دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

خلاقیت سمی اکیپ پسرانه باحال در آنباکس یک مقلوبه عربی اصیل خوابگاهی حماسه ساز شد +فیلم/ فقط اونی که پشتک میزنه 

یکشنبه، 06 آبان 1403
ساعدنیوز: اکیپ های پسرانه همیشه سورپریزهای ویژه خودش را دارد. این ویدئوی باحال نشان میدهد که یک جمع پسرانه پایه چقدر جذاب است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مقلوبه یک غذای عادی نیست؛ این غذایی است که اسرائیلی‌ها از آن می‌ترسند! شاید سربازان اسرائیلی این شب‌ها وقتی که به خواب می‌روند کابوس غذای مقلوبه را می‌بینند که زنان فلسطینی هرشب در مسجدالاقصی و اطراف آن سفره‌اش را پهن می‌کنند. مقلوبه یک نوع ته‌چین است که در تمام کشورهای عربی اما به روش مختلف با مواد مرغ، گوشت یا سبزیجات درست می‌شود. نکته جالب در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی غذا پخته می‌شود، برای استفاده از آن غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ برمی‌گردانند. حالا همین اتفاق، یعنی برگرداندن غذا روی ظرفی دیگر، باعث شده این غذا در فلسطین اشغالی تبدیل به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس شود.

برگرداندن قابلمه‌ها (به عنوان بخشی از فرآیند طبخ این غذا) برای این رژیم غاصب پیامی مهم دارد و به آنها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند! پخت این غذا در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی هرسال آن را با جدیت بیشتر انجام می‌دهند. حالا غذایی که پیش از این تنها یک غذای معمولی بود، به یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگری اسرائیل تبدیل شده است.

دسامبر 2017 بود که ترامپ اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد. همان روز مرابطات ، یعنی زنانی که خودشان را خادم قدس و آرمانهای فلسطین می‌دانند، با قابلمه‌های مقلوبه به محوطه مسجدالاقصی آمدند و با برگداندن غذا جواب ترامپ را دادند. حالا صهیونیست‌ها هم روی برگرداندن قابلمه مقلوبه حساسیت نشان می‌دهند و به خوبی پیام و فلسفه این کار را درک کرده‌اند. آن‌ها حتی خانم هنادی حلوانی، یکی از اعضای مرابطات مسجدالاقصی را، به همین خاطر دزدیدند یا خانم خدیجه خوبص مدت‌ها است به خاطر همین نوع مبارزه مدنی و زنانه در زندان به سر می‌برد. مقلوبه تنها مزه غذا نمی‌دهد، بلکه بیشتر از غذا مزه مبارزه و دفاع از وطن را به دهان دیگران می‌چشاند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو
پاسخ رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: دف زدن توسط زنان در عروسی ها چه حکمی دارد؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
حکایت های خواندنی ؛ داستان شیر و گاو ( از داستان‌ های کلیله و دمنه)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی