کراتین مو چیست؟

  سه شنبه، 26 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
کراتین مو چیست؟
کراتین احیا کننده مو به این معنا است که با استفاده از کراتین مایع که اصلی ترین پروتئین در بافت مو می باشد، موقتاً نرمی و صافی به موهای صدمه دیده بر می گردد،

کراتین چیست؟

در واقع کراتین یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در بدن ما هستند که در ناخن، مو و دندان ما وجود دارد عنصر استفاده شده در آن فرمالدئید است که عامل بیماری زا است برای کسانی که با کراتینه سرکار دارند، ولی برای کسانی که موهای خود را کراتینه می کنند، مشکلی ندارد میزان فرمالدئید در این محصولات متفاوت است. کراتین ها تا ۷۰ درصد احیا دارند و ۳۰ درصد هم صافی ایجاد می کنند، برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید.

کراتین احیا کننده مو

افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده، همچنین برای موهای دمیج می توانند از کراتینه احیاء کننده مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده است کوتاه کردن می باشد و راه حل دوم استفاده از روش کراتین احیاء کننده مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

پس صرفا اگر دنبال احیا کردن موهای سوخته خود هستید روش کراتین احیا کننده مو برای شما کافی است ولی اگر دوست دارید در کنار ترمیم موهایتان آنها را صاف و درخشان کنید به سراغ روش دوم بروید زیرا کراتینه نوع اول صرفاٌ درمانی بوده و جنبه ای دیگری ندارد تفاوتی که کراتین احیا کننده مو با کراتین برزیلی دارد در نوع محلولی است که استفاده می شود. اگر کسی نمی خواهد حالت موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.

رنگ مو بعد از کراتینه

اگر موی سر بعد از رنگ و مش های مکرر، کار با مواد دچار بد فرمی و بد حالتی می شود یا اینکه حالت وز به خودش می گیرد و خشک و بی آب می شود و درواقع برق مو از بین می رود نشان می دهد که زمان احیا مو با کراتین رسیده است، پس این مواد را می توانیم هم قبل و هم بعد از کار مواد شیمیایی، مانند رنگ، دکلره، ریموورها همه این کارهای مواد را می توانیم انجام دهیم و هیچ مشکلی به وجود نمی آید که کراتینه بعد از دکلره انجام شود یا قبل آن انجام شود.

برای شما هم سوال پیش آمده که بهتر است ابتدا رنگ مو را انجام دهید و بعد کراتین کنید ؟ یا کراتین مو را انجام دهید و بعد آن رنگ و مش را انجام دهید؟ در جواب باید گفت که ابتدا باید موی سر را مشاهده کرد و اگر مو کاملا سوخته باشد یعنی مو به راحتی خرد و از ساقه جدا می شود این مو دیگر کراتین روی آن جواب نمی دهد و به اصطلاح آرایشگران یک موی مرده است.

اما اگر مو دمیج آسیب دیده و خشک و بی آب باشد امکان این وجود دارد با روش کراتین احیاء کننده مو می توان آن را به موی سالم تبدیل کنیم. اما فراموش نشود تا قبل از اینکه مو ساختارش را از دست بدهد قبل آن بهتر است کار کراتین مو انجام شود و بعد کار رنگ و مش بتوانیم روی موی سر دوباره انجام دهیم که مو ساختارش را از دست ندهد. در غیر اینصورت اگر مو خیلی آسیب دیده نیست و موی خشک و بی آبی هم نیست و احتمال سوختن کامل برای ما وجود ندارد ما می توانیم رنگ مو را ابتدا انجام دهیم و بعد کار کراتین احیا کننده مو را اجرایی کنیم. استفاده از مواد کراتینه احیا مو خوب و محصولات مطمئن باعث می شود بعد از گذشت مدتی از کراتین مو، روی موهای شما واکنش بدی نذارد.

روش های کراتینه کردن مو

کراتینه مو مانند سایر روش های درمانی برای مو، انواع مختلفی دارد. پیشنهاد می کنم قبل از انجام آن، ابتدا درباره انواع روش های کراتینه کردن مو بخوانید تا بهترین روش را برای موهای خود انتخاب کنید.

کراتینه برزیلی

کراتینه برزیلی، وز مو را از بین می برد و موها را صاف می کند در حالی که حجم موها را نیز حفظ می کند. کراتینه موی برزیلی برای کسانی مناسب است که موهای خیلی فر دارند که به رطوبت نیز بسیار حساس است. روش درمان با این صورت است که مواد کراتینه را روی مو می گذارند، سپس با یک برس گرد فلزی و سشوار موها را خشک می کنند. سپس توسط اتوی مو، موها را صاف می کنند. این پروسه حدود یک ساعت به طول می انجامد.

ماندگاری کراتینه برزیلی، بین۳ تا ۶ ماه می باشد. در این روش موها با روغن های ضروری و مفید به خوبی تغذیه می شود در حالی که یک لایه از پروتئین روی موها را پوشانده و باعث صافی و نرمی آن می شود. شما می توانید در همان روز موهایتان را بشویید و حالت دهید. اکثراً درمان های کراتینه موی برزیلی حاوی فرمالدهید نیستند.

کراتینه احیایی

کراتینه احیایی، وز موها را از بین می برد درحالی که حالت و فر موها را حفظ می کند. برای کسانی مناسب است که فر موهایشان را دوست دارند ولی بدون استفاده از کلی محصول فر کننده، موهایشان را نمی توانند طوری که دوست دارند حالت بدهند. کراتینه احیایی برای کسانی که موی مجعد دارند بسیار مناسب است و فرمالدهید آزاد نمی کند. آرایشگر، موی شما را از ریشه تا نوک، با مواد کراتینه می پوشاند. سپس توسط سشوار و یک اتوی موی سرامیکی موها را صاف می کنند. بعد از این پروسه موهای شما تا حدود دو ماه قابل کنترل است.

جایگزین های کراتینه مو

کراتینه مو می تواند موهای شما را صاف و براق کند. این در حالی است که خیلی از محصولاتی به طور طبیعی وجود دارند که می توانند همان تاثیر را برای موهایتان داشته باشند و جایگزین های مناسبی برای کراتینه مو باشند. موهای فر و مجعد معمولا از موهای دیگر خشک تر هستند. بیش از ۳ یا ماکزیمم ۴ بار در هفته موهایتان را نشویید. بیش از حد شامپو کردن موها، می تواند روغن طبیعی سر را از بین ببرد. از ماسک موی مناسب برای موهایتان استفاده کنید و برای بهتر شدن حالت موهایتان بعد از حمام از کرم مو استفاده کنید. اگر موهای فر دارید که سریع وز می شودند، می توانید برای تقویت حالت موی خود از کرم موی فیتو (pytho) مخصوص موی فر استفاده کنید. این برند فرانسوی محبوب، محصولاتی کاملا تخصصی برای مو تولید می کند. چنین محصولاتی برای حفظ سلامت موها ضروری است. تنها ایراد این محصول، قیمت بالای آن است. اگر به دنبال محصولی با قیمت مناسب تر می گردید، می توانید از کرم موی گارنیر حاوی آواکادو و شی باتر استفاده کنید.

موهایتان را با محصولات خوب رطوبت رسانی کنید تا براق تر، قوی تر و نرم تر شوند. محصولات طبیعی رطوبت رسان وجود دارند که می توانند به موهایتان و پوست سرتان کمک کنند تا سالم باشند. این محصولات عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • روغن آرگان
  • روغن نارگیل
  • شی باتر (shea butter)
  • روغن آفتاب گردان


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (54 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان