دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

خودروی طلایی بن‌سلمان در میان گران‌ترین‌ها!+عکس 

شنبه، 14 مرداد 1402
ساعد نیوز: تا سال گذشته که خودروی کونیگزگ رکورد سرعت را بشکند، بوگاتی ویرون گرند اسپرت رکورددار سریع‌ترین خودرو در دنیا بود؛ خودرویی که بن‌سلمان نسخه طلایی آن را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، تا سال گذشته که خودروی کونیگزگ رکورد سرعت را بشکند، بوگاتی ویرون گرند اسپرت رکورددار سریع‌ترین خودرو در دنیا بود؛ خودرویی که بن‌سلمان نسخه طلایی آن را در اختیار دارد.

این نسخه از بوگاتی گرند اسپرت که مخصوص محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است، 12.5 میلیون دلار قیمت دارد؛ ویرون گرند اسپرت ویتس را باید نسخه بدون سقف از مدل سوپر اسپرت دانست که در سال 2012 رونمایی شد.

این خودرو نیز 1183 اسب بخار قدرت داشت و با ثبت رکورد سرعت 408 کیلومتر بر ساعت توانست سریع‌ترین خودروی رودستر جهان شود. از 150 مدل رودستر ویرون که تولید شدند 92 دستگاه آنها مدل گرند اسپرت ویتس هستند.

تمام گرند اسپرت ویتس‌ها خیلی زود فروش رفتند. تا امروز، ویرون گرند اسپرت ویتس تنها بوگاتی مدرن رودستر است.

ویرون گرند اسپرت ویتس بدون سقف نشان می‌دهد که تخصص مهندسی بوگاتی چقدر بی‌نظیر است. هرچند وقتی سقف جدا شود توزیع وزن کاملاً متفاوت خواهد بود اما خودرو پایدار می‌ماند و به همان سرعت زمانی که سقف بسته است شتاب می‌گیرد. بوگاتی با ویرون گرند اسپرت ویتس ثابت کرد که می‌توان یک هایپراسپرت روباز با قدرت و پرفورمنس بسیار بالا ساخت که رانندگی بسیار پویا و راحتی داشته باشد.

برای کنترل 200 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به ویرون گرند اسپرت معمولی، ورودی‌های هوای جلوی ویرون سوپراسپرت که برای رساندن هوای بیشتر به اینترکولرهایی که چهار توربوشارژر موتور W16 را تغذیه می‌کردند طراحی شده بودند به گرند اسپرت ویتس اضافه شدند. در زیر این ورودی‌های هوا نیز اسپویلر جلوی جدیدی تعبیه شد که همراه با دیفیوزر دوتایی، کنترل آئرودینامیکی بهتری را برای خودرو فراهم می‌کرد؛ و درنهایت، سر اگزوز دوتایی مرکزی و اسپویلر روی لبهٔ سقف هم به تهاجمی‌تر شدن این رودستر پرسرعت کمک کردند.


1 پسندیدم 4 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
کتک کاری و کشتی گرفتن بامزه و خنده دار جوجه خروس سمج با یک توله سگ!+ ویدئو
(عکس) استایل هنرمندانه شیلا خداداد در مراسم رونمایی از کتابش با مانتوی فوق العاده زیبا و مجلسیِ دارای کالی‌گرافی یک شعر از مولانا / مرده بدم زنده شدم ...
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
همسر حامد آهنگی: برعکس برنامه ها توی خونه حامد زیاد اهل بگو بخند نیست؛ از خرید کردن خوشش نمیاد+ویدیو
نگاهی به نقاشی‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد پارسا پیروزفر/ از پرتره‌های سیاه‌سفید گرفته تا پرتره‌های رنگی جذاب
خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی خانه اش با تیر برق به جای ستون/ تن همه مهندسا رو به لرزه انداخت +فیلم
جوکر2 تمام شد و برنده لو رفت/ فینال سخت و نفسگیر سوسن پرور و ناهید مسلمی عالی بود😂+ویدیو