خواص ماورائی سنگ کهربا چیست؟

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص ماورائی سنگ کهربا چیست؟
کهربا از جمله سنگ های شفابخش و بسیار متنوع و نیرومند است و عملی شگفت انگیز بر علیه آلرژی ها، اگزوما و بثورات پوستی دارد. همچنین آلرژیهایی که از حیوانات و گرده های گل ایجاد می شوند و تب یونجه و غیره … را شفا می بخشد.

کهربا هزاران سال نقش مهمی را در تاریخچه بشر بازی کرده است. کهربا به لحاظ قیاسی نادر بوده که توسط خطوط ساحلی مشخص از بین رفته است. علاوه بر نادر بودن کهربا به علت دیگر خواصش توسط انسان های نخستین با ارزش قلمداد می شده است. کهربا در هنگام لمس کردن بسیار گرم به نظر می رسد و به لحاظ وزن سبک است، به راحتی کنده کاری شده و به آسانی مشتعل می شود. کهربا زمانی که ساییده می شود به لحاظ الکتریکی شارژ می شود و خیلی زود به علت خواص بیشمارش از جمله خواص درمانی ، قدرت دارویی و جادویی اش توسط انسانهای نخستین شناخته شد. کهربا در واقع یک سنگ دلربا است اگر چه به لحاظ فنی اصلاً کریستال محسوب نمی شود. کهربا به طور مستقیم از شیره زنده درختان از طریق تحمل نور خورشید و هوا شکل می گیرد و همچنین انرژی های این سنگ به طور غیر معمول و به طرز چشمگیری پافشاری می کند و می توانند بسیار آرامش بخش باشند. مسیر های تجاری ماقبل تاریخ اغلب توسط کهربا تعریف شده است و همچنین طلای شمال نیز نامیده می شود.

جواهرات ساخته شده از سنگ کهربا معمولا بزرگ هستند و امروزه کاربرد زیادی ندارند اما اگر فهرست خواص کهربا برای سلامتی و درمان را بخوانید و بدانید خیلی از افراد در گذشته بر این باور بودند که کهربا می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند، ممکن است شما هم به فکر استفاده از آن ها افتاده باشید. امروزه بسیاری از افراد به این فکر می کنند که آیا خواص کهربا واقعی هستند یا کهربا فقط تاثیر دارونما دارد. چند مورد از خواص کهربا برای سلامتی را در ادامه آورده ایم. می توانید کهربا را در پوشش روزانه خود نیز به کار ببرید.

کهربا به رنگ آفتاب آبگونه است... زرد به رنگ خورشید وسط روز و نارنجی به رنگ غروبهای آتشین و جزو اولین سنگها یا موادی بوده که توسط انسانهای اولیه آسیا، افریقا و اروپا برای حرز و تزیین استفاده می شده است.دو منبع مهم کهربا در بازار امروز از کشورهای بالتیک و جمهوری دومنیکن است. کهربای کشورهای بالتیک قدیمیتر است و در بازار ارجحیت دارد اما احتمال دارد درون کهربای جمهوری دومنیکن، حشرات نیز وجود داشته باشد. کهربای روسیه و لهستان ( پولونیا ) مهمترین بخش تامین بازار کهربا هستند.نقل است که کهربا بیماری و انرژی منفی را از بدن بیرون می کشد و به این دلیل عده ای می گویند کهربا شانس می آورد!مشهور است که کهربا، صمغ فسیل شده درختان است. اغلب کهرباها از زرد طلایی تا زرد نارنجی متفاوتند اما گونه های سبز، قرمز، بنفش و سیاه نیز وجود دارند.کهربای شفاف یا مات به شکل غده کوچک یا توده های نامنظم با سطح ترک دار یا هوازده دیده می شوند.همچنین احتمال دارد کهربا حاوی حشراتی باشد که میلیونها سال پیش که صمغ هنوز چسبناک بوده، در آن گیر افتاده اند. بسیار نادر است که قورباغه، وزغ یا حتی مارمولک نیز در آن یافتشود.کهربا یکی از چند سنگی است که می تواند با الکتریسیته شارژ شود. وقتی آنرا به جسمی مالش دهید، انرژی الکتریکی منفی ایجاد می کند که گرد و غبار را جذب می کند.بر اساس این حقیقت که کهربا نوعی فسیل است با زمان، چرخه ها و طول عمر رابطه مستقیم دارد. از آنجا که زمانی ماده ای دارای حیات بوده، با آکاشا در ارتباط است که همان عنصری است که "عنصر پنجم" خوانده می شود و بر خاک، هوا، آتش و آب حکمرانی می کند و آنها را متصل به هم نگه می دارد و از جهتی منبع غایی آن عناصر است. همچنین آکاشا سمبل زندگی و موجودات زنده مانند گیاه، حیوان و انسان است.کهربای زرد، طلایی و نارنجی، دارنده اش را زیباتر می سازد و برای گنجاندن انرژی خورشید استفاده می شود.

خواص ماورائی سنگ کهربا

سنگ قیمتی

تاثیر بر بدن:

کهربا از جمله سنگ های شفابخش و بسیار متنوع و نیرومند است و عملی شگفت انگیز بر علیه آلرژی ها، اگزوما و بثورات پوستی دارد. همچنین آلرژیهایی که از حیوانات و گرده های گل ایجاد می شوند و تب یونجه و غیره … را شفا می بخشد.

این سنگ درد دندان را در بچه ها، ناراحتی های ریشه دندان در افراد بالغ و سایر ناراحتی های دهان و … را درمان می کند. التهابات مفاصل، بیماریهای مزمن، رماتیسم و دردهای کمر و پشت را کاهش می دهد. بعلاوه این سنگ کمک بزرگی به دردهای ناحیه گلو، زکام، تب، دردهای چشم، گوش و عفونتهای مجرای تنفسی مانند برونشیت، سرفه و آسم می کند. کهربا سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد. و عملکرد کبد و تیروئید را حمایت می کند. زخم ها و التهاب هایی که در قسمت زانو، ساق پا، تهیگاه و ماهیچه های بدن صورت می گیرند، توسط کهربا نیز درمان پذیرند.

تاثیر بر روح و روان:

این سنگ باعث تمایل ما به درمان بیماریها و حفظ تعادل در بدن می شود. کهربا نیروی اراده را افزایش می دهد و ما را در درمان پیش از موقع حمایت می کند تا آن را بی اهمیت فرض نکنیم.

  • کهربا یا «سنگ آرامش دهنده» نوعی کریستال است که به اعصاب شخص آرامش می بخشد.
  • انرژی های منفی را از فرد دور می کند و او را تشویق می کند که زندگی را زیاد سخت نگیرد.
  • این سنگ همچنین در طی مراقبت های بعد از عمل جراحی می تواند آرامش دهنده هیجانات و عواطف باشد.

اثرات شفابخش کهربا شامل:

  • مهار نمودن انرژی های اضافی و خارج

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان