ساعدنیوز
ساعدنیوز

خلاقیت تحسین برانگیز راننده کامیون ماک مدل پائین عهد بوق در خودران کردن سالار جاده ها حماسه ساز شد +فیلم/ فقط وقتی می ره زیر پتو پلنگی خداست

  دوشنبه، 30 مهر 1403
خلاقیت تحسین برانگیز راننده کامیون ماک مدل پائین عهد بوق در خودران کردن سالار جاده ها حماسه ساز شد +فیلم/ فقط وقتی می ره زیر پتو پلنگی خداست
ساعدنیوز: شرکت ولوو اخیراً کشنده ای را به بازار عرضه کرده است که به صورت خودران عمل میکند و ویدئوی این محصول جدید شرکت سوئدی بسیار پربازدید شده است. یک هموطن اهل دل برای کری خوانی سلطان جاده ها را خودران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، ماک شرکتی که به قصد خودرو سازی از ساخت موتور سیکلت در سال 1900 میلادی توسط برادران ماک در نیویورک شروع بکار کرد.
پس از حدود 5 سال اولین کامیون ماک تولید شد.
سپس در سال 1920 تولید و عرضه کامیون های ماک بدلیل دوام ،سادگی و قدرت بی نظیر در دنیا بسیار بالا رفت.

کامیون ماک از دهه 1930 وارد ایران شدند، در ایران برای اولین بار از کامیون های ماک برای انتقال تجهیزات نظامی و دیگر موارد استفاده می کردند. کمپانی ماک نیز یکی از بهترین و بزرگترین شرکتهایی است که در زمینه ماشین های سنگین و تولید آن ها فعالیت می کند. از محصولات این شرکت می توانیم به ماشین های سنگین مثل ماک و اتوبوس و حتی اتوبوس های برقی اشاره کنیم. قدمت شرکت ماک به 120 سال می رسد و این مورد یکی از مهمترین مواردی اس ت که باید به آن توجه داشته باشید. در این مقاله می خواهیم تاریخچه کامیون ماک و جزییات آن را بررسی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.
در دهه 1930 و 40 کامیون های ماک وارد ایران شدند. همچنین شرکت ایران کاوه نیز یکی از شرکت هایی بود که تبدیل به بخش اصلی فروش کامیون های ماک در ایران شد. همچنین باید بدانید که کامیون های ماک در ایران نسبت به مدل های خارجی از فضای بیشتری برخوردار بودند، در ابتدا شرکت ایران کاوه کامیون های ماک را به صورت تک کابین تولید نمودند و به بازار عرضه کردند.
بعد ها خریداران کامیون های ماک سعی کردند تا تک کابین بودن این کامیون را به دو کابین تبدیل نمایند. به خاطر دو کابین بودن خیلی ها توانسته اند از کابین جدید به عنوان محل استراحت استفاده نمایند.
سپس باید بگوییم که شرکت شاهین خودرو دیزل نیز برای تولید کامیون ماک به صورت دو کابین وارد عرصه تولیدات ماشین سنگین گردید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (313 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (197 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (158 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (151 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (138 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (111 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (109 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (103 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (101 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (95 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (93 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (91 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز