خراش روی طلا + نکات مهم

  چهارشنبه، 06 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خراش روی طلا + نکات مهم
برای اینکه خراشیدگی طلا را در خانه خود از بین ببریم، راحت‌ترین راه این است که از یک پارچه مخصوص که به طلا جلا می‌دهد، استفاده کنیم. این نوع پارچه‌ها در فروشگاه‌هایی که وسایل مرتبط با طلاسازی و طلافروشی را ارائه می‌دهند، وجود دارد. در مورد این پارچه‌ها نکات خاصی وجود دارد که هنگام خرید از فروشندگان متخصص باید پرسیده شود.

در این مقاله قصد داریم تا انواع روش ها یا همان چگونه طلا را تمیز کنیم را به شما آموزش دهیم اما بهترین روش برای تمیز کردن طلا با دستگاه پرداخت انجام می شود که در صورت خرید از فروشگاه اینترنتی طلا سازان می توانید قطعه خریداری شده را هر شش ماه جلا ببخشید ، تمیز کردن طلا به روش های زیر فقط باعث برق انداختن قطعه طلا می شود اما جلا بخشیدن به طلا با وسیله پرداخت باعث می شود محصول طلا شما دقیقا همانند روزه اول نو شود.

طلا بر خلاف نقره با فعل و انفعالات شیمیایی لک دار نمی شود و جلای خود را با یک لایه سیاه از دست نخواهد داد ، اما با استفاده روزانه و گذشت زمان در لابه لایه قطعات طلا امکان ایجاد چرک و کثیفی وجود دارد، اگر می خواهید طلا قدیمی خود را در خانه جلا ببخشید به چند وسیله ساده نیاز دارید که در ادامه مطلب راهنمایتان خواهیم کرد.

یکی از آسان ترین روش های پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه های مخصوص جلا دادن است که در بیشتر فروشگاه های مربوط به وسایل طلاسازی به فروش می رسد.البته این پارچه ها برای برطرف کردن خراش های سطحی و کم عمق کاربرد دارند. برای از بین بردن خراشیدگی عمیق، حتما باید به سراغ متخصصان این کار بروید.پیش از استفاده از پارچه پولیش طلا، مطمئن شوید که طلای شما کاملا تمیز است. برای این منظور، بهتر است از یک دستمال نرم استفاده کنید. دستمال را درون محلول آب وصابون نم دار کنید و سپس طلای خود را با آن تمیز کنید.پس از تمیز و خشک کردن طلا، با دستمال مخصوص پولیش آن را جلا دهید و برق بیندازید.فقط مراقب باشید که این دستمال را روی سنگ جواهر نکشید زیرا سبب آسیب دیدن آن می شود.

چگونه در خانه خراش روی طلا را برای پولیش آماده کنیم؟

برای اینکه خراشیدگی طلا را در خانه خود از بین ببریم، راحت ترین راه این است که از یک پارچه مخصوص که به طلا جلا می دهد، استفاده کنیم. این نوع پارچه ها در فروشگاه هایی که وسایل مرتبط با طلاسازی و طلافروشی را ارائه می دهند، وجود دارد. در مورد این پارچه ها نکات خاصی وجود دارد که هنگام خرید از فروشندگان متخصص باید پرسیده شود.

لازم به ذکر است که کاربرد این پارچه ها به این صورت است که اگر خراش روی طلا سطحی و کم عمق باشد، از بین خواهد رفت. در صورتی که خراشیدگی طلا عمیق باشد، این پارچه ها تاثیر گذار نخواهند بود و برای رفع این مشکل باید از متخصصان این حرفه کمک بگیرید.

قبل از اینکه از پارچه پولیش طلا استفاده کنید، از این مسئله اطمینان پیدا کنید که طلا مورد استفاده تمیز باشد. برای این کار یک دستمال نرم به کار ببرید. ابتدا این دستمال نرم را با استفاده از محلول آب و صابون نم دار کنید و برای تمیزی طلا از آن استفاده کنید.

بعد از اینکه طلا را تمیز کردید، آن را خشک کنید و برای جلا از دستمال مخصوص پولیش استفاده کنید و تا جایی این کار را انجام دهید که طلا برق بیفتد. نکته مهم این است که مراقب باشید این دستمال روی سنگ جواهر کشیده نشود زیرا در این صورت باعث آسیب به سنگ جواهرات می شود.

در صورتی که خراش روی طلا عمیق باشد، پولیش برای طلا چگونه است؟

در شرایطی که خراش ها عمق زیادی داشته باشند، می بایستی برای رفع آنها به متخصصان تعمیرات طلا رجوع کنید. این افراد دارای وسایل و ابزارآلات مخصوصی هستند که برای پولیش و جلا طلا استفاده می شوند. در نهایت نیز نتیجه ای که حاصل می شود، بسیار بهتر و زیباتر از حالتی است که از دستمال پولیش استفاده می شود.

یکی از مشکلاتی که پولیش برای طلا دارد، این است که طی این کار یک لایه نازک از سطح طلا برداشته می شود. این امر موجب می شود که وزن طلا بعد از عملیات پولیش دچار کاهش شود.

هر چند وقت یک بار باید طلا را مورد پولیش قرار داد؟

از آن جایی که طلا ذات سایش گری دارد، این طور به نظر می رسد که پولیش برای طلا نباید زیاد و به صورت مکرر انجام شود. حتی هر ۶ ماه یک بار نیز برای پولیش طلا زیاد است و بهتر است در صورتی این طلاها را پولیش دهید که خراش آنها زیاد است یا عمیق است و ظاهر آنها را زشت کرده است. زمان مناسب پولیش برای طلا هر ۲ یا ۳ سال یک بار است.اگر طلا مورد استفاده ظریف است از به کار گیر ی آن در همه مکان ها و در همه مواقع خودداری کنید. بیشتر در جاهای مهم از طلای ظریف و زیبا استفاده کنید.

بدلیجات

بدلیجات ها رو (به جای اینکه در یه محیط امن نگه داری کنید مثل جواهرات قیمتی تون) باید از خیس شدنشون جلوگیری کنید تا مبادا چسپشون شل شه و خراب بشن. یه پارچه رو با محلول آب گرم و چند قطره شوینده ملایم نم دار کنید و سپس به آرومی لکه ها و جرم ها رو از سطح اون ها پاک کنید. بعد یه پارچه تمیز رو با آب شیرین (بدون مواد شوینده) خیس کنید و باقی مونده شوینده رو از سطح اون ها تمیز کنید؛ و در آخر خشک کنید.

نیکل

مقدار مساوی آب و سرکه رو مخلوط کنید و پارچه نرمی رو در محلول بزنید و بوسیله اون قطعات مورد نظرتون رو صیقل بدبد تا جرم های روی سطوحشون پاک بشه. بعد از اون خمیری از آب و جوش شیرین آماده کنید و با پارچه تمیز و خشک اون ها رو دوباره صیقل بدید و سپس با آب پاک بشورید و خشکشون کنید. در آخر از اندکی مواد پولیش ماشین استفاده کنید و روی سطوح مورد نظر بمالید. بذارید پنج دقیقه بمونه و بعدش کاملا تمیزش کنید. این کار بیشتر برای جلوگیری از کدر شدن نیکل هست (و ایجاد یه پوشش برای محافظت از کسانی که به نیکل حساسیت دارند.)


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان