دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

خشکی پوست سر به چه عواملی ربط دارد؟ 

یکشنبه، 28 دی 1399
مهم‌ترین نشانه خشکی پوست سر، خارش مداوم آن است. همچنین این مشکل ممکن است با شوره سر، درد و ریزش موی سر نیز همراه باشد. خشک بودن پوست سر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما شایع‌ترین علت آن واکنش به تغییر آب و هوا یا مواجهه با یک ماده خشن در محصولات مراقبت از مو است.

مهم ترین نشانه خشکی پوست سر، خارش مداوم آن است. همچنین این مشکل ممکن است با شوره سر، درد و ریزش موی سر نیز همراه باشد. خشک بودن پوست سر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما شایع ترین علت آن واکنش به تغییر آب و هوا یا مواجهه با یک ماده خشن در محصولات مراقبت از مو است.گاهی اوقات، چیزی به سادگی عدم نوشیدن آب کافی یا شستن روزانه موها دلیل مهمی برای خشک بودن پوست سر است، اگرچه بیماری هایی مانند اگزمای پوست سر یا پسوریازیس نیز می توانند علت آن باشند.فارغ از علل ایجاد این مشکل، در ادامه راه حل هایی برای معالجه در منزل ذکر شده که می توانید برای مقابله با خشکی پوست سر خود از آن ها استفاده کنید.

اگر پوست سر خشک دارید، با شامپو ملایم آن را شستشو دهید و سپس از یک نرم کننده آبرسان استفاده کنید. یک راه دیگر برای تشخیص اینکه آیا شما پوست سر خشک دارید یا شوره سر، این است که قبل از رفتن به رختخواب، یک مرطوب کننده سبک را روی پوست خود بمالید. اگر علت، خشکی پوست سر باشد، صبح، بعد از اینکه دوش گرفتید، پوسته ها محو خواهند شد. برخی از آرایشگر های مو، برای رفع خشکی پوست سر، درمان هایی که در آن از بخار استفاده می شود انتخاب می کنند تا رطوبت بیشتری برای پوست سر ایجاد کنند.برای درمان شوره خفیف، مو هایتان را هر روز با یک شامپوی ملایم بشویید تا از مقدار چربی روی پوستتان کاسته شود. اگر شامپوی معمولی جوابگو نبود، یا شوره سرتان شدید بود، شامپوی ضد شوره را امتحان کنید.اکثر شامپو های ضد شوره، حاوی داروهایی هستند که قارچ ها و پوسته سر را از بین می برند. در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره کرده ایم:Pyrithione zinc: یک داروی ضد قارچ است. قارچ های روی سر که باعث ایجاد پوسته می شوند را می کشد. این دسته شامپو ها به قدری ملایم هستند تا بتوان از آن ها به طور روزمره استفاده کرد. در شامپوی هد اند شولدرز (head and shoulders) از این دارو استفاده شده است.

علل خشکی پوست سر

  • شامپوها حاوی مواد شیمیایی می باشند و در اثر ماندگاری طولانی مدت روی موهایتان مشکل ساز می شوند.
  • سعی کنید برای شستشوی موهایتان از آب سرد استفاده نکنید
  • کمبود مواد مغذی در بدن به علت رژیم غذایی نامناسب
  • قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی شدید و گرما
  • استفاده بیش ازاندازه از محصولات آرایشی مو(سشوار،اتو مو،موس مو،رنگ مو و)
  • عدم مراقبت کافی از مو، که ممکن است شامل عادات ناسالم آرایشی مو و عدم درمان چربی سر
  • استعمال دخانیات همانند سیگار، قلیان و حتی مصرف مشروبات الکلی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی