طرز تهیه کیک زبرا پف دار و خوشمزه در دو رنگ

  دوشنبه، 03 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه کیک زبرا پف دار و خوشمزه در دو رنگ
کیک زبرا یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه در سراسر جهان است که راه راه های شکلاتی آن باعث متفاوت شدن آن با سایر کیک‌های خانگی می‌شودو در طرح های دو رنگی که کاکائویی و وانیلی هستند تهیه می شود.

طرز تهیه کیک زبرا پف دار و خوشمزه در دو رنگ

یکی از کیک های خانگی پر طرفدار کیک زبرا است. راه راه های شکلاتی آن باعث متفاوت شدن آن با سایر کیک های خانگی می شود. اگر می خواهید طرح کلی کیک تمیز در بیاید، باید این کار با دقت و حوصله بالا انجام دهید.این کیک با نام های دیگری همچون کیک دورنگ و کیک گور خری نیز شناخته می شودبا آموزش روش تهیه این کیک باماهمراه باشید:

مواد لازم جهت تهیه کیک زبرا:

تخم مرغ 4 عدد
آرد 2.5 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شیر یا آب 1 پیمانه
روغن 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 ق غ
وانیل 1 ق چ
پودر کاکائو 2 ق غذاخوری

دستور پخت کیک زبرا

مرحله اول

ابتدا فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به مرور زمان گرم شود.آرد را سه بار الک می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و بکینگ پودر را نیز الک می کنیم و به آرد اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و بعد وانیل و شکر را به آن ها اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی مخلوط تخم مرغ را هم میزنیم تا مایه کشدار شود و به رنگ سفیدی تبدیل شود(تخم مرغ ها را حداقل نیم ساعت قبل از پخت کیک از یخچال بیرون بگذارید تا با دمای اتاق هم دما شوند).

مرحله سوم

بعد از کشدار شدن مایه ،روغن مایع را به مخلوط شکر و تخم مرغ می افزاییم و کمی با مواد هم می زنیم و شیر را نیز اضافه می کنیم و همگی مواد را مجددا با همزن خوب هم می زنیم و ۲ قاشق غذاخوری از آرد را بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

سپس باقی آرد را کم کم به مایه اضافه می کنیم و ترجیحا با لیسک به شکل دورانی مایه را مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم. خمیر به دست آمده را به قسمت یکسان تقسیم میکنیم و به نصف مایه خمیر ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه به نصف دیگر آن ۲ قاشق غذاخوری آردی که کنار گذاشته بودیم را می افزاییم. سپس قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم و کف آن یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا آنرا با قلموی آغشته به کمی روغن کاملا چرب می کنیم.

مرحله ششم

سپس کمی آرد نیز کف قالب به صورت پخش می پاشیم. در ادامه برای طرح دادن به لایه های کیک یک یا دو ملاقه از مایه سفید داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا در قالب پخش شود و بعد یک یا دو ملاقه از مایه کاکائو روی آن می ریزیم.

مهم ترین قسمت پختن کیک زبرا:

این مرحله را حتما بادقت و حوصله انجام دهید تا راه راه های کیک شما منظم و زیبا از آب در بیایند. برای این کار بهتر است از دو تا ملاقه هم اندازه استفاده کنید. روی کاغذ روغنی که در قالب قرار دادید با یکی از ملاقه ها کمی از مواد ساده را بریزید و اجازه دهید به صورت دایره ای وارد قالب شوند. سپس با ملاقه دیگر به همان اندازه از مواد شکلاتی را روی مواد ساده بریزید و اجازه دهید همان فرم دایره ای را بگیرد. از مرکز دایره شروع به ریختن کنید تا کارتان آسان تر شود.

مرحله هفتم

مجددا صبر می کنیم تا در قالب پخش شود و بعد مجددا به همین صورت لایه لایه می ریزیم. برای شکل دادن لایه های کیک با یک خلال دندان می توانیم روی مایه کیک طرح های مورد نظر خود را اجرا کنیم. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله هشتم

در پایان مایه کیک را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه در فر بماند تا آماده شود. برای اینکه از آماده شدن کیک مطمئن شوید می توانید پس از گذشت زمان پخت یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون آورید.

مرحله نهم

اگر از مایه کیک به خلال دندان نچسبیده بود یعنی کیک کاملا پخته شده است و می توانید کیک را از فر بیرون بیاورید. پس از خارج کردن کیک از فر صبر می کنیم تا کاملا خنک شود سپس انرا به دلخواه تزیین کرده و برش می زنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان