دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

خواستگاری عاشقانه محمدرضا گلزار از کتایون ریاحی و جواب منفی او؛ چین و چروک‌هامو ببین،‌ تو به جای پسر منی...+ویدیو/ چشم آیسان خانوم روشن 

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
ساعدنیوز: سکانسی از فیلم «شام آخر» ساخته فریدون جیرانی که در رده مهم‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران است، پربازدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، سکانسی از فیلم سینمایی شام آخر به نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی با حضور متفاوت کتایون ریاحی ومحمدرضا گلزار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این فیلم چهارمین اثر بلند سینمایی فریدون جیرانی است که پس از فیلم‌های «قرمز» و «آب و آتش» به یک سه‌گانه تبدیل شد؛ سه‌گانه‌ای که شخصیت‌های اصلی آن نام خانوادگی «مشرقی» را داشتند.

در این سکانس مانی معترف (محمدرضا گلزار) دانشجوی معماری در کنار یکی بناهای قدیمی شهر یزد می‌ایستد و در حال عکسی از کتایون ریاحی(میهن مشرقی) به او ابراز علاقه می‌کند. دانشجوی جوان در جواب مخالفت‌های استاد به او می‌گوید:« من همه این چین و چروک‌ها را دوست دارم و تو برای من مثل این معماری با شکوه و عزیزی...»

«شام آخر» با روایتی بدیع و غیرمتعارف از عشق دانشجویی جوان به استادش (کتایون ریاحی) بعد از کش و قوس‌ها و حواشی فراوان در سبد اکران نوروزی 1381 قرار گرفت و خلاف پیش‌بینی‌های انجام شده فروش عجیبی را رقم زد. شام آخر با فروشی بالغ بر 350 میلیون تومان (با بهای بلیت: 550 تومان) معادل تقریبا 19 میلیارد تومان امروز، به عنوانی عاشقانه ای جنجالی همچنان مورد بحث و نظر منتقدان و استقبال اهالی سینماست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم