خواص آووکادو برای زیبایی

  شنبه، 16 فروردین 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص آووکادو برای زیبایی
میوه آووکادو سرشار از «بیوتین» است. یک نوع ویتامین B که گاهی اوقات به نام ویتامین B7 و ویتامین H هم شناخته می‌شود. به همین دلیل از جمله خواص آووکاو برای پوست این است که به خاطر این ویتامین به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خشک شدن مو هم می‌شود. آووکادو سرشار از ویتامین‌های A و K است.

چند سالی است که نام میوه استوایی «آووکادو» به عنوان یک میوه جادویی و شگفت انگیز برای سلامت کلی بدن و البته پوستی لطیف و شفاف بر سر زبان هاست. آووکادو را به هر شکلی که استفاده کنید، چه به عنوان یک میوه روزانه، پوره روی نان، سس روی غذا، ماسک خانگی و دست ساز برای صورت و بدن و حتی مو و البته به صورت لوسیون، کرم و شامپو، در تمام موارد میوه ای جادویی و شگفت انگیز است.

چرا آووکادو عاشق پوست و موی شماست؟

میوه آووکادو سرشار از «بیوتین» است. یک نوع ویتامین B که گاهی اوقات به نام ویتامین B7 و ویتامین H هم شناخته می شود. به همین دلیل از جمله خواص آووکاو برای پوست این است که به خاطر این ویتامین به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خشک شدن مو هم می شود. آووکادو سرشار از ویتامین های A و K است، ویتامینی که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی آفتاب سوختگی پوست را درمان می کند. یکی دیگر از خواص آووکادو برای زیبایی پوست و مو ، روغن آووکاو است که در اغلب محصولات لوکس، معتبر و گران قیمت آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن آووکادو به سرعت و به صورت کامل جذب پوست می شود. از جمله خواص آووکادو برای پوست «استرولین » موجود در این میوه جادویی است. استرولین از جمله ساختارهای مولکولی کوجود در روغن های گیاهی است که به افزایش کلاژن سازی پوست و نیز درمان لکه های ناشی از بالا رفتن سن کمک می کند.

آووکادو یک مرطوب کننده قوی پوست است

برای این که از خواص مرطوب کنندگی میوه آووکادو استفاده کنید بهتر است آن را به صورت یک ماسک درآورید. برای تهیه این ماسک کافی است ½ یک آووکادو را پوره کنید و روی پوست پاکیزه بمالید بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشورید.

آووکادو پف زیر چشم را از بین می برد

می دانستید از جمله خواص آووکاو برای پوست درمان پف زیر چشم است؟ برای استفاده از این خاصیت آووکادو کافی است یک عدد آووکاو نرم و رسیده را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، هسته آن را درآورید، دو ورقه آووکادو به ضخامت ۲.۵ سانتی متر برش بزنید و روی پوست پاکیزه چشم بگذارید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشورید.

روغن آووکادو را به عنوان کرم دور چشم استفاده کنید

می دانستید یکی دیگر از خواص آووکادو برای پوست استفاده از روغن آن به عنوان کرم دور چشم است؟ روغن آووکادو تیرگی، چین و چروک و خطوط ریز دور چشم را برطرف کرده و پوست دور چشم شما را صاف و لطیف می کند. روغن آووکادو برخلاف سایر روغن ها که روی پوست سنگین می شوند، می ماسند و حتی گاهی باعث جوش و آکنه می شوند روغنی بسیار سبک و زود جذب بوده و به سرعت توسط پوست جذب می شود.

کرم دست و صورت شون، تمام خواص درمانی آووکادو در یک کرم بی نظیر

آووکادو یک میوه گران قیمت است و استفاده از آن هنوز چندان میان ایرانی ها جا نیفتاده است. از سوی دیگر درست کردن ماسک برای محافظت از پوست دست و صورت و دور چشم معمولا کاری وقت گیر است و حوصله زیادی می خواهد. بسیاری افراد علیرغم داشتن مشکلات پوستی و داشتن اطلاعات کافی در مورد خواص انواع گیاهان و میوه ها، فرصت و حوصله چندانی برای درست کردن ماسک های مراقبت از پوست به خصوص با میوه ای مثل آووکادو ندارند. اما نگران نباشید و اصلا بد به دل تان راه ندهید. برای بهره بردن از خواص آووکادو برای پوست حتما نیاز به استفاده مستقیم از میوه آووکادو ندارید.

نرم کننده طبیعی مو

میوه آووکادو به عنوان نرم کننده مو معجزه می کند. موهای خود را با ریشه میوه آووکادو ماساژ دهید. این ماسک مو برای موهای آسیب دیده و خشک مفید است و موها را نرم و سالم نگه می دارد.

ماسک نرم کننده مو

برای تهیه ماسک موی آووکادو، میوه آووکادو را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید. این ماسک برای موهای خشن و خشک فوق العاده مفید است.

درمان موخوره

روغن آووکادو برای موهای خشک و شکننده مفید است و باعث کاهش و درمان موخوره می شود.

براق کننده مو

آووکادو حاوی چربی ها، ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که برای زیبایی مو حیاتی بوده و یک براق کننده طبیعی به شمار می رود.

درمان ریزش مو

از عوامل اصلی ریزش مو خشکی و آسیب دیدگی موها است، آووکادو با رفع خشکی پوست، درمان عالی و طبیعی برای ریزش مو محسوب می شود. آووکادو همچنین منبع غنی ویتامین B و E می باشد. کمبود این ویتامین ها باعث ریزش مو و سایر مشکلات مرتبط با مو می شود.

نکات مهم:

  • به عنوان پاک کننده آرایش از آن استفاده کنید با استفاده از یک پنبه آغشته به روغن آووکادو آرایش چشم ها و صورت خود را پاک کنید. بعد از استفاده متوجه می شوید که روغن آووکادو نه تنها صورت شما را چرب نمی کند بلکه خیلی شیک و پاکیزه آرایشتان را پاک می کند.
  • آن را روی صورتتان ماساژ دهید کمی روغن آووکادو را روی صورت خود بمالید و از زیر چشم ها شروع کنید و تا روی لپ ها را با حرکات چرخشی دست ماساژ دهید.
  • انتهای ناخن و پاها را با آن نرم کنید کمی روغن آووکادو روی ناخن ها و پاها ریخته و این قسمت ها را نیز برای نرم تر شدن ماساژ دهید.

ماسک صورت آووکادو

به یک آووکادو و یک قاشق روغن آووکادو نیاز دارید آن ها را با هم ترکیب کنید تا شبیه خمیر شوند. سپس به صورت برابر همه جای پوست را با آن آغشته کنید. همه جای پوست را به خوبی ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را از روی صورت خود پاک کنید

فواید دیگر آووکادو

  • بدن را سم زدایی می کند.
  • از بروز سرطان جلوگیری می کند.
  • برای بیماری های قلبی مناسب است.
  • کاهش وزن شما را تسریع می کند.
  • به بدن در جذب مواد لازم کمک می کند

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (131 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (123 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (75 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (74 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (73 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (68 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (59 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (56 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (53 نظر) نگاهی به تالار عروسی آقا رضا گلزار و آیسان آقاخانی با جزئیات چشم نوازش از کارت دعوت تا گیفت عروسی در گرمدره کرج/ اینجا برای پادشاه عربستان هم قفله+عکس (44 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (43 نظر) حواسمان باشد مبینا گم نشود! / تحصیل او در دانشگاه جای کسی را تنگ می کند؟ (43 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (42 نظر) الهام چرخنده: همکارانم در سینما 10 سال من را بلاک کرده بودند+ویدیو (41 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای حامد بهداد، بازیگر معروف ایرانی +عکس/ یکی از یکی معروف تر و جذاب تر و خوشتیپ تر (40 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خانه‌داری یک کدبانو؛ 9 راهکار کاهش مصرف برق ماشین ظرفشویی در تابستان+عکس
فال روزانه امروز دوشنبه شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 4 شهریور 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 4 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 4 شهریور ماه 1403
ویدیو/ «ایرج طهماسب»، از ماجرای تولد کلاه‌قرمزی چه می‌گوید؟/ از مجوز پخشی که به سختی گرفته شد تا حمله‌های وحشتناک به تابوشکنی صداوسیما
فال انبیاء روزانه یکشنبه 4 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 4 شهریور 1403 + فیلم
اولین روز پدر شدن جاستین بیبر خواننده پرحاشیه/ ماشالا چه بچه ناز و کیوتی+عکس
ویدیو/ حاشیه‌های ناتمام قهرمان المپیک/ قانون تکلیف تحصیلات "مبینا نعمت‌زاده" را مشخص کرد
فراخوان هنرمندان مرندی برای خلق مجسمه‌ بر تنه درختان خشکیده
برخورد شاخ به شاخ دو موتورسیکلت اورژانس را به محل کشاند
5 اتفاق بد که بعد از طلاق در بدن شما رخ می دهد!
نگاهی به 10 سفر خارجی رهبر معظم انقلاب/ از آمریکا تا چین از کره شمالی تا هند+عکس های دیدنی
رابطه عجیب گسترش انگور در زمین با انقراض دایناسور‌ها!
منتخب روز   
زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی