ساعدنیوز
ساعدنیوز

خانه اهدایی شهردار تهران به یک زوج، سر و صدای زیادی بپا کرد

  پنجشنبه، 10 فروردین 1402 ID  کد خبر 334988
خانه اهدایی شهردار تهران به یک زوج، سر و صدای زیادی بپا کرد
ساعدنیوز: بسیاری منتقد این شده‌اند که شهردار تهران از کیسه خلیفه بخشیده است و شهرداری تهران آیین‌نامه و قانون و ماده خاصی‌بابت هدیه خانه به چنین خانواده‌هایی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، علیرضا زاکانی، شهردار تهران به زوجی که صاحب 4 قلو شده بودند و اکنون 6 فرزند دارند، یک واحد مسکونی هدیه کرد!

همچنین شهردار تهران بر تثبیت موقعیت شغلی مهدی مرادنیا در شهرداری نیز تأکید کرد.

عکس این زوج و فرزندانش پیش از این تیتر یک روزنامه همشهری ارگان شهرداری تهران شده بود.

مهدی مرادنیا؛ کارگر فضای سبز شهرداری تهران و همسرش طاهره کوشکی که پیش از این 2 دختر 9 و 11 ساله داشتند به تازگی صاحب چهار فرزند شده‌اند.

خانه اهدایی شهردار تهران به یک زوج، جنجالی شد

بسیاری منتقد این شده‌اند که شهردار تهران از کیسه خلیفه بخشیده است و شهرداری تهران آیین‌نامه و قانون و ماده خاصی‌بابت هدیه خانه به چنین خانواده‌هایی ندارد.

ولی بر فرض هم که تخلفی صورت نگرفته سوال این است که آیا همیشه می‌توان چنین کار‌هایی کرد؟ در سیاستگذاری که برای رشد جمعیت انجام شده چیزی به نام اهدای منزل مسکونی نیامده است. اگر قرار باشد هرکس به خاطر اینکه تیتر روزنامه‌ای را به دست آورد چنین هدیه‌ای کسب کند نه تبلیغ فرزندآوری است و نه روش صحیحی برای اعتماد عمومی!

این تیتر «شادترین پدر دنیا» هم که یک شگرد رسانه‌ای است. مشخص است که زندگی کردن با شش فرزند برای یک خانواده کارگری در دل پایتخت مشکلات خاص خود را دارد. اگر آن‌ها با همان منزل مسکونی شادترین خانواده دنیا هستند دیگر چرا باید آپارتمان به آن‌ها هدیه داد؟! آیا به معنای اعتراف به این نیست که برخلاف شعار رایج تبلیغ شش فرزندی با آپارتمان مستاجری 40 متری امکان پذیر نیست و ارگانی مثل شهرداری باید در حد اهدای منزل مسکونی هزینه کند؟

زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هم بعد عکس از کارگری که در مراسم روحانی حضور داشت به او یک خودرو اهدا شد و حالا هم چنین! این کار‌ها تنها برای تبلیغات سیاسی کاربرد دارد و قرار نیست مشکل پایه‌ای کارگران و اقشار کم درآمد را حل کند. گویی این افراد تا وقتی در بستر تبلیغاتی افراد صاحب نفوذ عمل می‌کنند ارزش و اعتبار دارند. این بستر چیزی جز انباشت نارضایتی عمومی در پی نخواهد داشت.

محمدحسن نجمی، روزنامه‌نگار در این خصوص نوشت: طرف 6 تا بچه داره و توی خونه 40متری زندگی می‌کرده بعد شهردار تهران بهش به واحد مسکونی داده! سوال؛ شهردار تهران از کجا آورده که واحد مسکونی هدیه داده؟ از کدام خزانه؟ بابت چی؟ شهرداری تهران آیین‌نامه و قانون و ماده خاصی‌بابت هدیه خانه به چنین خانواده‌هایی داره؟!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز