خیابان هالیود لس آنجلس کجاست؟+ عکس

  چهارشنبه، 06 مهر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
خیابان هالیود لس آنجلس کجاست؟+ عکس
ساعدنیوز : خیابان هالیود لس آنجلس کجاست؟ بسیاری از شما عاشقان فیلم و سینما با نام هالیوود به عنوان صنعتی پر رونق در فیلمسازی دنیا آشنا هستید. هالیوود با زندگی بسیاری از مردم دنیا عجین شده و بسیاری از خبرهای مهم دنیا ابتدا در قالب مفاهیمی پیچیده و سرگرم کننده در فیلم‌های این غول بزرگ فیلمسازی دنیا منتشر می‌شود.

بسیاری از شما عاشقان فیلم و سینما با نام هالیوود به عنوان صنعتی پر رونق در فیلمسازی دنیا آشنا هستید. هالیوود با زندگی بسیاری از مردم دنیا عجین شده و بسیاری از خبرهای مهم دنیا ابتدا در قالب مفاهیمی پیچیده و سرگرم کننده در فیلم های این غول بزرگ فیلمسازی دنیا منتشر می شود.

برای بسیاری از مردم دنیا سوال بزرگ این که به راستی هالیود کجاست؟ اگر ساکن آمریکا هستید و با خرید بلیط هواپیما لس آنجلس تهران تصمیم دارید، ایالات متحده را به مقصد ایران ترک نکنید؛ بایستی به شما بگوییم که ابتدا از خیابان هالیوود دیدن کنید. بنابراین در این مطلب تصمیم داریم به طور کامل شما را با خیابان هالیوود و چند جاذبه مهم دیدنی آن آشنا کنیم.

خیابان هالیوود را بیشتر بشناسید

هالیوود در حدود هشت مایلی شمال غربی مرکز شهر لس آنجلس در دامنه کوه های سانتا مونیکا، روبه روی تابلوی معروف هالیوود قرار دارد. هالیوود زادگاه صنعت فیلم آمریکا است و نام آن با تصاویری از ثروت و شهرت را درآمیخته است. این مکان با گردهم آوردن شخصیت های بزرگ صنعت سرگرمی، از تورهای پشت صحنه در استودیو یونیورسال گرفته تا خریدهای لاکچری درخیابان سانست استریپ و بلوار هالیوود محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران دارد.

بیشتر گردشگران به هالیوود می آیند تا زرق و برق و هیجان «تینسلتاون» را تجربه کنند و در عین حال امیدوارند شخصیت سلبریتی مورد علاق شان را نیز ببنند. در هالیوود تفریح کنید، ستاره اشخاص معروف دنیا را از نزدیک لمس کنید، موزه های آن را زیر و رو کنید، خرید کنید و در نهایت در کنار نماد معروف هالیوود عکس یادگاری بگیرید. در ادامه شما را با معروفترین جاهای دیدنی هالیود آشنا می کنیم.

  1. پیاده روی مشاهیر هالیوود
تصویر
پیاده روی مشاهیر هالیوود در امتداد بلوار هالیوود و خیابان واین قرار دارد. در اینجا، شناخته شده ترین چهره ها و نام های هالیوود با ستارگان برنزی خود تا ابد برکفپوش خیابان ثبت شده اند. این ستاره ها متعلق به بازیگران برجسته، نوازندگان، کارگردانان، شخصیت ها و دیگر افراد مهم از حوزه های فیلم سینمایی، تلویزیون، رادیو، ضبط، و تئاتر اجرای زنده هستند. امروزه حدود 2500 ستاره در پیاده روها وجود دارد که هر سال تعداد کمی به آن اضافه می شود.
  1. نشان هالیوود بر فراز کوه هالیوود
تصویر
تابلوی معروف هالیوود یکدیگر از جاذبه های دیدنی خیابان هالیوود است که به صورت نمادین در دامنه تپه ای در کالیفرنیا قرار دارد. تابلوی اصلی در دهه 1920 برای تبلیغ یک ساختمان مسکونی جدید به نام هالیوود لند ساخته شد. این تابلو هرگز قرار نبود یک علامت دائمی باشد و در نهایت از بین رفت. اما در سال 1978 علامت هالیوود بازسازی شد و به سادگی به کلمه «هالیوود» تغییر نام یافت و به سرعت به نماد شناخته شده شهر تبدیل شد.

هنگامی که آسمان صاف است، علامت هالیوود از چندین نقطه در شهر در روز قابل مشاهده است، بهترین راه برای دیدن این علامت، پیاده روی یا اسب سواری در تپه های هالیوود است . به این منظور میتوان از راهنمایان گردشگری کوه هالیوود هم کمک گرفت.

  1. استدیو یونیورسال هالیوود
تصویر
یونیورسال استودیو هالیوود یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری خانوادگی هالیوود است. این سایت به چندین منطقه از جمله یک پارک موضوعی، استودیوی کاری، و پیاده روی جهانی، رستوران ها و مغازه های متعدد تقسیم شده است.

این پارک برخی از خلاقانه ترین و جالب ترین تفریحات پارک موضوعی را که در هر نقطه ای از ایالات متحده یافت می شود ارائه می دهد. یکی از محبوب ترین مناطق پارک، دنیای جادوگران هری پاتر است که با هاگوارتز، کوچه دیاگون و هاگزمید کامل می شود، جایی که حتی ماگل ها نیز می توانند به طور کامل جادو را در آغوش بگیرند.

تور یونیورسال استودیو هیجان انگیزترین بخش پارک است که برای دوستداران فیلم انجام می شود. در اینجا، بازدیدکنندگان می توانند سفری پشت دوربین داشته باشند و ببینند چه فرایندی برای ساخت فیلم های عجیب و غریب هالیوود انجام می شود. این تور شامل سوار شدن بر تراموا در سرتاسر مکان های پشتیبان و مجموعه فیلم های کلاسیک سابق مانند جنگ جهانیان، متل بیتس و ویستریا لین است. در پایان تور در دنیای فیلمهای سریع و خشمگین غوطه ور می شوید و گرمای ناشی از انفجارها و هیجان عمل را احساس می کنید.

در نهایت برای صرف یک لقمه غذای خوشمزه، خرید کردن، یا تماشای یک فیلم، به پیاده روی City Walk بروید، جایی که ده ها رستوران، سینما، کلوپ کمدی و حتی چتربازی سرپوشیده وجود دارد.

آدرس: خیایان یونیورسال سیتی پلازا، لس آنجلس، کالیفرنیا

  1. موزه های خیابان هالیود
تصویر
ده ها هزار سال پیش قیر چسبنده استخرهایی در زمین ایجاد کرد و انواع حیوانات بزرگ و کوچک را به دام انداخت. بقایای آن ها که در داخل این ماده حفظ و با گذشت زمان به فسیل تبدیل گشتند. این فسیلهای با ارزش به روشن کردن نحوه زندگی این گونه های منقرض شده کمک می کنند. برخی از آنها برای نزدیک به 50000 سال در جای خود منجمد شده اند.

با این توضیحات بایستی گفت یکی دیگر ازجاذه های دیدنی هالیوود گودال های «لابرا تار» در پارک هنکوک هالیوود هستد که زندگی دوران پلیستوسن را به شما نشان می دهند. این موزه برای آموزش مردم در مورد فسیل های یافت شده در بسیاری از سایت های حفاری آمریکا و همچنین تشویق علاقمندان به علم و روش های دیرینه شناسی ایجاد شده است. این نمایشگاه شامل بقایای بسیاری از حیوانات است، از یک ماموت ماقبل تاریخ و اسمایلودون (که بیشتر به عنوان ببر دندان دار شناخته می شود) تا اسب، گاومیش کوهان دار و حتی یک کندور.

آدرس: 5801 Wilshire Blvd., Los Angeles, California

  1. بلوار هالیوود
تصویر
اگر به دنبال تفریحات شبانه در هالیوود هستید، بلوار هالیوود جایی است که باید بیایید. بلوار هالیوود محور اصلی شرق به غرب است و به دلیل تفریحات شبانه آن با خیابان برادوی نیویورک مقایسه شده است. با این حال، هالیوود به جای تئاتر، سینماهای عجیب و غریبی مانند تئاتر چین و مصر دارد که در ابتدا توسط سیدگرومن در دهه بیست ساخته شد.

بلوار هالیوود احتمالاً بیشتر به خاطر پیاده روی مشاهیر هالیوود و تئاتر کداک، که محل برگزاری جوایز اسکار است، مشهور می باشد. زمانی که شب می شود تازه چراغ های این مکان معروف روشن می شوند و انبوهی از مردم برای قدم زدن به اینجا یعنی بلوار هالیوود می آیند.

چندین رستوران با رتبه برتر در منطقه بلوار هالیوود وجود دارد، پس بعد از پیاده روی در امتداد بلوار شام را در یکی از این رستورانها صرف کنید.

  1. رصدخانه گریفیتس
تصویر
رصدخانه گریفیتس بر روی تپه های مشرف به پارک گریفیتس واقع شده است. این رصدخانه به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی هالیوود مجموعه وسیعی از تلسکوپ ها و همچنین یک آسمان نما و نمایشگاه را در خود جای داده است. جواهر تاج رصدحانه گریفیتس یک تلسکوپ شکستی 12 اینچی تاریخی است که استفاده از آن برای عموم آزاد می باشد. بازدیدکنندگان می توانند از این تلسکوپ برای تماشای ستاره ها استفاده کنند، یا یکی از تلسکوپ های قابل حمل رصدخانه را برای استفاده در چمن زار قرض بگیرند. به لطف موقعیت مرتفع رصدخانه و محوطه آن، آسمان کمتر توسط هوای سبک و غلیظ شهر پوشیده می شود که همین موضوع باعث میشود، بدون کمترین آلودگی نوری قادر به دیدن ستاره ها باشید.

افلاک نما و سالن های نمایشگاه طیف گسترده ای از و برنامه های آموزشی از جمله نمایش های آسمان شب و نمایشگاه هایی در مورد اکتشاف فضا را در طول سال ارائه می دهند. فضای چمن جلوی رصدخانه به خودی خود یک جاذبه خیره کننده است که با مدلی از منظومه شمسی با مسیرهای مداری که با رنگ برنزی در پیاده رو مشخص شده اند تزئین شده است. مجسمه بزرگی نیز وجود دارد که با نمای شش ستاره شناس تأثیرگذار از جمله گالیله و اسحاق نیوتن ساخته شده است.

آدرس: 2800 E. Observatory Road، لس آنجلس، کالیفرنیا

در پایان

در این مطلب شما را با 6 جای دیدنی در حوالی خیابان هالیوود آمریکا آشنا کردیم. هالیوود تنها یک صنعت فیلمسازی بزرگ و پر رونق در دنیا نیست، بلکه نامی است ک بر روی یکی از مشهورترین خیابانهای جهان گذاشته شده است. جاذبه دیدنی دیگری را در هالیوود می شناسید، آن را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان