خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

  سه شنبه، 21 آذر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت
گلیسیرین و گلاب از جمله ترکیبات گیاهی هستند که بسیاری از خانم‌ها به منظور پاکسازی پوست خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که در صورت عدم حساسیت به گلاب و گلیسیرین، نتیجه استفاده از این ترکیبات و بهره‌مندی از خواص گلیسیرین و گلاب شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

داشتن پوست بی‌عیب و نقص، معجزه‌ای نیست که یک شبه رخ دهد. برای داشتن یک پوست سالم و زیبا، لازم است از یک رژیم غذایی مناسب و حاوی ترکیباتی سالم و طبیعی استفاده کنید. علاوه بر رژیم غذایی عواملی مانند خواب راحت و استفاده از محصولات و ترکیبات مراقبت از پوست نیز در فرآیند ایجاد یک پوست شاداب و سالم بسیار حائز اهمیت هستند.

گلیسیرین و گلاب از جمله ترکیبات گیاهی هستند که بسیاری از خانم‌ها به منظور پاکسازی پوست خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که در صورت عدم حساسیت به گلاب و گلیسیرین، نتیجه استفاده از این ترکیبات و بهره‌مندی از خواص گلیسیرین و گلاب شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

عوامل مضر برای پوست

با افزایش سن، پوست دستخوش تغییرات نسبتاً زیادی می‌شود که می‌تواند سبب ایجاد خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌های قهوه‌ای و پیری پوست شود. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این تغییرات، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید یعنی UV است که می‌تواند به پوست و مو آسیب رسانده و سبب تسریع روند پیری شود.

اشعه ماورا بنفش خورشید این قدرت را دارد که بتواند فیبرهای کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه کند و به این ترتیب می‌تواند منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست شود. علاوه بر این، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگی معروف به لکه‌های پیری شود.

سایر عواملی که می‌تواند باعث آسیب رساندن به پوست و پیری آن شود، عبارتند از سیگار کشیدن، آلودگی هوا و رژیم غذایی نامناسب و ناسالم و سیگار کشیدن که می‌تواند باعث خشکی، دهیدراته و کدر شدن پوست شود. همچنین رادیکال‌های آزاد موجود در آلودگی هوا نیز می‌توانند منجر به آسیب رساندن به پوست شوند.

خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد گلاب

گلاب

عصاره گلبرگ گل سرخ به سبب داشتن ترکیباتی مانند تانین، آنتوسیانین و برخی روغن‌های ضروری، دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ... است. گلاب در حقیقت محصول جانبی فرآیند استخراج روغن از گل رز است و به طور گسترده در فرآیند تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم به معرفی خواص و ویژگی‌های بسیار عالی گلاب بپردازیم:

1. عصاره گل سرخ به سبب خواص ضدالتهابی که دارد، مانع از آسیب دیدن فیبروبلاست‌ها و سلول‌های مسئول کلاژن‌ سازی در بدن می‌شود.

2. علاوه بر اینکه از قابلیت رطوبت رسانی نسبتاً عالی برخوردار است، یک ماده ضد التهاب نیز به شمار می‌آید.

3. توانایی ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست را نیز دارد و به این ترتیب می‌تواند صدمات ناشی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و آفتاب سوختگی را بهبود ببخشد.

4. گلاب به واسط دارا بودن خواص ضدالتهابی به عنوان یک ترکیب اصلی در بسیاری از محصولات بهداشتی و درمانی پوست استفاده می‌شود. این ماده به طور موثری در کاهش قرمزی، تورم و التهاب ناشی از آکنه، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی موثر است.

5. استفاده مداوم و منظم از گلاب می‌تواند به کاهش و رفع پف و سیاهی زیر چشم منجر شود.

6. سرشار از آنتی اکسیدان است، از این رو به عنوان یک ماده ضد پیری و رفع کننده چین و چروک پوست شناخته می‌شود.

7. مصرف گلاب می‌تواند به سفت شدن و تقویت پوست کمک کند.

آشنایی با خواص گلیسیرین

گلیسیرین

گلیسیرین یک ترکیب بسیار رایج و پر مصرف در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، مانند مرطوب کننده‌ها، سرم‌ها و پاک کننده‌ها است. برای آشنایی بیشتر با خواص این ماده، در ادامه اطلاعات مفیدی آورده‌ایم:

1. خواص مرطوب کنندگی

یک مرطوب کننده طبیعی بسیار موثر است. هنگامی که از گلیسیرین روی پوست استفاده می‌شود، بلافاصله یک لایه محافظ تشکیل می‌دهد که به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می‌کند.

2. خواص تسکین دهنده

عموماً از گلیسیرین به عنوان یک ماده موثر برای محصولات مراقبتی مناسب پوست‌های حساس و تحریک شده استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان قدرت تسکین‌دهندگی را یکی از خواص این ماده دانست. در حقیقت گلیسیرین با مرطوب کردن و محافظت از پوست، به کاهش قرمزی، التهاب، فلسی شدن پوست و خارش کمک می‌کند.

3. خواص ضد پیری

گلیسیرین خواص ضدپیری نیز دارد؛ به طوری که استفاده مرتب و مداوم از آن به کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوست صورت کمک می‌کند.

4. بهبود عملکرد پوست

پوست، خارجی‌ترین بخش بدن در برابر عوامل استرس‌زای محیطی و خارجی است. زمانی که عملکرد پوست دچار اختلال شود، پوست دچار مشکلاتی مانند خشکی، سوزش و سایر مشکلات این چنینی می‌شود. گلیسیرین با افزایش تولید سرامیدها، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

خواص گلاب و گلیسیرین

لوازم بهداشتی آرایشی

همانطور که پیش از این اشاره شد، گلیسیرین و گلاب دارای خواص منحصر به فردی در زمینه سلامت پوست هستند. بسیاری از افراد نیز با ترکیب این دو ماده، محلول جدیدی تهیه می‌کنند که استفاده از آن می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشد:

1. مرطوب نگه داشتن پوست

گلیسیرین و گلاب هر دو دارای خاصیت خنک‌کنندگی و آبرسانی هستند، در نتیجه استفاده از ترکیب این دو برای پوست‌های خشک بسیار موثر است.

2. درمان عارضه‌های پوستی‌

گلیسیرین به سبب خاصیت مرطوب‌کنندگی و گلاب به واسطه خاصیت آبرسانی که دارد، جزو ترکیبات موثر در درمان عارضه‌های پوستی شناخته می‌شوند. بنابراین از ترکیب گلیسیرین و گلاب می‌توان در درمان انواع عارضه‌های پوستی مانند اگزما، خشکی، قرمزی و التهاب، پوست پوست شدن و سایر التهاب‌های پوستی استفاده کرد.

3. تنظیم میزان PH

تنظیم بودن PH پوست یک عامل بسیار مهم برای جلوگیری از ابتلا به جوش و اگزمای پوست است. از این رو خاصیت ضد التهابی این دو ماده از جمله مهم‌ترین خواص گلیسیرین و گلاب به شمار می‌آید. ترکیب این دو به تنظیم PH پوست کمک کرده و به این ترتیب باعث جلوگیری از عارضه‌های پوستی می‌شود.

4. جوان شدن پوست

جالب است بدانید که در مقایسه با ترکیب گلاب و گلیسیرین، هیچ محصول طبیعی موثرتری برای از بین ‌بردن آثار پیری موجود روی پوست وجود ندارد. ترکیب گلیسیرین و گلاب به جوان‌ شدن پوست، جلوگیری از ظهور چین و چروک‌های ظریف و سایر نشانه‌های پیری در سطح پوست کمک می‌کند.

5. پاک‌‌کنندگی

ترکیب گلیسیرین و گلاب اثر منحصر به فردی در فرآیند پاک کردن آرایش و سایر ناخالصی‌‌های باقی مانده بر سطح پوست دارد. در واقع این ترکیب نه تنها به پاک کردن سطح پوست کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک ترکیب فوق‌العاده برای باز کردن منافذ پوست و یکدست کردن سطح پوست نیز شناخته می‌شود.

6. تقویت‌کنندگی

گلیسیرین و گلاب در کنار خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق العاده‌ای که دارند، باعث تقویت پوست نیز می‌شوند. در نتیجه استفاده از ترکیب این دو مانع از بروز انواع عارضه‌های پوستی می‌شود و به این ترتیب سطح پوست را صاف و صیقلی می‌کند.

بهتر است بدانید که ترکیب گلاب و گلیسیرین، بدون اینکه پوست را چرب و روغنی کند، سبب می‌شود تا پوست سالم و شاداب باشد. بنابراین پوست می‌تواند به خوبی رطوبت، مواد معدنی و آلی مورد نیاز خود را از ترکیبات مراقبتی دریافت کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به خواص انحصاری هر دو ترکیب گلاب و گلیسیرین بپردازیم. پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهند که خواص این مواد در ترکیب با یکدیگر بهبود یافته و به این ترتیب منجر به تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها در روند حفظ سلامت و درمان پوست می‌شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان