دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

کدام سمت صورت ما جذاب‌تر است؟ 

پنجشنبه، 24 آبان 1397
ساعد نیوز: طبق نتایج مطالعه جدیدی که روی بخش‌های صورت انجام شده، احتمال این‌که افراد در عکس‌های سلفی سمت چپ صورت خود را رو به دوربین بگیرند بسیار بیش‌تر از سمت راست است و این موضوع به دلیل نحوه پردازش احساسات و عواطف در مغزهای ماست.

طبق نتایج مطالعه جدیدی که روی بخش‌های صورت انجام شده، احتمال این‌که افراد در عکس‌های سلفی سمت چپ صورت خود را رو به دوربین بگیرند بسیار بیش‌تر از سمت راست است و این موضوع به دلیل نحوه پردازش احساسات و عواطف در مغزهای ماست. با جست‌وجوی هشتگ selfie در اینستاگرام متوجه خیل عظیم این نوع عکس‌ها و نحوه قرارگیری صورت افراد در آن‌ها خواهید شد.

این پدیده همان چیزی است که پژوهش‌گران به آن «تمایل به سمت چپ» (left-side bias) نام داده‌اند و به‌تازگی در استرالیا روی این موضوع پژوهشی شکل گرفته است. آنوکا لیندل (Annukka Lindell)، استاد عصب‌شناسی تجربی در دانشگاه La Trobe در ملبورن، برای بررسی سمتی از صورت که اکثر افراد هنگام عکس آن را به سمت دوربین نشان می‌دهند، هشتگ selfie را جست‌وجو کرد و ۱۰ پست آخر ۱۰۰ مرد و ۱۰۰ زن را که در آن عکس‌های سلفی خود را منتشر کرده بودند مورد بررسی و تحلیل قرار داد. او در مجموع ۲ هزار سلفی را بررسی و ارزیابی کرد.

لیندل مطالعه کرد که این اشخاص کدام گونه خود را بیش‌تر به دوربین نشان داده‌اند و به این نتیجه رسید که در ۷۷۹ سلفی، یا ۴۱ درصد عکس‌ها، سمت چپ صورت بیش‌تر نمایان است و در ۶۸۶ سلفی سمت راست. در ۵۳۵ عکس هم قسمت میانی صورت بیش‌تر نمایان بود.
 
این پژوهش نتایج مطالعه قبلی لیندل را نیز تایید می‌کند که در آن بیان می‌شود که قسمت چپ صورت به نظر جذاب‌تر می‌رسد چراکه نیم‌کره راست مغز آن را کنترل می‌کند و این نیم‌کره مسئول احساسات و عواطف انسان است. چندی پیش مطالعه دیگری نیز در دانشگاه Wake Forest در آمریکا در این زمینه انجام شد. در این مطالعه پژوهش‌گران از شرکت‌کنندگان خواستند به میزان خوشایند بودن افراد در عکس‌هایی که به آن‌ها نشان داده می‌شد امتیاز دهند. همانند مطالعه لیندل، محققان به این نتیجه رسیدند که شرکت‌کنندگان سمت چپ صورت را ترجیح می‌دهند چراکه فرد با این بخش از صورت می‌تواند احساسات خود را بیان کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک