هنرمند کشورمان همسر او است.

محمدرضا گلزار

این بازیگر جذاب و سرشناس سینمای ایران یکی دیگر از هنرمندان ترک سینمای ایران است که اصالتی آذربایجانی دارد و از سال 77 فعالیت های هنری را آغاز کرد و سوپراستار سینمای ایران است.

رامبد جوان

وی بازیگر، مجری و کارگردان کشورمان یکی دیگر از بازیگران ترک سینمای ایران است که در تجربه های متعددی در دنیای بازیگری و اجرا

دارد و اجرای مسابقه خندوانه یکی از کارهای مشهور تلویزیونی او است.

امیر آقایی

او بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در ارومیه متولد شد و از بازیگران ترک سینمای ایران است که در نقش های متعدد زیادی مقابل دوربین رفته و جوایز مختلفی در جشنواره های گوناگون کسب کرد.

اکبر عبدی

وی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان از هنرمندان ترک تبار سینما در ایران است که تجربه بازی در نقش های طنز و جدی گوناگون را در کارنامه هنری اش دارد و یکی از چهره های موفق سینمای ایران است.

مریم مومن

وی از دیگر بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که در شهر مشگین شهر اردبیل در محله قروه درویش به دنیا آمد. او با تئاتر دانشجویی فعالیت هنری اش را آغاز و با سریال بانوی عمارت در نقس فخر الزمان جلوی دوربین رفت.

شیرین بینا

او یکی دیگر از هنرپیشه های ترک تبار سینما است که در مرند آذربایجان شرقی متولد شد و شهرت خانم بازیگر به سریال های پرطرفدار چون گوهر کمال ، مریم مقدس ، مسافری از هند و… بر می گردد.

پرویز پرستویی

وی یکی دیگر از بازیگران ترک سینمای ایران متولد کبودرآهنگ است که تابه حال سیمرغ های متعددی در سینما کسب کرده و یکی از بازیگران پرافتخار سینمای ایران است که از سال 62 در دنیای هنر فعال است و با دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در کشورمان می باشد.

مینا جعفرزاده

وی بازیگر آذری سینما و تلویزیون ایران است که در شهر خوی آذربایجان غربی به دنیا آمد. او از زمان دبیرستان وارد عرصه هنری شد و سپس به رادیو رفت و با تلویزیون به شهرت رسید. یکی از نقش های خاطره انگیز این بازیگر در سریال خاله خانم در سال 1375 بود که در کنار اکبر عبدی ایفای نقش نمود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند