دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

خالق ChatGPT: هوش مصنوعی انسان‌گونه در راه است 

شنبه، 30 دی 1402
کد خبر: 371901
ساعد نیوز: سم آلتمن، مدیر عاملOpenAI، معتقد است که هوش مصنوعی در سطح انسان در راه است؛ اما نگرانی‌ها مبنی‌بر اینکه روزی هوش مصنوعی آن‌قدر قدرتمند می‌شود که جهان را ویران کند، منطقی نیست.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، سم آلتمن، مدیر عاملOpenAI، معتقد است که هوش مصنوعی در سطح انسان در راه است؛ اما نگرانی‌ها مبنی‌بر اینکه روزی هوش مصنوعی آن‌قدر قدرتمند می‌شود که جهان را ویران کند، منطقی نیست.

سم آلتمن می‌گوید هوش مصنوعی در سطح انسان در راه است؛ اما جهان را بسیار کمتر از آنچه فکر می‌کنیم، تغییر خواهد داد.

به‌گزارش CNBC، سم آلتمن، مدیر عاملOpenAI، معتقد است که هوش مصنوعی در سطح انسان در راه است؛ اما نگرانی‌ها مبنی‌بر اینکه روزی هوش مصنوعی آن‌قدر قدرتمند می‌شود که جهان را ویران کند، منطقی نیست.

شرکت OpenAI پس از راه‌اندازی عمومی ChatGPT در اواخر سال 2022 به‌عنوان رهبری پیشرو درزمینه‌ی هوش مصنوعی شناخته می‌شود و آلتمن همواره تلاش کرده است تا نگرانی‌های بدبینان را درباره‌ی هوش مصنوعی و میزان نفوذ این فناوری بر جامعه کاهش دهد.

قبل از معرفی مدل زبانی بزرگ GPT-4، آلتمن به دوستداران هوش مصنوعی هشدار داد که بیش‌ازحد از ظرفیت‌های آن هیجان‌زده نشوند و گفت که مردم احتمالاً از آن ناامید خواهند شد.

آلتمن در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس گفت: «هوش مصنوعی جهان را بسیار کمتر از آنچه همه‌ی ما فکر می‌کنیم، تغییر می‌دهد و مشاغل کمی در‌معرض خطر قرار می‌گیرند. در‌حال‌حاضر، این فناوری به ابزاری برای بهره‌وری بیشتر درکنار متخصصان تبدیل شده است.»

مدیرعامل OpenAI به‌طور خاص به هوش جامع مصنوعی یا AGI اشاره کرد؛ اصطلاحی که برای اشاره به نوعی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود که می‌تواند وظایف را تا سطح انسان یا یک مرحله بالاتر آن انجام دهد. او گفت که AGI می‌تواند در آینده‌ای نزدیک توسعه یابد.

مأموریت OpenAI از زمان تأسیس این استارتاپ در سال 2015 دستیابی به AGI بوده است. OpenAI که از حمایت مایکروسافت برخوردار است و ارزش بازار خصوصی آن به 100 میلیارد دلار می‌رسد، قصد دارد این فناوری را به‌زودی طراحی و عرضه کند.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه ها
محمد
7 ماه پیش

لعنت به هوش مصنوعی
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) صحنه‌های عجیب از کنترل نامحسوس راننده مسن خودرو پژو 405 / از هیچ خلافی دریغ نکرد؛ پشیمانی دیگر فایده ای ندارد
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرایی درجه یک و مخصوص از شیدا مقصولو همسر مورایس در اولین سفر به کشور همسرش؛ یک تکه میوه دراگون با پرتقال و زیتون با پوره سیب زمینی و ماهی گریل شده+عکس
مسعود پزشکیان: همیشه در نماز می‌گوییم صراط مستقیم؛ ولی تحمل شنیدن یک نظر مخالف را نداریم+ویدیو
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟