ساعدنیوز
ساعدنیوز

کدام هدفون برای ورزش مناسب است؟+ 5 نکته ی بسیار مهم که قبل خرید باید بدانید!

  جمعه، 16 تیر 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
کدام هدفون برای ورزش مناسب است؟+ 5 نکته ی بسیار مهم که قبل خرید باید بدانید!
موسیقی هیجان بیشتری برای انجام حرکات ورزشی به‌ارمغان می‌آورد و به‌نوعی جنبه‌ی انگیزشی دارد و می‌تواند باعث انفجار انرژی ورزشکار شود و هدفون‌های ورزشی دستیابی به چنین شرایطی را برای هر فرد بهتر فراهم می‌کنند. با توجه به اهمیت هدفون های ورزشی، در ادامه ساعدنیوز نکاتی را در مورد هدفون های مناسب ورزش ارائه خواهد داد که حتما قبل خرید باید مطلع شوید.

گاهی اوقات استفاده از تکنولوژی تبدیل به یک شکنجه واقعی می شود و در نهایت تصمیم میگیرید به همان روش های سنتی خودتان، کارها را پیش ببرید. چون انتخاب اشتباهی داشته اید! انتخاب هندزفری یا هدفون مخصوص ورزش یکی از مواردیست که اگر اشتباه انجام شود نه تنها کارتان راه نمی افتد بلکه بستر مناسب جنگ اعصاب بزرگی را، برای خودتان فراهم می کنید. هندزفری بلوتوث و هدفون ها از دسته لوازم جانبی موبایل هستند که تنوع زیادی دارند و کاربردهای آن ها متفاوت است. جدا از کاربرد و تنوع نوع محصولات، برند های بسیاری هستند که انواع هندزفری بلوتوث را عرضه می کنند. اگر می خواهید بدانید بهترین ارائه دهندگان هندزفری بلوتوث کدام هستند، با مطالعه مقاله بهترین هندزفری بلوتوث پاسخ سوالتان را پیدا می کنید. اگر واقعا دنبال بهترین هدفون ورزشی می گردید و نمی دانید چطور باید آن را پیدا کنید، راه ساده ای پیش روی شما می گذاریم. ابتدا درمورد ویژگی های هدفون ورزشی اطلاعات خود را کامل کنید سپس با توجه به برند، قیمت و مدل مورد نظر، برای خرید بهترین هدفون بلوتوث ورزشی اقدام کنید. در ادامه ی این مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های هدفون ورزشی و نحوه تشخیص آن ها پرداختیم.

ویژگی های بهترین هدفون ورزشی چیست؟

همانطور که گفتیم، تنوع هدست ها نوع کاربردشان را تغییر می دهد. به طور مثال هدستی که برای رانندگی پیشنهاد می شود نمیتواند مناسب ورزش کردن باشد. هر چند که مناسب بودن یا نبودن یک هدست بستگی به انتظارات شما از آن دارد. اما یکی از مهم ترین عواملی که روی میزان رضایت شما از خرید هدست تاثیر مستقیم دارد، این است که با توجه به نیازهایتان، انتخاب درستی داشته باشید. ممکن است تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که دنبال یک محصول با کارایی خاص هستید و هزینه زیادی برای خرید آن پرداخت می کنید. اما پس از خرید متوجه می شوید که این محصول چیزی نیست که دنبالش بودید! پس می توان اینطور نتیجه گرفت که رضایت دیگر کاربران از یک محصول و قیمت آن، فاکتورهای کاملی برای سنجش کیفیت محصول نیست. این موضوع در مورد هندزفری و هدست هم لحاظ می شود. قبل از انتخاب و خرید بهترین هدفون برای ورزش نگاه درستی به خواسته هایتان داشته باشید سپس درمورد برند تصمیم بگیرید. در ادامه به بررسی نکات مهم در خرید هدفون ورزشی مناسب اشاره می کنیم.

هندزفری ورزشی ضد آب

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زمان ورزش کردن تعریق زیادی دارید، حتما هدفون ضد آب تهیه کنید. قابلیت ضد آب بودن یکی از مواردی نه چندان ضروری اما کاربردی است که در چک لیست ویژگی های هدزفری ورزشی بی سیم وجود دارد و توجه به آن رضایت از خرید را به شکل چشمگیری افزایش می دهد. چون بعضی از هندزفری های بی سیم که برای ورزش تهیه می شوند، پس از قرار گیری در مکان های شرجی (حتی به مدت کوتاه) به سرعت آسیب می بینند. با توجه به اینکه تعریق سر و صورت یکی از مواردی است که روی کیفیت هندزفری ورزشی تاثیر می گذارد، پیشنهاد می کنیم هدفون ضد آب را اولویت قرار دهید.

هندزفری ورزشی ضد آب

هدفون ورزشی سنگین نخرید

یکی از مواردی که معمولا زمان خرید توجهی به آن نمی شود اما پس از خرید به شدت روی اعصابتان مانور می دهد، وزن سنگین هندزفری بلوتوثی است. اگر قصد دارید یک هدفون یا هندزفری بلوتوث ورزشی تهیه کنید به نحوه قرار گیری آن روی گوش و گردن توجه داشته باشید. برخی از هدفون های ورزشی و هدست های بلوتوثی وزن سنگینی دارند که سنگینی آن ها در مواقعی مانند ورزش کردن، آزار دهنده می شود.

هدفون ورزشی رم خور

هدفون رم خور برای مواقعی مناسب است که قصد ندارید تنها در یک موقعیت مشخص باشید. اگر فکر می کنید ممکن است حد فاصلتان با گوشی موبایل زیاد شود پس هدفون ورزشی رم خور تهیه کنید. در صفحه خرید کارت حافظه فروشگاه اینترنتی جانبی می توانید انواع کارت حافظه را مشاهده کنید. البته همیشه حد فاصل گوشی و هدفون دغدغه اصلی نیست. گاهی اوقات همراه داشتن هدفون و مراقبت کردن از آن به اندازه کافی تمرکز شما را به هم میریزد. پس بهتر است یک هندزفری یا هدفون رم خور برای ورزش کردن انتخاب کنید که هر زمان خواستید موسیقی گوش کنید، نیاز به موبالیتان نداشته باشید.

به طور مثال افرادی که فقط در باشگاه ها تمرین می کنند، برایشان اهمیتی ندارد که هدفون بدون پورت رم بخرند چون می توانند گوشی موبایل را نزدیک خودشان قرار بدهند و موسیقی گوش کنند. اما برای فعالیت در برخی از رشته های ورزشی مانند دو، همراه داشتن تلفن همراه کمی سخت می شود. با توجه به نوع ورزشی و فعالیتی که انجام می دهید تصمیم بگیرید که یک هندزفری یا هدفون ورزشی رم خور بخرید یا یک هدفون ورزشی ساده که فقط توسط بلوتوث به تلفن همراهتان وصل می شود. در نهایت اگر تصمیم گرفتید یک هدفون ورزشی بخرید که پورت SD Card ندارد، پس حتما یک قاب گوشی مقاوم تهیه کنید تا در صورتی که هنگام ورزش کردن، به هر دلیل ضربه ای به موبایل وارد شد، گوشیتان خسارت نبینید.

هدفون ورزشی رم خور

هدفون پشت باز برای ورزش

هدفون پشت بسته نخرید! احتمالا تجربه استفاده از هدفون های پشت بسته را دارید. برخی از هدفون ها به گونه ای طراحی شده اند که به محض قرارگیری روی گوش، مانند دکمه Mute در دنیای واقعی عمل می کنند. باعث می شوند شما هیچ صدایی از بیرون نشنوید، فقط صدای موسیقی همه فضا را برای شما پر می کند و اگر صدای موسیقی را بلند کنید تقریبا هیچ صدایی از بیرون نمی شنوید! هدفون های پشت بسته بدون هیچگونه شیار و روزنه برای ورود و خروج هوا و صدا طراحی می شوند و همین موضوع باعث می شود تا صداهای بیرونی را نشنوید و به دلیل عدم رد شدن هوا، گوشتان عرق کند و احساس ناراحتی کنید. هدفون های پشت بسته بیشتر مورد پسند گیمر ها قرار می گیرند. این دسته از هدفون ها مناسب ورزشکاران نیست. چون قطع شدن صداهای اطراف به صورت کامل، می تواند خطرناک باشد. به خصوص اگر قصد پیاده روی یا دویدن داشته باشید. هدفون های پشت باز، به شکلی طراحی شده اند که تا حدودی صدای اطراف را می شنوید و هنگام استفاده از آنها وارد یک دنیای دیگر نمی شوید. بهتر است از هدفون های پشت باز برای ورزش کردن استفاده کنید.

هندزفری بی سیم ورزشی نباید خیلی تکان بخورد

در نظر گرفتن نحوه قرار گیری هندزفری بلوتوث روی گوش، زمانی مهم است که شما تحرک زیادی داشته باشید. با توجه به اینکه زمان ورزش کردن، در زوایا متفاوتی قرار میگیربد و سرتان هم تکان می خورد باید یک هندزفری بلوتوث انتخاب کنید که به سادگی از گوش خارج نشود. هندزفری های گردنی می توانند انتخاب خوبی باشند اما به شرطی که وزن زیادی نداشته باشند.

سخن پایانی

بنابراین انتخاب یک هدفون یا هندزفری بلوتوث خوب مستلزم توجه کردن به نکات مهم مانند کیفیت صدا، ظرفیت باتری و موارد دیگر است اما برای انتخاب یک هندزفری مناسب ورزش، رعایت همین نکات کافیست. در اصل مهم ترین نکاتی که زمان خرید هدفون ورزشی باید به آن توجه کنید را در این مقاله ذکر کردیم. انتخاب نوع هدست ورزشی کاملا به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. می توانید از هدفون های گردنی، هدست های دو گوشی یا حتی هدفون سیمی استفاده کنید. اما زمانی برای خرید اقدام کنید که مطمئنید هدفون مورد نظرتان این 5 ویژگی ذکر شده را دارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (79 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (37 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (22 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی در برگه امتحانی عربی حماسه آفرید +عکس/ ناامیدی رو میشه تو نوشته معلم دید نگاهی به تراس باصفا و سرسبز پریچهر قنبری همسر سابق شهاب حسینی / تراس نیست که جنگله +عکس تزئین میز عزای ساده و بدون تجملات ارشا اقدسی با پارچه سفید و گل شیپوری +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی... (عکس) پریا انوری بازیگر نقش عشرت در سریال گیلدخت به همراه آقای قهرمان کونگفو کنار دریاچه / خلوت پر از آرامش خانم بازیگر ... نجات هزاران تن سیب کشاورزان توسط تاجر آذربایجانی با سرمایه گذاری در پوره سیب ! (عکس) عکس دو نفره مانی آخشی و شقایق فراهانی در پشت صحنه سریال گیلدخت / جاسوئیجی خانم بازیگر چقدر بانمک و کیوته! قرآن خوانی رهبر معظم انقلاب برای پدر محمود احمدی نژاد+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی ویلچر نشینی مریم امیرجلالی در کنار رفیق کهنه اش همراه یه عالمه سورپرایز+ عکس دردناک ترین تولد مادری که مهمانانش 3 قاب عکس بودند+ویدئو/بازم شب تولدم شد... تمرینات سخت هادی چوپان به بچه گرگ برای جانشینی خودش/ پسر کو ندارد نشان از پدر+ فیلم ژست لاکچری و بچه مایه داریِ بابک جهانبخش در کنار ماشین های لوکس و خفنش+عکس/ از قدیمی تا شورلت ایده بکر شهرداری شیراز برای ساخت خونه نقلی به شکل هندوانه وسط پارک/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید سورپرایز خانوادگی پدر در کلاس درس توسط بچه هاش که همگی مثل خودش معلم اند+ویدئو/ماشاءالله به این دخترا و پسرایی که تربیت کردی... اقدام خنده دار و وسواس گونه هموطن ایرانی در ضد سرقت کردن خانه ‌اش+عکس/ احیانا اگه خواستین برید بیرون باید یه ساعت قبلش شروع کنین به بازکردن قفلها🤣 نگاهی به محتویات بوفه خوشگل و خاص خونه هادی چوپان/ بوفه نیس که گنجینه افتخاره😍👌+عکس تجلیل هاشمی رفسنجانی از مریم میرزاخانی بعد از کسب مدال طلای المپیاد ریاضی+ فیلم بی ریاترین نماز دسته جمعی موتوربازان در مزرعه /این سر بجز درگاه خدا خم شدنی نیست+ویدئو ابتکار منحصربفرد قصاب خوش ذوق در تهیه کادوی روز تولد همسرش با قلب واقعی گاو+ عکس/ امیدوارم خانمت خوشحال بشه که بعید میدونم🤣 (فیلم) مچ گیری المیرا شریفی مقدم از شوهرش وقتی جلوی جمع سوتی میده/ رفته بودم شاباش بدم...😂 جشن تولد دونفره و خودمونی مستانه مهاجر با حضور دختر یکی یدونه‌ش نفس بازغی+عکس/ مبارک باشه تغییر قیافه رضا اکبرپور، بازیگر نقش اسماعیل سریال گیلدخت دریک فیلم متفاوت+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است!
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...