دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / علمی /

خرید آب شیشه از شرکت سیلیکات گستر اصفهان 

پنجشنبه، 27 مرداد 1401
ساعدنیوز : خرید آب شیشه از شرکت سیلیکات گستر اصفهان آب شیشه در سال 1640 میلادی توسط فردی به نام ون هلمونت معرفی شد. آب شیشه از مواد شیمیایی اکسید سدیم و دی اکسید سدیم ساخته می شود. این ماده شیمیایی را با نام های دیگری مانند متاسیلیکات سدیم، شیشه مایع و شیشه آبی نیز می شناسند.

آب شیشه در سال 1640 میلادی توسط فردی به نام ون هلمونت معرفی شد. آب شیشه از مواد شیمیایی اکسید سدیم و دی اکسید سدیم ساخته می شود. این ماده شیمیایی را با نام های دیگری مانند متاسیلیکات سدیم، شیشه مایع و شیشه آبی نیز می شناسند. آب شیشه در حالت های مختلف مایع و جامد ساخته می شود و در صنایع کاربردی مختلفی همانند رنگ سازی، صنایع شوینده و تولید شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت مایع بسیار چسبناک است و دارای رنگی مایل به کرم و زرد می باشد.

ویژگی های ماده شیمیایی آب شیشه

H2Na2O4Si فرمول شیمیایی سیلیکات سدیم یا آب شیشه می باشد. حالت جامد و مایع آب شیشه یا نمک شیمیایی را می توانید را می توانید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. پودر سفید رنگ یا بلورهای سبز یا آبی رنگ نمونه های جامد این ماده شیمیایی می باشند و نمونه ی مایع آن در قالب محلول های بی رنگ در دسترس صنایع مختلف قرار می گیرند.

ماده شیمیایی سیلیکات سدیم در مقادیر مختلفی محلول در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد و میزان PH قلیایی آن تقریبا بین 12 تا 13 است. 72.2 درجه سانتی گراد درجه ای است که پنتاهیدرات نمک سیلیکات سدیم در آن ذوب می گردد ولی نقطه ذوب ماده ی سیلیکات قبل از تبدیل به بلورهای متا بین 1088 درجه سانتی گراد تا 1089 درجه سانتی گراد متغیر است.

نحوه تولید ماده ی سیلیکات سدیم

این ماده شیمیایی به دو روش تر و خشک تولید می گردد. در روش خشک این ماده از ترکیبی از شن و کربنات سدیم ساخته می شود. به این ترتیب که مخلوطی از این ماده در کوره های داغ تولید شیشه با دمایی حدود 1450 درجه سانتی گراد قرار می گیرند. سپس مواد مذاب خنک می شوند و توسط دستگاه دیگری خرد می گردند.

این قطعات خرد شده در آب حل می شوند و در پایان با عمل فیلتراسیون ماده ی با کیفیت سیلیکات سدیم حاصل می شود. چنانچه خواهان تولید نوع قلیایی آن هستید، مقداری سود خشک به آن اضافه نمایید. اگر نیاز به مقداری سیلیکات سدیم خشک دارید، بایستی بعد از ذوب مواد در سیستم دیگری با مقداری آب ترکیب شود تا نوع هیدراته آن به دست آید.

در روش تر مواد سیلیکات و سود سوزآور در راکتورهای ویژه ای تحت دما و فشار حدود 160 درجه سانتی گراد ترکیب می گردند. نحوه انجام این کار به این صورت می باشد که ابتدا ماده سیلیکات وارد آسیاب و به پودر تبدیل می گردد. هم چنین ماده سودآور با آب ترکیب و به راکتورهای ویژه ی این کار منتقل می گردد. سپس این مواد به بخش دیگری جهت ته نشینی انتقال داده می شود و به مقدار دلخواه غلیظ می گردد.

ماده سیلیکات چه کاربردهایی دارد؟

آب شیشه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به کار گیری آن در تهیه دوغاب کاشی و سرامیک، تولید پودرهای شوینده و شستشو، تولید کارتن و کاغذ و مواد نگهدارنده مواد غذایی از جمله کاربردهای این ماده شیمیایی است. علاوه بر این در کاهش میزان سختی آب، تولید جوهرهای رنگی، تولید محصولات بهداشتی و آرایشی، ساخت لاستیک، تولید خمیر دندان و رنگ مو مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی در مورد استفاده و نگه داری سیلیکات سدیم

لازم است ماده شیمیایی آب شیشه را در مکانی خنک، خشک، عاری از رطوبت و دور از هر گونه آلودگی نگه داری نمایید. کیفیت این ماده از طریق روش های مختلفی از جمله سنجش میزان ذرات کوارتز، دانسیته کربنات سدیم مصرفی، مقدار آهن موجود، غلظت سود مصرفی کنترل می گردد. اگر قصد خرید آب شیشه را دارید می توانید با شرکت سیلیکات گستر اصفهان تماس بگیرید. این شرکت در زمینه ی فروش آب شیشه تجربه ی طولانی دارد و همواره تلاش کرده است تا محصولات با کیفیت و مرغوبی را در اختیار صنایع مختلف بگذارد.

سیلیکات گستر اصفهان انواع سیلیکات سدیم مایع، پودری و جامد را برای فروش عرضه کرده است. سیلیکات سدیم ریشیو 7/2 نمونه ای از محصولات شرکت گستر اصفهان می باشد که در صنایع حفاری و لوله مقوایی کاربرد دارد.

سیلیکات سدیم رشیو 4/2 و 3/2 مایع نمونه دیگری از محصولات این شرکت می باشد که در زمینه های روان سازی، نساجی و ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید به سایت این شرکت مراجعه نمایید تا از شرایط خرید این ماده مطلع شوید.

https://silicategostar.com/

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی