کشتی های آکواریومی کیش کجاست؟

  چهارشنبه، 05 بهمن 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
کشتی های آکواریومی کیش کجاست؟
آکواریوم زیبا و جذاب جزیره کیش مجموعه بی‌نظیری از ماهی‌ها و آبزیان است که هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و رویای دیدن دنیای زیر آب را برای آن‌ها تحقق می‌بخشد. همچنین قسمتی از این مجموعه به نگهداری حیوانات اختصاص یافته است که برای علاقه‌مندان به انواع پرندگان، خزندگان و پستانداران جالب توجه است.

آکواریم کیش در دل توریستی ترین جزیره ایران قرار دارد. در این جزیره نه تنها می توانید، انواع و اقسام ورزش های آبی بلکه انواع جاذبه های دیدنی و تفریحی را تجربه کنید. جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای ایرانی ها و افرادی است که از کشورهای دیگر به اینجا سفر می کنند. یکی از بی نظیرترین جاذبه های این جزیره زیبا، آکواریوم کیش است. آکواریومی که در قلب خلیج فارس ساخته شده و در ایران منحصر به فرد است.

با گشتی در جزیره، سری به آکواریوم کیش می زنیم تا ببینیم چه چیزی باعث معروف شدن آن شده، بعد هم قیمت بلیط و زمان بازدید آن را چک می کنیم و در نهایت موقعیت آن را از نظر نزدیکی به هتل ها، مراکز خرید و سایت های تفریحی بررسی می کنیم.

معرفی آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می آید و از کامل ترین و مجهزترین آکواریوم های ایران است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای بازدید از آن به جزیره کیش سفر می کنند. برای علاقه مندان به دنیای زیر آب و افرادی که امکان غواصی ندارند، این آکواریوم فرصتی را فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس لذت ببرند.

در آکواریوم کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه های مختلف نگهداری می شوند که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصربه فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. در کنار بازدید از دیگر تفریحات کیش، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد.

بخش های مختلف آکواریوم کیش

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که شامل آبزیان بزرگ مانند کوسه و ماهی های عظیم است و دیگری با حجم ۲۰ هزار لیتر که به آبزیان آب شیرین اختصاص دارد و بالغ بر ۷۰ ماهی کمیاب و منحصر علاوه بر کوسه ها و آبزیان بزرگ در آن نگهداری می شوند. از قسمت های مهم آکواریوم کیش، بخش دیرینه شناسی به منظور نمایش آبزیان تاکسیدرمی است

همچنین بخشی به عنوان دیرینه شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی شده در نظر گرفته شده است. در این آکواریوم علاوه بر ماهی انواع خزنده ها مانند انواع مار، کروکودیل، عقرب و... نیز نگهداری می شود. لاک پشت عظیم دو متری که در این آکواریوم نگهداری می شود از جمله قسمت های عجیب و دیدنی است.

گشتی در آکواریوم بزنیم

آکواریوم جزیره کیش یکی از زیباترین جاذبه های جزیره و از جاهای تفریحی کیش است که انواع مختلف کوسه و ماهی را در این مجموعه تماشایی می توانید ببینید. این آکواریوم تنوع خلیج فارس را حفظ کرده است و قابی وسیع از این دریای بزرگ را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می دهد.در جزیره کیش شانس غواصی در آب های خلیج فارس را دارید و می توانید از نزدیک، تنوع آبزیان این دریا را مشاهده کنید. اما این تنها راه تماشای گونه های آبزی در خلیج فارس نیست. آکواریوم جزیره کیش فرصتی مغتنم برای کسانی است که از چالش های غواصی می ترسند یا به هر دلیلی امکان رفتن به زیر آب را ندارند. با وجود آکواریوم خوش رنگ و لعاب کیش، این افراد هم می توانند به آسانی انواع گونه های رنگارنگ ماهی ها و کوسه های دریای جنوب را به فاصله یک شیشه تماشا کنند.این مجموعه مثل شهربازی کیش وسعت قابل توجهی دارد و شامل انواع گونه های ماهی های کمیاب و زیبای خلیج است. در این مجموعه دو آکواریوم با حجم های ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار لیتر تعبیه شده است که آکواریوم بزرگ تر مخصوص کوسه، ماهی ها و آبزیان بزرگ و آکواریوم کوچک تر شامل انواع ماهی های کمیاب و رنگارنگ است.تنوع ماهی های داخل آکواریوم کوچک تر به ۷۰ گونه می رسد. علاوه بر ماهی، ۱۰۰ نوع خزنده نیز در این مجموعه وجود دارند. از این ۱۰۰ نوع می توان به ماربوآ، مار پرنده تایلند، سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه آفریقایی و… اشاره کرد. همچنین در آکواریوم می توانید از نزدیک لاک پشت بزرگ جثه ای به طول ۲ متر را ببینید.مجموعه آکواریوم کیش تنها مختص ماهی ها نیست و در آن قسمتی وجود دارد که مخصوص حیوانات تاکسیدرمی شده است. تمساح، مار، انواع پستانداران، پرنده و… از دیگر موجوداتی است که می توانید در مجموعه آکواریوم ببینید.

کشتی های آکواریومی کیش

جاذبه های کیش آنقدر زیاد است که می تواند تا چندین روز هم شما را سرگرم کند و یک سفر فراموش نشدنی برایتان رقم بزند. یکی دیگر از جاذبه هایی که می توان آن را با آکواریوم کیش مقایسه کرد، کشتی های آکواریومی است. این دو گرچه شاید در ظاهر به همدیگر شبیه باشند ولی تفاوت های زیادی با هم دارند.کشتی های آکواریومی زیادی در کیش وجود دارند که می توانید از هر یک از آن ها بازدید کنید. مجموعه هایی که امکانات تفریحی دیگری را هم در اختیار شما قرار می دهند.در واقع این کشتی ها یک مجموعه تفریحی هستند که برای گردشگران طراحی شده اند. برای مثال غذا خوردن در رستوران کشتی آکواریومی یکی از تجربه هایی ست که تا آخر عمر آن را از یاد نخواهید برد.کشتی آکواریومی کف شیشه ای یکی از بهترین کشتی آکواریومی های کیش است. اما در عین حال حق انتخاب های دیگری هم دارید:

  • کشتی آکواریوم گردشگر (دور شیشه ای)
  • کشتی آکواریوم سیمرغ (کف و دور شیشه ای)
  • کشتی آکواریوم تیکا کیش
  • کشتی آکواریوم طوطیا
  • کشتی آکواریوم نهنگ سفید

تفاوت آکواریوم و کشتی های آکواریومی

آکواریوم یک ساختمان است که به شکل خاص طراحی شده و موجودات دریایی در آن نگهداری می شوند. در واقع آکواریوم ها سازه های مصنوعی بسیار بزرگی هستند که با ظرفیت بالا ساخته می شوند.در حالی که کشتی های آکواریومی در داخل دریا قرار دارند و شما می توانید موجودات آبزی مختلف را در محیط زندگی اصلی شان تماشا کنید. ضمن اینکه انواع پوشش های گیاهی داخل آب مثل مرجان ها و جلبک های دریای مختلف هم در این کشتی ها، بسیار تماشایی است.

آکواریوم کیش

جاهای دیدنی کیش نزدیک آکواریوم

در نزدیکی آکواریوم کیش می توانید به مراکز خرید و مجموعه های تفریحی و گردشگری مختلفی دسترسی داشته باشید؛

  • پارک دلفین ها: نزدیک ترین جاذبه گردشگری در نزدیک آکواریوم، پارک دلفین هاست که فقط یک کیلومتر با آن فاصله دارد. دیدن بازی دلفین ها و حرکات نمایشی آن ها یکی از جذابیت های این مرکز است. این پارک، عنوان اولین دلفیناریوم ایران را دارد که حدود ۱۰ سال پیش در این جزیره ساخته شد.علاوه بر دلفین ها در این مجموعه انواع شیر دریایی، گراز دریایی، فوک، پنگوئن و … نگهداری می شود.اما جاذبه پارک دلفین ها به همین جا ختم نمی شود و باغ پرندگان هم یکی دیگر از بخش های است که می توانید در این مجموعه از آن بازدید کنید.در دلفیناریوم کیش همچنین سالن های مختلفی برای سمینار، کنسرت و آمفی تئاتر طراحی شده است. ضمن اینکه در فضای سبز آن گونه های مختلف گیاهی مثل چندین مدل درخت اکالیپتوس هم وجود دارد.
  • پارک هنگام: برای قدم زدن در یکی از بزرگ ترین و بهترین پارک های جزیره زیبای کیش فاصله کمی با آکواریوم دارید. این پارک در خیابان فردوسی و نزدیک مرکز خرید پردیس قرار دارد که محلی مناسب برای استراحت و تفریح گردشگران و حتی ساکنان این جزیره (کیشوندان) بوده و افراد معمولا پس از خرید کردن برای استراحت وارد این پارک می شوند. پیست پارک و امکان کرایه دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی از جمله امکانات آن است.
  • پارک آهوان: دیدن آهو از فاصله چند متری، می تواند خیلی هیجان انگیز باشد. پس با سفر به کیش این فرصت را از دست ندهید و به پارک آهوان بروید. مخصوصا اگر به آکواریوم کیش رفته اید، این پارک فاصله کمی با شما دارد.بوستان یا باغ وحش پارک آهوان در انتهای خیابان فردوسی و در ضلع جنوبی پارک هنگام واقع شده است. پارک آهوان جزیره کیش، در حقیقت محل نگهداری حیوانات بوده و تنها باغ وحش جزیره زیبای کیش محسوب می شود. مساحت این باغ وحش در حدود ۲ هکتار تخمین زده شده و دارای ۱۷ قفس برای نگهداری حیوانات است.پارک آهوان را می توان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری کیش معرفی کرد که در سال ۱۳۸۰ ساخته شد. شیر، آهو، روباه، شغال، گوزن و اسب را می توان تنها برخی از حیوانات نگهداری شده در این باغ وحش به حساب آورد.
  • پارک آبشار: بوستان آبشار با طراحی فضایی متفاوت، حال و هوای مدیترانه ای را برای شما زنده می کند. این پارک دقیقا روبروی پارک هنگام قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی بوده که بیشتر مسافران براب تفریح به آنجا می روند. پارک آبشار دارای آلاچیق های زیادی برای استراحت کردن است.هچنین طراحی برکه ها و آبشارهای مصنوعی باعث جذابیت و زیبایی این پارک شده است. یکی از ویژگی های جذاب پارک آبشار نسبت به سایر بوستان ها، نورپردازی فوق العاده و منحصر به فرد آن است که زیبایی را دوچندان می کند.
  • مرکز خرید پانیذ: از پارک های مختلف نزدیک آکواریوم کیش که بگذریم، نوبت به مرکز خرید ها می رسد. پاساژ پانیذ یکی از مراکز خریدی است که بین پردیس یک و دو و هایپرمارکت قرار گرفته است. این پاساژ یکی از قدیمی ترین های کیش است که در آن می توانید انواع و اقسام جنس ها را پیدا کنید. تمامی این اجناس قیمت مناسبی دارند و گزینه خوبی برای خرید در کیش هستند. این مرکز خرید در سال ۱۳۷۷ احداث و مساحت آن هم در حدود ۱۰ هزار متر مربع است. مرکز خرید پانیذ دارای ۲ طبقه و ۲۰۸ واحد تجاری و اداری است.
  • اسکله تفریحی کیش: در جزیره کیش، تفریح حرف اول را می زند، پس بعد از بازدید از آکواریوم بزرگ کیش می توانید به اسکله تفریحی که در نزدیکی آن قرار دارد، بروید.این اسکله بیش از ۴۳۷ متر طول و ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد. اینجا می توانید برای ساعاتی ریلکس کنید و به صدای مرغ های دریایی با ترکیب موج های خلیج فارس گوش دهید. انواع تفریحات دریایی مثل ماهیگیری، غواصی، قایق سواری و… هم برای شما مهیا است.در این اسکله می توانید پیاده روی کنید یا لذت رکاب زدن در کنار خلیج فارس را بچشید. تفریحات هوایی هم اینجا برای شما طراحی شده اند؛ بالن سواری جذاب ترین آن هاست که سخت از آن خواهید گذشت.

نزدیکی آکواریوم کیش در کجا اقامت کنیم؟

جزیره کیش به دلیل توریستی بودن، هتل ها و اقامتگاه های متنوعی را در خود جای داده است. اگر علاقه به نزدیکی محل اقامت خود به آکواریوم کیش دارید، هتل های مارینا پارک، هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر فاصله های کوتاه تری به نسبت سایر هتل ها تا آکواریوم دارند و از گزینه های مناسبی به شمار می آیند.

آکواریوم کیش

آدرس آکواریوم کیش

دسترسی به آکواریوم کیش بسیار راحت است و شما می توانید با هر نوع وسیله نقلیه از مرکز جزیره خود را به سمت جنوب شرقی و آکواریوم برسانید. با رسیدن به مقصد، شاید اول تصور کنید که به پارک دلفین ها آمده اید و آکواریوم بخشی از این مجموعه است، در حالی که این دو مجموعه دیدنی مجزا از یکدیگر بوده و فقط در کنار هم قرار گرفته اند. در نتیجه باید بلیط جداگانه برای هر یک تهیه کنید.

آدرس: جزیره کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر، آکواریوم بزرگ کیش


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان