ریباندینگ مو چیست؟

  دوشنبه، 25 فروردین 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ریباندینگ مو چیست؟
این روزها شاید نام صاف کردن مو به روش ژاپنی را شنیده باشید. ریباندینگ مو یکی از همان روش هاست. در واقع این روزها استفاده از روش کراتینه کردن و ریباندینگ مو به اوج خود رسیده و تمام روش های دیگر را تحت شعاع قرار داده است

ریباندینگ مو از جمله روش های ژاپنی صافی مو است که به صافی دائمی مو نیز معروف است. امروزه روش های زیادی برای برطرف نمودن وز، زبری و خشکی مو های سر وجود دارد که ریباندینگ مو یکی از آنهاست. بین روش های مختلف صاف کردن مو امروزه ریباندینگ و کراتینه کردن مو شهرت زیادی دارند که این روش در میان روش های کنونی صاف کردن دائمی روش نسبتا جدیدی است. این روش نه تنها باعث می شود مو های فر و مجعد به حالت نرم و درخشانی در بیایند و نگهداری از آن ها ساده تر شود بلکه در زمان افراد صرفه جویی می کند.

ریباندینگ مو چیست؟

صافی موی دائمی یا صافی ژاپنی یا ریباندینگ روشی است که در سال ۱۹۹۲ در آمریکا به ثبت رسیده و در حال حاضر بهترین و کم خطرترین و بدون عوارض ترین روش جهت صاف کردن مو ها در دنیاست. مو ها از اسید های آمینه تشکیل شده اند که توسط پیوند هایی که ساختار مو را تعیین می کنند، به هم متصل شده اند. ریباندینگ مو که به آن نانو ریباندینگ هم می گویند شامل شکستن این پیوند ها و ساخت مجدد آنها برای تغییر در بافت مو می شود. ریباندینگ بیشتر برای اشخاصی که قصد صافی موی خود را دارند و تمایل دارند برای همیشه مو های لخت و صافی داشته باشند توصیه می شود. مهمترین ویژ گی ریباندینگ این است که بعد از شستشوی مو ها دیگر نیازی به براشینگ و اتو نیست و در هوای شرجی و مرطوب نیز مو ها حالت صافی خود را حفظ می کنند.

مزایای ریباندینگ مو چیست؟

  • صاف شدن دائمی مو ها بر خلاف سایر روش ها
  • بهبود وضعیت ظاهری مو ها
  • صاف ماندن مو ها در هنگام عرق کردن، رفتن به حمام یا سونا و قرار گرفتن در مقابل باد
  • صرفه جویی در زمان جهت مرتب کردن روزانه مو ها

مواد لازم جهت انجام ریباندینگ مو

  • یک بسته ریباندینگ مو
  • اتوی مو با قابلیت تنظیم دما
  • سشوار
  • یک شامپوی ملایم

زمان لازم برای انجام ریباندینگ مو

3 تا 8 ساعت بسته به طول موها

ریباندینگ مو چگونه انجام می شود؟

ابتدا مو ها را با استفاده از یک شامپوی مخصوص صافی مو می شویند. بعد از اینکه کاملا مو ها خشک شده به وسیله سشوار باقی رطوبت مو ها را می گیرند و مو ها را تقسیم بندی می کنند. مواد را در لایه های نازک به حالت طناب کشی به مو ها زده و شانه می کشند و سپس لایه بعد؛ به این ترتیب تمام مو را به مواد آغشته می کنند. سپس با کشیدن پلاستیک نازکی به مو ها به مدت نیم تا یک ساعت به مو ها استراحت می دهند. بعد از آن و با چک کردن مو، مو ها را با آب گرم بدون شامپو یا نرم کننده شستشو داده تا مواد صافی مو کاملا از روی مو پاک شوند. مجددا مو ها با سشوار خشک شده و به وسیله یک محلول کراتینه مورد شست و شو قرار می گیرند.

در این بخش مو ها را در لایه های نازک با حرارت ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه اتو می کشند. باید بدانید که در این قسمت مو را به هر شکلی اتو کنید همان طور می ماند. در این مرحله مو ها مجددا تقسیم بندی شده و ماده خنثی کننده به مدت نیم ساعت بر روی مو ها قرار می گیرد. این ماده سبب بازسازی پیوند ها و تغییر ساختار مو می شود. در نهایت و پس از یک ربع مو ها شسته شده و از سرم تقویتی برای مو ها استفاده می شود. پروسه زمانی ریباندینگ حداقل ۴ ساعت بوده و فقط در یک مرحله انجام می شود.

مراقبت های لازم پس از ریباندینگ مو

  • پس از ریباندینگ موهایتان را تا ۷۲ ساعت نشویید.
  • موهایتان بعد از انجام این عملیات به راحتی فرم می گیرند پس موهایتان را گره نزنید و یا پشت گوش نفرستید.
  • به موهایتان روغن طبیعی بزنید تا غذارسانی شود و یا از ماسک های مختلف مو استفاده کنید.
  • از یک شانه با دانه های درشت استفاده کنید و تار های مو را از هم جدا کنید.
  • از هرگونه دستگاه فلزی گرم (حرارتی) مانند بابلیس و اتو مو، اجتناب کنید، زیرا باعث بازگشت فر موی طبیعی می شود.
  • بهتر است بعد از شش ماه مو های خود را رنگ کنید. قبل از این بازه زمانی رنگ کردن مو ها پیشنهاد نمی شود.
  • جهت شست و شوی مو ها از شامپوی مخصوص پس از ریباند کردن مو استفاده کنید.
  • به هنگام خواب کف سر خود را ماساژ دهید.
  • اگر بعد از انجام ریباندیگ دچار خارش و سوزش سر شدید حتما مو ها را به خوبی بشوئید تا مواد باقی مانده روی سر را شسته باشید.

معایب ریباندینگ مو

دوش آب سرد بهترین دوست شماست

آب سرد به بسته شدن شفت مو کمک می کند و مانع از اسیب به موها می شود. اینکار نه تنها به نرم شدن موها کمک می کند بلکه باعث بهبود سلامت موها و در عین حال حفظ درخشندگی اش می شود. اگر نمی توانید از دوش آب سرد استفاده کنید بهتر است از آب ولرم بهره ببرید.

پوست سر خود را تمیز نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که اهمیت زیادی به تمیزی پوست سر خود می دهید. پوست سر ناسالم می تواند باعث بسته شدن فولیکول های مو شود و به مشکلاتی همچون شوره و ریزش منجر گردد. همیشه از روغن های سالم برای ماساژ پوست سر استفاده کنید.

موهای خود را به صورت مکرر شستشو ندهید

موهای شما به رطوبت نیاز دارند. برای اینکه موهای سالمی داشته باشید تعداد دفعاتی که موهای خود را شستشو می دهید کمتر نمایید. سه الی چهار بار شستشو در هفته عالی است.

از موهای خود محافظت کنید

روسری، کلاه یا چتر بهترین دوستان شما هستند. باید از موهای خود در برابر فاکتورهای محیطی همچون آلودگی، باران و اشعه ماوراءبنفش محافظت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان