دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

خانه‌داری یک کدبانو؛ 6 تا از بهترین لکه‌برِ طبیعی برای فرش و مبل که توی همه خونه‌ها وجود داره 

چهارشنبه، 18 مهر 1403
کد خبر: 412193
ساعدنیوز: همیشه بعد از ایجاد لکه در فرش و مبل به دنبال بهترین لکه بر می‌گردیم تا بلکه بتوانیم در کوتاه ترین زمان لکه‌ها را از بین ببریم و ضرری هم ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، زمانی که یک قطره یا روغن و چربی از دستمان رها می‌شود و روی فرش‌ها می‌ریزند؛ به شدت ناراحت و عصبی می‌شویم؛ زیرا زیبایی منزل به خطر می‌افتد و اگر لکه بزرگ باشد و دیگر پاک نشود، مجبور به خرید فرش و یا مبل جدید هستیم. پس همیشه بعد از ایجاد لکه در فرش و مبل به دنبال بهترین لکه بر می‌گردیم تا بلکه بتوانیم در کوتاه ترین زمان لکه‌ها را از بین ببریم و ضرری هم ایجاد نشود.

بهترین لکه بر فرش و مبل

بهترین لکه بر برای فرش و مبل مواد طبیعی هستند؛ زیرا می‌توانند علاوه بر پاکیزگی لطافت و نرمی فرش را نیز حفظ نمایند، اما فراموش نکنید که گاهی موادی که استفاده می‌کنید برای فرش مضر بوده و آسیب جدی به فرش وارد می‌کنند، پس بهترین راهکار برای از بین بردن لکه ها از روش فروش و مبل کمک گرفتن از فرش شویی و ارسال فرش و مبل به قالیشویی است.

در زمان تمیز کردن فرش‌ها باید خیلی سریع اقدام به تمیز کردن کنید؛ زیرا اگر لکه خشک و پخش شود، تمیز کردن آن چالش برانگیز است.

مراحل استفاده از لکه‌بر برای فرش و مبل

اگر می‌خواهید لکه‌ای را تمیز کنید که مدت ‌هاست روی فرش و مبل ریخته شده و حالا خشک شده باید قبل از استفاده لکه بر روی فرش و مبل را جاروبرقی بکشید.

یک حوله و یا دستمال نرم تمیز و مرطوب داشته باشید تا بتوانید بعد از استفاده از لکه‌ بر برای تمیزی فرش از آن استفاده کنید.

محلول‌های لکه بر را مستقیماً روی فرش نریزید؛ آن ها را با آب مخلوط کرده و اسپری نمایید.

بعد از آن که از لکه برهای طبیعی استفاده کردید، محل لکه را با حوله و دستمال مرطوب آبکشی کنید در غیر این صورت لکه آب باقی می‌ماند.

بعد از انجام تمامی این مراحل فرش و یا مبل را در فضایی آزاد و دور از رطوبت بگذارید تا کاملاً خشک شده و آسیبی به بافت‌های آن وارد نشود.

این موارد نکاتی بود که باید پیش از معرفی بهترین لکه برها به شما توضیح می‌دادیم تا به اشتباه اقدام به تمیز کردن فرش و مبل نپردازید.

انواع لکه‌ بر طبیعی برای فرش و مبل

لکه برهای طبیعی راهکارهایی ساده و کاربردی برای پاک کردن انوع لکه ها از روی فرش و مبل هستند.

جوش شیرین

اولین لکه بر طبیعی و قوی جوش شیرین می‌باشد؛ جوش شیرین کاربرد فراوانی دارد و می‌تواند لکه‌های چرب و روغن را از روی فرش و مبل پاک کند. البته برای لکه‌هایی استفاده می‌شود که تازه هستند، جوش شیرین را روی لکه ریخته سپس اجازه دهید حداقل 6 ساعت روی لکه بماند و بعد از آن با یک دستمال تمیز جوش شیرین را پاک کنید و در آخر محل لکه را جاروبرقی بکشید.

استفاده از الکل در لکه بری فرش و مبل

لکه بر بعدی الکل می‌باشد. الکل لکه‌های چربی را خیلی راحت و سریع پاک می‌کند؛ البته نباید آن را به صورت مستقیم روی فرش بریزید. الکل را داخل یک بطری بریزید و کمی از آن را روی محل لکه اسپری کنید. نیازی نیست الکل را چند ساعت بگذارید بماند؛ زیرا به خاطر مواد شیمیایی که دارد بافت فرش را خراب می‌کند. چند دقیقه کافیست سپس محل لکه را با مایع ظرفشویی و آب بشویید و در آخر با یک پارچه تمیز مرطوب محل لکه را شستشو دهید و بگذارید کاملاً فرش و یا مبل خشک شود.

پودر بوراکس

پودر بوراکس نیز یکی دیگر از لکه برهای قوی می‌باشد، از بوراکس برای تمیز کردن لکه‌های نوشیدنی و ادرار حیوانات و از بین بردن بوهای بد و نامطبوع استفاده می‌شود. لکه ایجاد شده را با یک دستمال خشک کنید و سپس روی آن مقداری آب یخ اسپری کنید و پس از انجام این کارها پودر بوراکس را روی لکه‌ها بپوشانید، باید صبر کنید تا پودر بوراکس در خشک شود.

استفاده از نشاسته ذرت در لکه بری فرش و مبل

شاید برایتان غیر قابل باور باشد، اما یکی از که کارهایی که می‌توانید برای از بین بردن سریع لکه‌های مایعات استفاده کنید، نشاسته ذرت است. با یک دستمال مرطوب محلی که مایعات ریخته شده را خشک کنید و سپس مقداری نشاسته ذرت روی لکه بریزید. اجازه دهید نشاسته ذرت مایعات ریخته شده را جذب کند و کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن، پودر را با یک کارد به آرامی بتراشید؛ اما مواظب بافت‌های فرش باشید و در انتها روی آن را جاروبرقی بکشید.

ترکیب پراکسید هیدروژن و مایع ظرفشویی

لکه بر بعدی ترکیب پراکسید هیدروژن و مایع ظرفشویی است، از این ترکیب برای از بین بردن لکه‌های چای، قهوه، نوشابه و جوهر استفاده می‌شود. 2 قاشق از پراکسید هیدروژن را در یک قاشق مایع ظرفشویی مخلوط کنید و روی محل لکه بمالید، اجازه دهید در محل لکه چند دقیقه‌ای بماند و سپس روی آن را به آرامی با اسکاچ یا دستمال تمیز کنید این کار را چندین بار انجام دهید تا لکه به طور کامل از بین برود. علاوه بر آن می‌توانید از راهکار شستشوی فرش با دامستوس بهره ببرید.

ترکیب نمک و سرکه

ترکیب بعدی که می‌تواند یک لکه بر قوی باشد ترکیب نمک سرکه و بوراکس است. یک چهارم فنجان نمک خوراکی یک چهارم فنجان سرکه سفید و یک چهارم فنجان پودر بوراکس را با هم مخلوط کنید، این ترکیب لکه‌های ناشی از خون محصولات لبنی شیر خشک تخم مرغ و غذای کودک را پاک می‌کند. خمیر ترکیب شده را روی محل لکه بمالید و 24 ساعت اجازه دهید خشک شود. این ترکیب باکتری‌های فرش و مبل را نیز از بین می‌برد به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی نیز استفاده می‌شود بعد از 24 ساعت حوله مرطوب شده را با آب روی لکه بمالید تا کاملاً خشک و تمیز شود.

ما به شما بهترین لکه بر فرش و مبل را معرفی کردیم که می‌توانید در منزل خود برای از بین بردن لکه‌های مختلف از جمله خون، ادرار حیوانات، چربی، روغن و غیره استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید ممکن است روی برخی از فرش‌ها واکنشی نشان ندهند و اثری روی لکه نگذارند، پس بهترین راه حل برای از بین بردن لکه‌ها استفاده از خدمات قالیشویی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 18 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
عاشقانه‌ای ناب از دارا حیایی و فاطیما بهارمست / نغمه سریال از سرنوشت اشک آقای بازیگر را در آورد
نگاهی به گوشه دنج خانه ساناز سعیدی آرام سریال از سرنوشت ؛ میزی ساده با گلدانی مینیمال و منظره ای به زیبایی بهشت
یقه ی هادی چوپان را در لاس وگاس با قیچی بریدند +فیلم/ گرگ پارسی آماده انتقام از درک لانسفورد در مستر المپیا 2024
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نگاهی به حال و هوای جشن تولد 70 سالگی محمد خاتمی در دفترکارش؛ از حضور هانیه توسلی و نوه امام خمینی در مراسم تا کادوهایی رنگین از دسته گل تا کاریکاتور چهره رئیس‌جمهور سابق +عکس
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نگاهی به جشن عروسی تازه برگزار شده و باکلاس عباس جمشیدی فر با حضور رضا عطاران، مجید یاسر و علی صالحی در یک تالار لوکس و شیک/ داماد چه خوشتیپ شده+عکس