دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

بهترین روش پاک کردن خمیر بازی از روی مبل 

دوشنبه، 07 خرداد 1403
کد خبر: 390338
ساعدنیوز: تمیز کردن خمیر از روی مبل : سرعت عمل در این کار از اهمیت زیادی برخوردار است، چون وقتی خمیر هنوز نرم و تازه باشد پاک کردن آن ساده تر است ، با ما همراه باشید تا با صفر تا صد پاک کردن خمیر بازی از روی مبل آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، کسانی که فرزندن خردسال دارند تجربه‌ی کثیف شدن مبل‌مان و فرش را با خمیر بازی داشته‌اند. زیرا هر چقدر هم که به بچه‌ها گوشزد کنید فقط در اتاق خودشان بازی کنند، باز هم احتمال اینکه روی مبل بنشینند و خمیر بازی کنند وجود دارد. حالا که کنترل کردن بچه‌ها سخت به نظر می‌رسد، بهتر است راه‌های پاک کردن خمیر بازی از روی مبل را یاد بگیرید.

تمیز کردن مبل و جمع کردن اضافه‌های خمیر بازی

قبل از هر اقدامی باید اضافه‌های خمیر بازی را جمع کنید. برای این کار می‌توانید از کاردک یا چاقو استفاده کنید. البته اگر از چاقو استفاده می‌کنید باید مواظب باشید نوک تیز آن پارچه مبل را پاره نکند. در واقع در این مرحله با برداشتن تکه‌های درشت خمیر بازی کار تمیز کردن لکه‌های آن را آسان‌تر می‌کنید.

تمیز کردن خمیر بازی از روی مبل با سرکه سفید

سرکه سفید محلولی اسیدی است که می‌تواند لکه‌های خمیر بازی را به خوبی تمیز کند. استفاده از آن هم برای خانم‌ها ساده است. چون می‌توانند سرکه سفید را روی لکه اسپری کنند و بعد با یک تکه ابر یا دستمال سفید و تمیز آن را پاک کنند.اگر لکه قدیمی باشد و از مدت‌ها قبل روی مبل باقی مانده باشد، مناسب‌ترین محلول برای پاک کردن آن سرکه سفید است.

پاک کردن خمیر بازی با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ترکیبات موثری است که می‌تواند لکه خمیر بازی را به خوبی تمیز کند. برای استفاده از آن باید یک یا دو قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل آب حل کنید و دستمال را به محلول آغشته کنید. دستمال را چند بار روی لکه‌ی خمیر بازی بکشید یا به آن ضربه بزنید تا لکه‌های ریز خمیر بازی داخل جوش شیرین حل شود و مبل تمیز شود.
یک راه ساده‌تر اما مطمئن‌تر هم برای پاک کردن خمیر بازی وجود دارد و آن ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید و آب است. این کار باعث می‌شود یک محلول با اثر بخشی بالا درست کنید. اگر با یک بار پاک کردن پارچه مبل تمیز نشد، می‌توانید چند مرتبه این کار را تکرار کنید و با فاصله‌های زمانی پارچه مبل را پاک کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کیک تولد با تم حیواناتِ ساتین پسر نازِ شیلا خداداد+عکس/ لوکیشن مراسم خونه پر زرق و برق و لاکچری شونه😍
(فیلم) چرا قاضی زاده هاشمی سه سال پیش سفره را روی فرش تکاند؟ / به من حتی پیشنهاد بازیگری داده شد!
دستبندهای اسپرت دخترانه ؛ دختر خانم های جوان برای انتخاب دستبند ببینند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدئو) تیکه سنگین شهربانو منصوریان و پدرش به خسیس بودن سهیلا، خواهر کوچکترش/ ببین چه جوابیه ای داده سهیلا منصوریان
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
خاصترین سکانس عاشقانه ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و بهرام رادان در اولین فیلم مشترکشان / میبینین 25 سال پیش چقدر چهره هاشون فرق داشته؟
نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب